تکنولوژی

«پامرا»؛ دستگاه تایپ تاشو

«پامرا» (Pomera) نام یک سری کامپیوترهای مینیمالیست مختص تایپ کردن است که به کمپانی «کینگ جیم» ژاپن تعلق دارند. در طی 10 سال گذشته مدل‌های متعددی از این محصول به بازار معرفی شده اما شاخصه اصلی تمامی این محصولات این بوده که حمل تمامی این دستگاه‌های بی‌نهایت آسان و همگی به کیبوردهای کامل، نمایشگرهای مونوکروم و باتری فوق‌العاده قدرتمند و بادوام مجهز بوده‌اند که امکان استفاده از آنها را در هر شرایطی می‌دهد. ضمنا پس از اتمام تایپ، امکان انتقال نوشته‌ها به دیگر دیوایس‌ها از طریق رم میکرو اس‌دی و QR Code امکان‌پذیر است.

حال کمپانی کیم جینگ قصد دارد پامرا را برای اولین بار و از طریق کمپین کیک‌استارتر به ایالات متحده بیاورد. مدلی که این کمپانی قصد دارد در آمریکا عرضه کند DM30 نام دارد که قرار است ماه آینده هم در ژاپن عرضه شود. این دیوایس مانند دیگر دستگاه‌های این شرکت به کیبورد تاشو مجهز است. پنل نمایشگر 6 اینچی این دستگاه هم از نوع E Ink بوده و ادعا می‌شود باتری آن 20 ساعت دوام خواهد آورد. یک ایراد کوچک این دستگاه اینکه کیبورد آن ترتیب ژاپنی دارد که البته با عادت کردن به آن مشکلی وجود نخواهد داشت.

پامرا قرار است نوامبر امسال رسما در ایالات متحده عرضه شود. قیمت این دستگاه هم 55 هزار ین ژاپن و معادل 499 دلار آمریکا خواهد بود که البته علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را با قیمت قابل توجه 349 دلار از حالا پیش خرید کنند. شرکت کینگ جیم گفته در صورتی که مبالغ جمع‌آوری شده در کیک‌استارتر به مرز 90 هزار دلار برسد فروش این محصول در آمریکا را آغاز خواهد کرد. البته شکی نیست کمپانی مانند کینگ جیم که سابقه و اعتبار بالایی در سراسر دنیا دارد، در صورت تمایل می‌تواند از راه‌های دیگری هم محصولاتش را در ایالات متحده به‌فروش برساند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا