تکنولوژی

راه‌اندازی دیتاسنتر مایکروسافت در آلمان

مایکروسافت امروز از آغاز به کار دیتاسنترهای جدید در دو منطقه جغرافیایی در شمال شرقی آلمان(ماگدبورگ) و مرکز آلمان(فرانکفورت) خبر داد. این دیتاسنترها برای اجرای برنامه‌ها و یا ذخیره داده‌ها در پلتفرم ابری مایکروسافت(Azure) استفاده می‌شوند. این تجهیزات امکان ارائه سرویسهای آفیس 365 را از سه‌ماهه اول سال 2017 برای مشتریان فراهم خواهند کرد.

سرویس‌دهی مایکروسافت دینامیکس با استفاده از این تجهیزات هم از نیمه اول سال 2017 میلادی شروع خواهد شد. مایکروسافت برنامه‌های خود برای راه‌اندازی این مراکز را در نوامبر اعلام کرده بود و آزمایش سرویس‌ها را هم از ماه مارس کلید زد. ویژگی شاخص این مراکز، مطابقت فعالیت آنها با قوانین مخابراتی و مدیریت داده‌ها در آلمان است.

اژور اولین سرویس ابری عمومی نیست که برای خود در کشور آلمان منزلگاهی پیدا کرده است. در سال 2014 میلادی، پیشتاز سرویس‌های ابری با مقاصد عمومی یعنی آمازون هم دیتاسنتری را در فرانکفورت راه‌اندازی کرده بود. افزایش تعداد موقعیت‌های فیزیکی دیتاسنترها به معنای کاهش تاخیر در اجرای برنامه‌ها و همچنین کمک به انتقال سریع‌تر داده‌ها خواهد بود. این روند، دسترسی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که پیش از این به سرویس‌های ابری دسترسی نداشتند را برقرار خواهد کرد. در اوایل همین ماه مایکروسافت از آغاز به کار دو دیتاسنتر جدید در بریتانیا خبر داده بود. این شرکت برنامه‌‌ای هم برای توسعه سرویس اژور در کشور کره دارد. علاوه بر این، دو موقعیت فیزیکی هم برای راه‌اندازی دیتاسنترهای ویژه وزارت دفاع آمریکا درنظر گرفته شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا