تکنولوژی

رونمایی رسمی از زنفون 3 در ایران

اگر از طرفداران ایسوس هستید حتما می‌دانید این کمپانی سال گذشته از سری جدید Zenfone‌های خود رونمایی کرد و بالاخره بعد از تاخیری یک ساله گوشی‌های سری زنفون‌ شب گذشته رسما در ایران رونمایی شده‌اند. در مراسمی که دیشب در تهران برگزار شد، آرون (مدیر تایوانی توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس) آغاز کننده مراسم بود و توضیحاتی درباره کمپانی ایسوس و موبایل‌های زنفون 3 این کمپانی داد. در ادامه پیام ابراهیمی (مدیر فروش موبایل و تبلت ایسوس) هم توضیحات تکمیلی را اضافه کرد و گفت تصمیم دارند تا ایسوس را در لیست 5 برند اول موبایل در ایران قرار دهند.

زنفون 3

ایسوس مدل Zenfone 3 یک گوشی میان‌رده با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است که 155 گرم وزن دارد. پنل پشت و جلوی این گوشی از شیشه ساخته شده است و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن 70.6 درصد است. زنفون 3 همزمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند که سیم‌کارت اول LTE یا 4G است و سیم‌کارت دوم 3G که برای یک گوشی میان‌رده ویژگی خوبی محسوب می‌شود.

زنفون 3 با اندروید 6.0.1 (مارشملو) عرضه می‌شود و شما می‌توانید آن را به اندروید 7 (نوگت) هم آپدیت کنید. پردازنده این موبایل اسنپ‌دراگون 625 است که با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. اگر حافظه برای شما مهم‌تر از سیم‌کارت دوم است، می‌توانید به‌جای سیم‌کارت دوم از کارت حافظه تا 256 گیگابایت استفاده کنید.

دوربین زنفون 3 هم 16 مگاپیکسل است و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. دوربین این دستگاه لرزشگیر اپتیکال 4-Axis دارد که در فیلم‌برداری تصویر ثابت خوبی را نمایش می‌دهد. دوربین دوم زنفون 3 هم 8 مگاپیکسل است گشودگی دیافراگم آن مشابه دوربین اصلی است.

زنفون 3 از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری بهره می‌برد که به‌نظر می‌رسد توان خوبی داشته باشد. از نظر تئوری باتری این دستگاه می‌تواند 10 ساعت و 14 دقیقه ویدئو پخش کند، 9 ساعت و 58 دقیقه گشت و گذار اینترنتی داشته باشد و یا 16 ساعت مکالمه درحالت 3جی را برقرار کند. این گوشی هوشمند قرار است با قیمت 1 میلیون و 50 هزار تومان در بازار ایران فروخته شود.

 

زنفون 3 مکس

معمولا ایسوس هر گاه از پسوند مکس برای دستگاهی استفاده می‌کند منظور آن اشاره به باتری دستگاه است. زنفون 3 مکس هم از این قائده مستثنی نیست. این گوشی‌هوشمند یک باتری 4100 میلی‌آمپری دارد که می‌توانید از آن به عنوان پاوربانک استفاده کنید و گوشی دیگری را هم شارژ کنید. زنفون 3 مکس صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن 72.3 درصد است. این موبایل 175 گرمی هم مانند زنفون 3 از دوسیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند.

زنفون 3 مکس به پردازنده اسنپ‌دراگون 430 مجهز است، 3 گیگابایت حافظه رم دارد و 32 گیگابایت حافظه داخلی در آن تعبیه شده است. دوربین این دستگاه هم 16 مگاپیکسل است و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. همچنین دوربین دوم آن 8 مگاپیکسل کیفیت دارد و دریچه دیافراگم آن f/2.2 را پشتیبانی می‌کند.

باتری این دستگاه می‌تواند این گوشی را 912 ساعت در حالت آماده‌باش روشن نگه دارد و یا برای 17 ساعت مکالمه درحالت 3جی آماده کند و یا 72 ساعت موسیقی پخش کند. این موبایل قرار است با قیمت 950 هزار تومان وارد بازار ایران شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا