شبکه‌های اجتماعی

تیک‌تاک کارمندان فیسبوک را شکار می‌کند

اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک، به تازگی دفتر خود را در سیلیکون ولی راه‌اندازی کرده و طبق گزارش‌ها به سرعت در حال شکار کارمندان فیسبوک است.

این اپلیکیشن که به یک شرکت چینی تعلق دارد، به تازگی دفتر جدید خود را در «مونتین ویو» راه‌اندازی کرده است. این دفتر که در گذشته متعلق به تیم واتس‌اپ بود، فقط چند کیلومتر از مقر اصلی فیسبوک فاصله دارد که این مسئله می‌تواند رقابت بین این دو پلتفرم را از دعوا برای جذب کاربران جوان به رقابتی پیشرفته‌تر برای جذب استعدادهای برتر ارتقاء دهد.

حالا در کنار دفتر جدید، تیک‌تاک همچنین آگهی‌های جذب نیرو در سمت‌های مختلفی را برای دفتر خود در مونتین ویو منتشر کرده. از سال 2018 تا کنون این شرکت توانسته بیش از 20 کارمند فیسبوک را به استخدام خود در بیاورد. برخی از کارمندانی که از فیسبوک به این شرکت آمده‌اند، دلیل این تصمیم خود را کار کردن در یک شرکت که در حال توسعه با سرعت خیلی بالاست، اعلام کردند. ظاهرا تیک‌تاک علاوه بر داشتن پتانسیل بالا برای رشد، دستمزدهای بهتری را نیز در مقایسه با فیسبوک به کارکنانش پرداخت می‌کند. یک منبع مرتبط با این قضیه می‌گوید افرادی که از فیسبوک به تیک‌تاک رفته‌اند حالا 20 درصد بیشتر از شغل قبلی خود دستمزد دریافت می‌کنند.

تیک‌تاک عموما به استخدام افرادی علاقه دارد که بتوانند مشکلاتی را که شرکت‌های در حال رشد با آن روبرو می‌شوند حل کنند. البته فیسبوک تنها قربانی این قضیه نیست. تیک‌تاک طی یک سال اخیر توانسته کارکنان دیگر شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی از جمله Hulu، اسنپ، اپل، یوتیوب گوگل و آمازون را نیز با پیشنهاد دستمزد بالاتر به استخدام خود در بیاورد.

به گفته یکی از افراد نزدیک به تیک‌تاک، این شرکت قصد دارد تا سال 2020 به دفتر جدید خود در کالیفرنیا نقل مکان کند که این مقر گنجایش بیش از 1000 کارمند را خواهد داشت.

 

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا