تکنولوژی

عکاسی نامحسوس با دوربین گوگل کلیپس

علاوه بر گوشی‌های پیکسل و دستگاه‌های هوشمند خانگی که امروز توسط گوگل عرضه شدند، سورپرایز دیگری نیز برای طرفداران محصولات این شرکت معرفی شد. گوگل، دوربین sGoogle Clip را معرفی کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی قادر است تصاویر خانوادگی استثنائی از لحظات زندگی کاربر تهیه کند.

اگر در خانه کودک و یا حیوان خانگی دارید که با دوربین عکاسی زیاد ارتباط برقرار نکرده و از آن فرار می‌کند، می‌توانید دوربین جدید گوگل کلیپس را در جایی از خانه خود تعبیه کرده و این دوربین به صورت اتوماتیک برای شما تصاویر مختلفی ثبت می‌کند. این دوربین به صورتی آموزش داده شده که بدون تولید هر نوع صدایی، ویدیو ضبط کند و صورت حیوان خانگی یا افراد خانواده را تشخیص داده و از آنها فیلم برداری کند.

بر اساس دمویی که گوگل امروز از این محصول نشان داد، این دوربین قادر است چهره والدین و یا صاحبان حیوانات خانگی را شناسایی کند و پیرو آن می‌تواند تمرکز و فوکوس بیشتری به روی چهره کودک یا حیوان خانگی اعمال کند. البته این دستگاه نمی‌تواند به طور صد در صد نامحسوس فیلم برداری کند و هنگام ضبط فیلم، چراغ ال‌ای‌دی کوچکی در بالای دوربین روشن می‌شود که به افراد حاضر در اتاق اعلام می‌دارد که در حال فیلم برداری از آنهاست.

مرتبط: 

– جزییات پیکسل بوک، لپ تاپ/تبلت گوگل 

– نخستین هدفون‌های بدون سیم گوگل

پرچمدارهای جدید گوگل : پیکسل ۲ و پیکسل XL2

کاربر می‌تواند تصاویر ضبط شده را به صورت ویدیو، تصویر و یا فایل با فرمت GIF انتقال دهد.  عمر باتری این دوربین 3 ساعت استفاده مداوم است، به علاوه مجهز به یک سنسور 12 مگا پیکسلی، یک لنز عکاسی با زاویه دید 130 درجه و 8 گیگابایت حافظه داخلی است.

این دوربین در حال حاضر تنها با گوشی‌های سری پیکسل، آیفون 8 و 8 پلاس و سامسونگ گلکسی اس 7 و اس 8 سازگاری دارد. گوگل کلیپس پس از ضبط تصاویر، آنها را از طریق وای فای به دستگاه‌های سازگار انتقال می‌دهد. دوربین گوگل کلیپ با قیمت 249 دلار به فروش خواهد رسید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا