تکنولوژی

فروش 6 میلیون اپل واچ در 4 ماه گذشته

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرده است که فروش ساعت هوشمند این شرکت در چهار ماه گذشته، رکورد شکن بوده است.

 کوک تنها به این نکته اشاره کرد که طی دوران تعطیلات به قدری میزان درخواست برای این محصول بالا بوده است که این شرکت نتوانست خود را با این میزان تقاضای بالا تطبیق دهد. 

طبق گزارش منتشر شده در Canalys ،در 4 ماه گذشته، 6 میلیون دستگاه از اپل واچ فروخته شده و بیش از 2.6 میلیارد دلار درآمد برای شرکت اپل به همراه داشته است. به عبارت دیگر، اپل واچ در این مدت 80 درصد کل بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار خود داشته است.

  Jason Low، تحلیل‌گر دیگری از Canalys در کنفرانس خبری گفت:

” جدا از ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری مدل جدید این محصول، اپل به دلیل اعمال روش‌های جدید بازاریابی و قیمت گذاری‌های کارشناسی شده، موفق شد تا تعداد مشتریان بیشتری جذب کند.”

تحلیل گران  کانالیس اعلام کردند که اپل، تعداد 11.9 ساعت هوشمند در سال 2016 فروخته  است که 49 درصد سهم این بازار را شامل می‌شود.

این اعداد و ارقام، شرکت اپل را تبدیل به اولین شرکت تولید کننده ساعت‌های هوشمند در جهان می‌کند. دو شرکت بزرگ بعدی تولید کننده در این بازار در سال 2016، Fitbit و سامسونگ هستند که به ترتیب 17 و 15 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

کوک در نشست اعلام درآمد  4 ماهه اول شرکت خود اعلام کرد:

“علاوه بر میزان فروش رکورد شکن ساعت‌‌های هوشمند، ما بالاترین درآمد 4 ماهه خود را از فروش آیفون نیز تجربه کردیم. تعداد آیفون‌های فروخته شده در این زمان، در کل تاریخ این شرکت بی‌سابقه ترین نرخ را داشته است.”

بد نیست بدانید که بقیه محصولات شرکت اپل، موفقیت آیفون و ساعت هوشمند را نداشته‌اند، مثلا میزان فروش آیپد به میزان 20 درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا