تکنولوژی

حذف قوانین زاید تجارت الکترونیکی توسط رگولاتوری آمریکا

Ajit Pai رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال FCC، روز جمعه اعلام کرد که این نهاد قصد دارد قوانین کنونی حوزه تجارت الکترونیک را با در نظر گرفتن مقتضیات عصر دیجیتال، مورد بازبینی قرار داده و در مورد قوانین دست و پاگیر این حوزه نیز تجدید نظر کند.

Pai گفت که FCC با نگاه دقیق به قوانین مزاحم و دست و پاگیر حوزه تجارت‌های کوچک یا نوپا، تصمیم خواهد گرفت که آیا وجود چنین قوانینی منفعت بیشتری دارد یا خیر. این کمیته همچنین قصد دارد در مورد تایید نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید، سریع‌تر تصمیم گیری کند.

آقای Pai در مصاحبه ای با American Enterprise Institute، به صدمین روز کاری خود شاره‌ای کرد و گفت:” ما در حال بررسی قوانین FCC هستیم و به زودی تصمیم می‌گیریم که وجود کدام یک از این قوانین در عصر دیجیتال کنونی، ضروری است. اگر وجود قانون مورد نظر عقلانی نباشد، بدون شک درباره بازبینی و بازنویسی آن سریعا اقدام خواهیم کرد.” وی  همچنین بازهم تاکید کرد که روند تصویب و تایید تکنولوژی‌ها ی جدید، سریع‌تر خواهد شد تا کمکی برای کارآفرینان باشد:” ما حکم  مورد تاییدیه اختراعات جدید را طی یک سال اعلام خواهیم کرد و قطعا بیش از این، درخواست کنندگان را منتظر نمی‌گذاریم.”

 Pai در ادامه عنوان کرد که FCC طرح صدور مجوز را مورد بازبینی قرار داده و مخترعان از این به بعد برای درخواست ثبت دستاوردهای خود با مسیر راحت‌تری روبرو خواهند بود.

 این کمیسیون همچنین اعلام کرده است که برای دسترسی  راحت‌تر شهروندان روستایی آمریکایی به اینترنت پرسرعت نیز تدابیر زیادی اندیشیده است و یا کمک مدرن سازی قوانین و حذف موارد اضافی، تصمیم دارد سرعت رشد نوآوری را افزایش دهد.

Pai  ماه گذشته اعلام کرده بود که بررسی نزدیک به 1000 صفحه از گزارش قوانین تصویب شده در حوزه رسانه‌ها را به زودی در دستور کار قرار خواهد داد. کمیسیون FCC از زمان روی کار آمدن Pai ، موارد زیادی از قوانین که بسیاری از آنها در دوره ریاست جمهوری اوباما به اجرا در آمده بودند، بازنگری کرده است. یکی از آیتم‌ها موجود در این گزارش، قانونی بود که تعداد ایستگاه‌های تلویزیونی قابل خرید توسط رسانه‌ها را محدود می‌کرد.

کمیسیون FCC تحت ریاست  Pai همچنین، تا کنون اجرای برخی از قوانین تصویب شده در دولت باراک اواباما را پیرامون ارائه دهندگان پهنای باند، به حالت تعلیق درآورده است.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا