تکنولوژی

نحوه اجرای حالت بازی در ویندوز 10

مایکروسافت قصد اضافه کردن حالت گیم به ویندوز 10 را دارد که سیستم را در هنگام انجام بازی‌های ویدیوی بهینه سازی خواهد کرد. البته مدتی است که از اضافه شدن این ویژگی مطلع هستیم اما حالا مایکروسافت قصد دارد نحوه استفاده از ان را شرح دهد.

طبق توضیحات  شرکت مایکروسافت که در قالب یک ویدیو  منتشر شده، وقتی سیستم به حالت گیم وارد می‌شود، قدرت پردازشگر و پردازشگر گرافیکی جهت استفاده در بازی، در اولویت قرار می‌گیرد. هدف بکارگیری این حالت، بهبود نرخ فریم بازیها است.

در حقیقت مایکروسافت سعی در ساخت ویژگی‎‌های مختص بازی‌ها به طور مستقیم در داخل ویندوز است که البته بعضی از آنها لزوما در چهارچوب حالت گیم ارائه نخواهند شد. این ویژگی‌ها شامل نوار ابزار با نام Game Bar می‌شود که کاربران در صورت نیاز با فشردن دکمه‌های “Windows+G”  می‌توانند آن را به صورت میانبر جهت گرفتن اسکرین شات، فیلمبرداری و پخش فیلم‌های ضبط شده در وبسایت Beam، مورد استفاده قرار دهند. امکان انتشار ویدیوها در وبسایت Beam به تنهایی یک ویژگی جدید به حساب می‌آید. همچنین در قسمت تنظیمات، پنلی وجود خواهد داشت که از آن جهت کنترل حالت گیم، Game Bar و امکانات اشتراک گذاری فیلم می‌توان استفاده کرد.

عموما، فعالسازی حالت گیم بایستی برای هر بازی انجام بگیرد، برای فعال‌سازی، ابتدا باید Game Bar را باز نموده، سپس وارد پنل تنظیمات Pop-up شوید و با زدن تیک گزینه‌ی مربوط که بازی در حال اجرا را وارد حالت گیم می‌کند، می‌توانید از این ویژگی بهره بگیرید، مایکروسافت می‌گوید احتمالا بعضی از بازی‌ها به طور اتوماتیک این ویژگی را برای کاربران فعال کنند اما اکثر بازی‌ها در حال حاضر قادر به انجام چنین کاری نیستند.

 

هنوز از اینکه مایکروسافت زمان فعال شدن حالت گیم چه تغییراتی روی سیستم ایجاد می‌کند، اطلاعات کافی نداریم. اما با اخبار منتشر شده امروز، حداقل می‌توانیم طرح کلی از نحوه کار این ویژگی و نحوه تعامل بازی‌ها با آن را در ذهنمان مطرح کنیم.

حالت گیم، Game Bar و دیگر گزینه‌های مرتبط در تنظیمات از فردا برای کابران ویندوز آماده‌ی استفاده خواهند بود. ورژن نهایی آن نیز به عنوان بخشی ازآپدیت بزرگ ویندوز 10 به کاربران عرضه خواهد شد که زمان آن حدودا اوایل 2017 اعلام شده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا