تکنولوژی

احتمالات درباره عینک واقعیت‌افزوده اپل

وبسایت Financial Times در گزارش جدید خود اخبار تازه‌ای را از پیشرفت پروژه عینک واقعیت افزوده اپل که گفته می‌شود در پروسه طراحی قرار دارد، منتشر کرده است. طبق این گزارش، اپل هنوز نتوانسته چشم‌انداز کاملی از این عینک را ترسیم کند.

این وبسایت همچنین ادعا کرده که عینک اپل احتمالا مجهز به دوربین، سنسور و همچنین صفحه‌نمایش پیشرفته‌ای خواهد بود تا از طریق آن تجربه واقعیت افزوده را برای کاربران به ارمغان بیاورد. با این حال برخی از نمونه‌های آزمایشی این عینک بدون صفحه نمایش بوده و در اصل از صفحه‌نمایش آیفون برای نمایش محتوا استفاده می‌کردند. در این گزارش همچنین آمده که حتی با وجود اینکه برنامه ARKit برای آی‌اواس 11 منتشر شده، هنوز کاربرد اصلی این عینک‌ها به‌طور واضح تعیین نشده است.

در ادامه این گزارش آمده که این عینک‌های واقعیت افزوده حتی ممکن است دست آخر ابزاری مشابه عینک‌های 130 دلاری شرکت اسنپ‌چت شوند و اصلا نوآوری و سر وصدای هدست‌های فوق پیشرفته هولولنز مایکروسافت را به‌همراه نداشته باشند.

اپل قبل از معرفی ARKit اعلام کرده بود که قصد دارد تکنولوژی واقعیت افزوده جدیدی را برای اولین بار در آیفون به‌کار بگیرد و سال بعد از آن هم عینک‌های واقعیت افزوده خود را معرفی خواهد کرد.

حال از آنجایی که تکنولوژی ARKit در ابتدا و رسما برای آی‌او‌اس 11 معرفی می‌شود، تحلیلگران هم حدس می‌زنند که همین تکنولوژی در ساختار عینک‌های واقعیت ‌افزوده اپل هم به‌کارگرفته خواهد شد. در کل باتوجه به گزارش وبسایت Financial Times می‌توان نتیجه گرفت که اپل هنوز تصمیم قطعی درباره طرح نهایی عینک واقیت افزوده اتخاذ نکرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا