تکنولوژی

هر آنچه درباره گلکسی زد فولد ۶ می‌دانیم

با آغاز سال 2024، بسیاری منتظر معرفی مدل‌های جدید گوشی تاشوی سامسونگ هستند که Galaxy Z Fold 6  و Galaxy Z Flip 6 نام دارند.

شایعات زیادی درباره این دستگاه‌ها وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که نسل جدید از این گوشی‌های تاشو، در تابستان سال آینده معرفی شوند. اما تا امروز چه اطلاعات و شایعاتی درباره Galaxy Z Fold 6  منتشر شده است؟

Galaxy Z Fold 6 : تاریخ عرضه

گلکسی زد فولد 4(سمت چپ) و گلکسی زد فولد 5

ا توجه به زمان مرسوم برای عرضه مدل‌های سری Galaxy Z Fold، نسل جدید از این گوشی‌های تاشوی سامسونگ در تابستان معرفی می‌شود.

گوشی Galaxy Z Fold 3 در 27 آگست(ششم شهریور) سال 2021 به بازار معرفی شد. دو دستگاه Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Fold 5 نیز به ترتیب در 21 آگست(سوم شهریور) 2022 و 11 آگست(21 مرداد) 2023 عرضه شدند.

احتمال می‌رود نسخه بعدی از این سری(Galaxy Z Fold 6) اوایل مرداد ماه تابستان آینده عرضه شود. سامسونگ هر سال برنامه‌ای برگزار کرده که Unpacked event نام دارد و در آن، آخرین محصولات سری گلکسی را معرفی می‌کند. بر اساس گزارشی از SamMobile، این برنامه قرار است اوایل جولای(اواخر خرداد ماه) 2024 برگزار شود.

سامسونگ، امسال بنا دارد برنامه Unpacked event خود را زودتر از موعد همیشگی برگزار کند، به این دلیل که تابستان امسال موعد مسابقات المپیک 2024 فرانسه است و این بازه، زمان طلایی برای عرضه محصول جدید به بازار محسوب می‌شود. احتمالا برنامه سامسونگ نیز در شهر پاریس فرانسه برگزار شود.

Galaxy Z Fold 6 : قیمت

گلکسی زد فولد 4(سمت چپ) و گلگسی زد فولد 5

دستگاه‌های تاشو سری گلکسی، گوشی‌های گران قیمتی محسوب می‌شوند و قیمت آنها عموما از 1800 دلار شروع می‌شود. مثلا قیمت Galaxy Z Fold 5 از 1800 دلار برای مدل بیسیک( 12 گیگابایت/256 گیگابایت) شروع شده و مدل 512 گیگابایتی، 1920 دلار و مدل 1 ترابایتی آن، 2160 دلار قیمت دارند.

اما امسال ممکن است این روند کمی متفاوت باشد زیرا احتمالا دو مدل متفاوت Galaxy Z Fold 6  معرفی می‌شود. بر اساس اخبار غیر رسمی، احتمالا یک نسخه گران قیمت از فولد 6 معرفی می‌شود که مدل اولترا نام داشته و نسخه بیسیک این سری، قیمت ارزان‌تر و کمتر از 1800 دلار خواهد داشت.

Galaxy Z Fold 6 : طراحی

یکی از مشکلات گلکسی زد فولد 3 الی 5، نسبت تصویر(Aspect Ratio) صفحه نمایش این مدل‌ها است که برخی از آن ناراضی بوده و بعضی دیگر مشکل خاصی با آن نداشته‌اند. اما سامسونگ احتمالا امسال در مدل فولد 6، تغییراتی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

بر اساس خبرهای غیر رسمی، صفحات نمایش داخلی و بیرونی سری جدید گلکسی فولد احتمالا نسبت به نسل‌های قبلی بزرگ‌تر بوده و نسبت تصویر این صفحات تغییر پیدا خواهد کرد.

در یک منبع غیر رسمی دیگر ادعا شده که ابعاد صفحه نمایش فولد 6، 6.4 اینچ خواهد بود، درحالیکه این ابعاد در مدل فولد 5، 6.2 اینچ است. به عبارت دیگر، فولد 6 کمی پهن‌تر از نسل قبلی و با نسبت تصویر 20:9 طراحی شده و صفحه نمایش تاشوی مدل جدید گلکسی، تا حدی بزرگ‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود.

درمورد قاب اصلی مدل جدید فولد 6 نیز اطلاعاتی درز کرده مبنی بر وجود گوشه‌های تیز و حاشیه تخت که مشابه آن، در گلکسی اس 24 اولترا دیده می‌شود. در برخی منابع ادعا شده که فولد 6، بدنه تیتانیومی داشته و در سه رنگ عرضه می‌شود. همچنین ظاهرا روی این مدل، جای قلم S Pen  نیز حذف شده است.

Galaxy Z Fold 6 : مشخصات

سامسونگ، دستگاه‌های سری S24 – شامل S24، S24 Plusو S24 Ultra – را اواخر ژانویه امسال عرضه کرد. این سری مجهز به آخرین مدل تراشه کوالکام- نسل سوم پردازنده اسنپ‌دراگن 8(Snapdragon 8 Gen 3) – هستند. بعید نیست که این تراشه در سری گلکسی زد فولد 6 هم استفاده شود. پردازنده‌ی‌ مدل‌های جدید سری زد فولد گلکسی، هرساله ارتقا یافته و از آنجاییکه اسنپ‌دراگن 8 در S24 تعبیه شده، به احتمال زیاد از این تراشه در مدل‌های جدید زد فولد نیز استفاده می‌شود.

نسل سوم اسنپ‌دراگن 8، جدیدترین و بهترین پردازنده برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند که کوالکام با شراکت سامسونگ، این تراشه‌ها را سازگار با دستگاه‌های گلکسی تولید می‌کند.

تا کنون هیچ خبری در رابطه با رم و گزینه‌های حافظه داخلی گلکسی زد فولد 6 منتشر نشده اما انتظار می‌رود این سری به حداقل 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی مجهز باشند.

Galaxy Z Fold 6 : دوربین‌ها

در رابطه با دوربین‌های سری جدید گلکسی، اخبار ضد و نقیض زیادی منتشر شده است. در یک منبع غیر رسمی ادعا شده سنسورهای تصویر در سری جدید، مشابه زد فولد 5 هستند اما بر اساس اخبار درز کرده‌ی دیگر، سامسونگ احتمالا در سری جدید گلکسی از سنسورهای دوربین مشابه S24 Ultra استفاده می‌کند. این یعنی دوربین اصلی دستگاه به 200 مگا پیکسل ارتقا پیدا می‌کند.

احتمال می‌رود مدل اولترا به دوربین 200 مگا پیکسلی و مدل بیسیک، به دوربین‌های مشابه زد فولد 5 مجهز باشند. درگزارش دیگری از گلکسی کلاب، احتمال استفاده از دوربین 200 مگا پیکسلی منتفی اعلام شده و پیش‌بینی شده که لنز اصلی زد فولد 6 مشابه مدل معمولی S24 خواهد بود که 50 مگا پیکسل است.

Galaxy Z Fold 6 : عمر باتری

اخبار زیادی در رابطه با عمر باطری Galaxy Z Fold 6  درز نکرده و اطلاعات کمی در این مورد داریم. در حال حاضر گلکسی زد فولد 5 به باتری 4.400 میلی آمپر و 4.5 وات سرعت شارژ بدون سیم مجهز است.

به نظر می‌آید زد فولد 6 به یک باتری کمی بزرگ‌تر 4.600 میلی آمپری مجهز باشد و با ترکیب آن با پردازنده فوق کم مصرف نسل سوم اسنپ‌دراگن 8، عمر باتری نسبتا بالایی برای گلکسی زد فولد 6 پیش‌بینی می‌شود.

Galaxy Z Fold 6 : نرم افزار و به روز رسانی‌ها

به احتمال زیاد، گلکسی زد فولد 6 به نسخه اندروید 14 مجهز خواهد بود. از آنجاییکه سامسونگ پکیج Galaxy AI مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی را همراه با S24 معرفی کرده، اصلا بعید نیست که این قابلیت‌های جدید را در زد فولد 6 ببینیم.

بعد از عرضه سری S24، سامسونگ قول داده که تمام دستگاه‌ها به مدت 7 سال، به روز رسانی‌های اندروید را پشتیبانی کنند. یعنی اگر زد فول 6 با اندروید 14 عرضه شود، به احتمال زیاد تا نسخه اندروید 21 قابل ارتقا خواهد بود. البته، از آنجاییکه زد فولد یک دستگاه تا شو است، میزان مقاوت آن نسبت به سایر دستگاه‌های تخت مانند اس 24 کمتر خواهد بود. اما در هر صورت اطمینان از پشتیبانی نرم افزاری، قابلیت بسیار مفیدی برای کاربران محسوب می‌شود.

منبع:digitaltrends

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا