تکنولوژی

حذف دو میلیون صفحه وب از گوگل به خاطر نقض کپی رایت

شرکت گوگل در گزارش عملکرد خود اعلام کرد که از سال 2011 تا کنون بیش از 2 میلیون صفحه اینترنتی( (URL و 1 میلیون وب سایت را به دلیل نقض قوانین کپی رایت از موتور جستجوی این شرکت حذف کرده است.

در این گزارش عنوان شده است که سال گذشته تعداد پیغام‌های دریافتی این شرکت مبنی بر ادعای نقض قوانین کپی رایت به شدت افزایش داشته است.  لازم به ذکر است که به دلیل به کارگیری ابزارهای اتوماتیک، شناسایی متخلفین توسط صاحبان کپی رایت ، بسیار راحت‌تر از قبل شده است. 

گوگل اعلام کرد که همه درخواست‌ها به دقت بررسی می‌شوند و هیچ وب سایت و یا صفحه‌ای بدون دلیل و یا به دلیل ادعاهای بی اساس و کذب، حذف نخواهند شد.

شرکت گوگل با انتشارچند نمونه از درخواست‌های دریافتی، نشان می‌دهد که چگونه افراد حقیقی یا حقوقی، با جعل هویت و با به کارگیری شگردهای مختلف، تلاش می‌کنند تا یک صفحه اینترنتی و یا یک وب سایت را متخلف نشان دهند و از این طریق آن را از موتور جستجوی گوگل حذف کنند.در یکی از مثال‌های منتشر شده، یک شرکت ناشر موسیقی با ارسال شکایتی به گوگل درخواست کرده بود که صفحاتی که در تیتر خود شامل کلمه “قهوه” می شده‌اند،به دلیل نقض کپی رایت حذف شوند که بعد از بررسی مشخص شد که این این شکایت کاملا غیر منطقی است و صفحات گزارش شده هیچ تخلفی انجام نداده‌اند. 

گوگل همچنین اعلام کرده است که دولت‌ها در سرتاسر دنیا نیز شکایت‌های زیادی مربوط به نقض قوانین کپی رایت به این شرکت ارسال می‌کنند که احتمال می رود بیشتر به دلیل سانسور مطالب توسط دولت‌ها باشد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا