تکنولوژی

درآمدزایی با نقشه گوگل

نقشه گوگل یکی از سرویس‌های محبوب شرکت گوگل است اما برای درآمدزایی، بخش چندان قدرتمندی برای این شرکت محسوب نمی‌شود. مسئولات گوگل نیز بر این امر واقف هستند که درآمدزایی سرویس نقشه اخیرا کند بوده است. ساندرا پیچای مدیر عامل گوگل در پاسخ یکی از تحلیل‌گران وال استریت که در این مورد، عنوان کرد که برای افزایش درآمدزایی مپ برنامه‌های طولانی مدتی دارند.

پیچای اعلام کرد به دلیل رونق و گسترش بازار گوشی‌های هوشمند، با وجود گذشت سالها از زمان معرفی مپ، این سرویس هنوز هم از رشد بالای کاربران برخوردار است. سرویس نقشه یکی از بخش‌های اصلی گوشی‌های موبایل است و با کمک تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت افزوده، نقش این برنامه در زندگی روزمره نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

پیچای در سخنان خود جزئیات زیادی در مورد برنامه‌های درآمدزایی نقشه گوگل عنوان نکرد اما با دقت در گفته‌های وی می‌توان تقریبا فهمید که چه در سر دارد:” مطمئنم تا کنون متوجه تغییرات اعمال شده در برنامه گوگل مپ در ماه‌های اخیر شده‌اید. اگر قصد داشته باشید به مکان خاصی سفر کنید، مپ می‌تواند برای این سفر کمک زیادی به شما کند، مکان‌های خوبی معرفی کند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و امکانات بسیار دیگر. ما امیدواریم با دریافت بازخوردهای کاربران از پیشنهادات ارائه شده ، کیفیت این قابلیت را در طول زمان بهبود ببخشیم.”

مرتبط : چرا گوگل مپ‌میکر شکست خورد؟

. یکی از قابلیت‌هایی که جدیدا به مپ اضافه شده، جستجوهای منطقه ای است، مثلا با جستجوی یک کارواش در این برنامه، نزدیک‌ترین کارواش به کاربر معرفی می‌شود. صاحبان کسب و کارهای متخلف نیز می‌توانند با پرداخت هزینه، در صدر لیست جستجوی کاربران گوگل مپ قرار بگیرند و این فرصتی برای گوگل است تا به صورت وسیعی درآمدزایی کند.

طبق گفته های پیچای، گوگل  روی نظرات کاربران سرمایه گذاری کرده است و در حقیقت دریافت بازخورد مثبت از کاربران این شرکت را به عنون روش تبلیغی اصلی خود برگزیده است. به عنوان میثال کاربران با استفاده از برنامه گوگل مپ می‌توانند نام بهترین و یا نزدیک‌ترین رستوران‌ها را ببینند که دیگر کاربران به آنها امتیاز بالایی داده‌اند.

پیچای در گفته‌های خود به تکنولوژی واقعیت افزوده  )Augmented Reality  ) نیز به عنوان موضوعی برای درآمدزایی این شرکت اشاره کرد. این تکنولوژی می‌تواند به صورت یک برنامه جداگانه مانند بازی پوکمون گو یا اسنپ چت نمود پیدا کند اما در حقیقت قادر است فرصت‌های بیشتر و حرفه‌ای تری مانند محصولاتی مثل هولولنز یا عینک گوگل نیز خلق کند.

کاربران می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی، زندگی روزمره خود را درون برنامه‌هایی مانند مپ تلفیق کنند، مثلا تصور کنید که با نگاهی به خیابان بتوانید رتبه مغازه‌ها را مشاهده کنید و قطعا شرکت‌های مختلف حاضرند برای بالارفتن رتبه خود در چنین فضایی، پول‌های هنگفت پرداخت کنند.

مرتبط : گوگل مپس وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شود

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من شماره ای ک باش داخل اینستاگرام رفتم روندارم.رمز ایمیلی ک داخلش رفتم هم دارم
    هرچی رمز اینستام رو میزنم میگ یوزرنیمم اشتباهه چیکارکنم؟
    خیلی مهمه//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا