اپل

ترامپ: حسگر اثر انگشت آیفون خیلی بهتر از سیستم تشخیص چهره بود

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته در اکانت توییتر خود به انتقاد از سیستم تشخیص چهره آیفون‌ پرداخت. به نظر می‌رسد سیستم امنیتی جدید آیفون خیلی مورد استقبال دونالد ترامپ قرار نگرفته است.

ترامپ در اکانت توییتر خود خطاب به تیم کوک گفت: «دکمه هوم آیفون (حسگر اثرانگشت) خیلی بهتر از بالا کشیدن صفحه (فیس آی‌دی) بود.»

هنوز مشخص نیست که زئیس جمهور آمریکا دقیقا از چه مدل آیفونی استفاده می‌کند و اینکه ترامپ پرچمدار 2019 اپل را خریداری کرده یا خیر. اما با توجه به لحن ترامپ در این توییت به نظر می‌رسد او به تازگی با سیستم تشخیص چهره آیفون آشنا شده است. به هر حال ظاهرا ترامپ حسگر اثرانگشت آیفون را همه جوره به سیستم تشخیص چهره ترجیح می‌دهد.

اپل سیستم تشخیص چهره را سال 2017 و همزمان با معرفی آیفون 10 معرفی کرد. این تکنولوژی با استفاده از مادون قرمز و سنسورهای تشخیص عمق قادر است چهره کاربر را با دقت بسیار بالایی تشخیص داده و از آن برای آنلاک کردن گوشی استفاده کند.

ترامپ یکی از مشهورترین کاربران آیفون شرکت اپل محسوب می‌شود و طبق گزارش‌ها او به طور همزمان از سه آیفون استفاده می‌کند. از این سه آیفون، دو نسخه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا دچار تغییراتی شده‌اند که امکان دسترسی رئیس جمهور به برخی از ویژگی‌های دیوایس را به دلایل امنیتی محدود کرده است.

مشخص نیست دونالد ترامپ از کدام یک از این سه آیفون برای تماس‌ و توییت کردن استفاده می‌کند.

منبع: اپل اینسایدر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا