تکنولوژی

آنچه از شیائومی «می 7» می‌‎دانیم

همانطور که به پایان 2017 نزدیک می‌شویم، احتمالات و انتظارات از سال 2018 هم افزایش پیدا می‌کند. در سال 2017، پرچمداران شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سراسر دنیا، شامل تغییرات قابل توجهی شدند. در حقیقت اسمارت‌فون‌هایی که امسال شاهد رونمایی از آنها بودیم، با آنچه که در سال 2016 دیده بودیم، تفاوت بسیار زیادی داشتند. بزرگترین و شاخص‌ترین تغییراتی که در اسمارت‌فون‌های امسال شاهد بودیم، کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش و در بعضی موارد حذف کامل آن بود. حال اخبار مهمی از یکی از شرکت‌های قدرتمند چینی تولیدکننده اسمارت‌فون به‌گوش رسیده که در ادامه قصد داریم به جزئیات آن بپردازیم.

صفحه نمایش بدون حاشیه و اسنپدراگون 845

پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 835 که امسال در بسیاری از گوشی‌ها به‌کارگرفته شد، سر و صدایی زیادی به پا کرد اما با این وجود جدیدیترین وقوی‌ترین پردازنده شرکت کوالکام نتوانست انتظارات طرفداران را به خوبی برآورده کند. حال به‌نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد در نسل جدید پردازنده‌های خود خلاقیت بیشتری به‌خرج دهد.

در روزهای اخیر، بسیاری از منابع چینی ادعا کرده‌اند شیائومی در سال 2018 از پرچمدار جدید خود یعنی «می‌ 7» رونمایی خواهد کرد. این اسمارت‌فون به‌احتمال بسیار زیاد به شاهکار جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 مجهز خواهد بود. هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با پردازنده این دستگاه منتشر نشده است. ضمنا برخی از منابع هم اعلام کرده‌اند که شیائومی در می‌ 7 از نمایشگر بدون حاشیه اولد 6 اینچی استفاده خواهد کرد.

ضمنا در این خبرها، به دوربین پشتی دوتایی با لنزهای 16 مگاپیکسلی هم اشاراتی شده است. شیائومی تقریبا آخرین شرکتی خواهد بود که چنین تکنولوژی در اسمارت‌فون‌های خود استفاده خواهد کرد. ضمنا در کنار پردازنده اسنپدراگون 845 قرار است یک رم 6 گیگابایتی هم قرار بگیرد. با اینکه گفته می‌شود شیائومی علاقه بسیار زیادی به استفاده از سنسور تشخیص چهره در اسمارت‌فون‌های خود دارد، با این حال این تکنولوژی هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و احتمالا از همان سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می 7 استفاده خواهد شد.

طبق گمانه‌زنی‌های مختلف، شیائومی می‌ 7 احتمالا مبلغی حدود 400 دلار قیمت خواهد داشت که با توجه به مشخصات فنی این دستگاه، مبلغ بسیار ناچیزی محسوب می‌شود. ضمنا مشخصات ذکر شده در این گزارش ممکن است در طی روزها و ماه‌های آینده با تغییراتی مواجه شود که خیلی دور از انتظار نیست.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا