تکنولوژی

قابلیت‌های جدید تلگرام برای درآمدزایی عرضه شد

تلگرام چند قابلیت جدید معرفی کرده و تلاش دارد با این کار، کارایی این  پلتفرم را به فراتر از پیام رسانی ارتقا دهد. در قابلیت جدید، صاحبان اکانت‌های پرمیوم می‌توانند اکانت‌های تلگرام خود را به اکانت‌های تجاری تبدیل کرده، و از مزایای مختلفی بهره ببرند. به علاوه، صاحبان کانال‌ها می‌توانند ۵۰ درصد از درآمد تبلیغات منتشر شده در کانال‌های خود را دریافت کنند.

تا پیش از این، برای اینکه بتوان کسب و کاری را در اکانت تلگرام معرفی کرد، کاربر می‌بایست از ابزارهایی مانند بات‌ها یا مینی‌اپ‌ها استفاده می‌کرد. اما حالا مشترکین پرمیوم می‌توانند به قابلیت‌های بیزنس تلگرام به صورت رایگان دسترسی داشته و دیگر نیاز به هیچ گونه کد نویسی یا ابزار متفرقه خاصی نیست. استفاده از اکانت‌های پرمیوم و بیزنس تلگرام، ۴.۹۹ دلار در ماه یا ۳۵.۹۹ دلار در سال هزینه دارد.

کسب و کارهایی که مغازه فیزیکی دارند، با اکانت بیزنس تلگرام می‌توانند اطلاعاتی مانند ساعات کاری و لوکیشن مغازه خود را روی نقشه برای کاربران به اشتراک بگذارند. هر کسب و کاری، چه فیزیکی و چه آنلاین، می‌تواند یک صفحه شروع اختصاصی برای خود ایجاد کند و در آن برخی از محصولات به خصوص، سرویس‌ها و دیگر جزئیات را معرفی کند.

در زمینه پشتیبانی از مشتریان، هر کاربری که با اکانت بیزنس شما ارتباط برقرار کند، یک پیغام خوشامدگویی اختصاصی دریافت می‌کند. همچنین ادمین صفحه می‌تواند متنی را به عنوان «پاسخ سریع» طراحی کرده تا به صورت اتوماتیک اطلاعاتی همراه با متن، استیکر، لینک و غیره، برای مشتری ارسال شود. همچنین کاربر می‌تواند پیغامی را طراحی کند تا زمانی که در در دسترس نیست، مثلا موقع رفتن مسافرت و یا زمانی که مغازه تعطیل است، آن پیغام به مشتریان نمایش داده شود.

کاربر برای مدیریت پیغام‌هایی که دریافت می‌کند، می‌تواند از فولدرها، لیبل‌های رنگی و تگ‌ها استفاده کند. به علاوه کاربر مجبور نیست شخصا به تک تک پیغام‌ها پاسخ دهد زیرا خود تلگرام چت‌بات‌هایی دارد که می‌تواند از طرف صاحب اکانت، به سوالاتی از جانب مشتریان پاسخ دهد.

یکی از پر اهمیت‌ترین قابلیت‌های جدید اضافه شده به تلگرام این است که به صاحبان کانال‌ها اجازه می‌دهد تا قسمتی از درآمد تبلیغات را دریافت کنند. صاحبان کانال‌هایی که حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر یا عضو دارند، می‌توانند ۵۰ درصد از درآمد تولید شده از تبلیغات روی کانال‌های خود را برداشت کنند. کاربر می‌تواند این مبلغ را بدون هیچ گونه کسری، برداشت کرده و یا اینکه دوباره آن را روی تبلیغات سرمایه گذاری کند و یا از دیگر قابلیت‌های غیر رایگان تلگرام بیزنس بهره ببرد.

برای اینکه بتوانید آمار درآمد کانال خود روی تلگرام را مشاهده کنید به Channel Setting رفته و بعد گزینه Statistics را انتخاب کرده و از این قسمت درآمد خود را مدیریت کنید.

برای دسترسی به قابلیت‌های جدید، باید اکانت تلگرام پرمیوم یا تلگرام بیزنس بسازید و برنامه تلگرام را روی آیفون، آیپد یا دستگاه‌های اندرویدی باز کرده، به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Telegram Business را انتخاب کنید.

منبع: zdnet

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا