تکنولوژی

قوانین ثبت پهپادها لغو شد

خرید و استفاده پهپاد برای مصارف شخصی و سرگرمی نسبت به قبل کمی پچیده‌تر شده است. به تازگی دادگاهی در امریکا اعلام کرده که افراد دیگر نیازی به ثبت پهپاد غیر تجاری خود در سازمان هوانوردی فدرال (FAA) نخواهند داشت.

روز جمعه دادگاه تجدید نظر ایالات متحده به نفع “جان تیلور” رای خود را اعلام کرد. او به عنوان صاحب یک پهپاد، دادخواستی به دادگاه ارائه کرده بود که قوانین ثبت پهپادها که در سال 2015 توسط سازمان هوانوردی فدرال تنظیم و اجرایی شده بود را به چالش می‌کشید.

طبق قوانین حال حاضر سازمان هانوردی فدرال، دارندگان پهپادهای غیر تجاری جهت ثبت پهپاد خود در وبسایت سازمان هوانوردی فدرال باید 5 دلار پرداخت کنند.

با این حال، قاضی پرونده عنوان کرد طبق اصلاحاتی که در قوانین سازمان هوانوردی در سال 2012 شکل گرفت، سازمان هوانوردی فدرال نباید قانون و مقرراتی برای هواپیماهای ماکت و پهپادها وضع کند.

سازمان هوانوردی فدرال در واکنش به این رای دادگاه در وبسایت خود نوشت: “ما با دقت بسیار زیاد در حال بررسی رای دادگاه تجدید نظر در روز جمعه هستیم. تنها قصد سازمان هوانوردی فدرال از وضع این مقررات، اطمینان از این بود که پهپادها جهت مصارف برهم زننده امنیت و حریم خصوصی افراد استفاده نخواهد شد. سازمان ما در حال بررسی گزینه‌های موجود جهت اعتراض به رای دادگاه است.”

در حالی که شاید این رای به نفع دوست داران پهپادها باشد، اما در چند سال اخیر پهپادهای غیر تجاری به‌طور روزافزون موجب بروز خطرات جدی در سوانح هوایی شده‌اند و همچنین خیلی از افراد مدعی شدند که پهپادها به حریم خصوصی‌شان تجاوز کرده‌اند. برنامه ثبت پهپادها و اطلاعات صاحبان آنها در وبسایت سازمان هوانوردی فدرال، کوچک‌ترین اقدام ممکن برای جلوگیری از چنین وقایعی بود که صاحبان پهپادها را به مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر ملزم می‌کرد. اما دیگر از این مقررات خبری نیست، حداقل تا زمان اعلام رای جدید دادگاه.

تا زمانی که سازمان هوانوردی فدرال تصمیمات جدید خود را اعلام نکرده، آسمان کاملا برای تمامی دارندگان پهپادها رایگان و آزاد خواهد بود و به زودی به ضروری بودن یا نبودن قوانین ثبت پهپادها در وبسایت سازمان هوانوردی فدرال پی خواهیم برد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا