تکنولوژی

واکنش تند سیلیکون ولی به انتخاب ترامپ

در طی ساعاتی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آرام آرام منتشر می‌شد سیلیکون ولی نیز با دقت به تحولات مربوط به آن نگاه می‌کرد. در حالی که تا پیش از این مشهورترین شخصیت‌های سیلیکون ولی از کلینتون حمایت کرده‌ بودند اما با انتشار اخبار مربوط به آرای ترامپ نگرانی فعالان سیلیکون ولی بیشتر شد.

شروین پیشه‌ور بنیانگذار ایرانی – امریکایی شرکت سرمایه‌گذاری  Sherpa Capital و از سرمایه‌گذاران مشهور اوبر ،  Airbnb و Slack در چند توییت گفت که اگر ترامپ رییس جممهور شود او کمپینی قانونی را برای استقلال ایالت کالیفرنیا به عنوان یک کشور مستقل به راه خواهد انداخت. به دنبال این موضوع بسیاری از شخصیتهای سیلیکون ولی از این حرکت او استقبال کردند و گفتند که از این طرح حمایت می‌کنند. یکی از آنها  دیو مورین بنیانگذار استارتاپ Path است که گفته حاضر است در این زمینه با شروین پیشه‌ور مشارکت کند.

در همین حال  Aaron Levie مدیرعامل استارتاپ Box هم در توییتر  Nate Silver نویسنده و بنیانگذار سایت پیش‌بینی و تحلیل fivethirtyeight.com را خطاب قرار داد و نوشت: « ما به تو اعتماد داشتیم» . تقریبا تمام پیش‌بینی‌ها تا شب قبل از انتخابات بر پیروزی راحت کلینتون تاکید داشت. لویس در یک توییت دیگر هم نوشت یادتان می‌آید زمانی کشورهای دیگر را نگاه میکردیم و می‌گفتیم : اینها دیوانه‌اند! الان ما همونا هستیم. 

سم آلتمن بنیانگذار و مدیر شتابدهنده  Y Combinator  هم اصلا شب خوبی را پشت سر نگذاشت. او در  یک توییت نوشت تا به حال هیچ وقت اینقدر نگران نبوده است. شتابدهنده او در طی هفته ‌های قبل به خاطر حمایت یکی از سرمایه‌گذارانش – پیتر تایل – از ترامپ محل مناقشه بسیار زیادی بود.

Benedict Evans  از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری مشهور Andreesen Horowitz هم در یک توییت معنا دار نوشت که : « فید اینستاگرامم را ترجیح می‌دهم! »

مدیرعامل اسلک  Stewart Butterfield هم در توییتی که نشان دهنده عدم تحملش از خبر انتخاب ترامپ بود نوشت : زودتر تمامش کن

این مطلب به روز می‌شود 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا