تکنولوژی

تکنولوژی هولوپورتیشن برای سفر مجازی آنی به هر نقطه جهان

شهرام ایزدی، مدیر تحقیقاتی شرکت مایکروسافت با بهره‌گیری از هلولنز، از جدیدترین نوآوری‌ عرضه شده توسط این شرکت رونمایی کرد. “Holoportation” این امکان را فراهم می‌کند تا اینچنین به‌نظر برسد که او به‌طور آنی امکان سفر به هر نقطه‌ای از جهان را دارد. 

با استفاده از این قابلیت، تصویر کاربر با بهره‌گیری از دوربین‌هایی که در اطراف اتاق قرارگرفته‌اند به صورت سه‌بعدی ذخیره شده و پس از ترکیب این تصاویر، عملیات فشرده‌سازی و انتقال برای شخصی که قادر خواهد بود او را مشاهده کند، صدای او را بشنود و یا با او تعامل داشته باشد (به‌نحوی که انگار او در همان محل حضور دارد)  انجام می‌شود. حتی امکان اجرای مجدد تعامل‌های پیشین نیز وجود دارد تا به‌نوعی پا به حافظه یا خاطره‌ای زنده بگذارید و محتویات را به‌منظور استفاده آسان‌تر به ابعاد مینیاتوری تبدیل کنید. 

ایزدی در این خصوص می‌گوید:

” تصور کنید که قادر به انتقال خود به دوردست، آن‌هم در چارچوبی مجازی باشید. اگر شما یک دستگاه هدست هلولنز مایکروسافت را در اختیار دارید به‌زودی این امکان برای شما فراهم خواهد شد.”

او به این نکته هم اشاره کرده که فناوری جدید ممکن است نسل جدیدی برای تعاملات انجام شده برپایه اسکایپ با طرف مقابل گفتگو (مانند اعضای خانواده) ایجاد کند. این در حالی است که HoloLens مایکروسافت در حال حاضر با قیمت 3000 دلار پیش روی کاربران قرار گرفته است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا