تکنولوژی

چوب‌دستی مایکروسافت برای واقعیت ترکیبی + ویدئو

مایکروسافت تقریبا کل سال را مشغول ساخت و آماده‌ سازی هدست‌های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) خود بوده اما با این حال خبرهای زیادی راجع به برنامه‌های شرکت درباره هولولنز نشنیده‌ایم. کمپانی مایکروسافت اوایل امسال از دسته‌های کنترل حرکات واقعیت مجازی برای استفاده بر روی هدست‌های واقعیت ترکیبی رونمایی کرد و حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال ساخت نوعی چوب‌دستی برای استفاده در واقعیت افزوده و هولولنز است. اکانت توییتر WalkingCat روز گذشته اعلام کرد که مایکروسافت به‌تازگی پتنت جدیدی را به‌ثبت رسانده که ظاهرا نوعی چوب‌دستی مجهز به دکمه، ماشه و محافظ انگشت است.

این وسیله شباهت نسبی هم به Draw Accessory تولید شده برای عینک گوگل (گوگل گلس) دارد و ظاهرا قرار است از آن به‌عنوان یکی از دسته‌های طراحی شده برای هولولنز استفاده شود. در این ویدیو می‌توانید این دسته‌ی به‌ظاهر چوبی را مشاهده کنید که بر روی هدست‌های واقعیت مجازی شرکت اچ‌تی‌سی استفاده می‌شود. احتمال دارد این وسیله یک دستگاه مرجع باشد باشد که مایکروسافت از آن بر روی هدست‌های دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کند و همچنین احتمال می رود مایکروسافت در اصل به‌دنبال ساخت تجهیزات و لوازمی است که با هدست‌های مختلف دیگر شرکت‌ها نیز همخوانی دارد.

لازم به‌ذکر است مایکروسافت به‌دنبال ساخت و عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی برای شرکت‌های مختلفی از جمله ایسوس، ایسر، دل، اچ‌ پی، لنوو و… است. گفته می‌شود قیمت این هدست‌ها از هدست‌های امروزی ارزان‌تر خواهند بود و برای مثال قیمت هدست شرکت ایسر 299 دلار خواهد بود. مایکروسافت به‌دنبال اجرای برنامه‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی از طریق ویندوز 10 است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا