تکنولوژی

زنی که مقابل تصمیم استیو جابز ایستاد و ترفیع گرفت

دونا دابینسکی در سال 1985 به عنوان یک مدیر میان رده در شرکت اپل مشغول به کار بود اما عکس‌العمل او در مقابل سیاست استیو جابز باعث شد نام او بیش از پیش مطرح شود و مهم‌تر از این، سیاست اپل در توزیع محصولات محصولات نیز به‌طور کل تغییر پیدا کند. 

آن‌طور که از شواهد امر پیداست استیو جابز قصد داشته به فرایند عرضه محصولات اپل را بر اساس درخواست‌های مشتریان، به سرعت پاسخ دهد  و پیشنهاد کرد حتی شبانه محصولات را آماده کنند و با استفاده از سیستم ارسال مرسوله FedEx در اختیار مشتریان قرار دهند. این در حالی است که دابینسکی این سیاست را اشتباهی بزرگ خوانده و معتقد بود این سیاست می‌تواند آینده اپل را به چالش بکشد. او در این خصوص می‌گوید:

” به عقیده من، موفقیت اپل رابطه مستقیمی با موفقیت در توزیع محصولاتش داشت.”

این در حالی است که تمام تمرکز استیو جابز در زمان یادشده روی پروژه مکینتاش بود. دابینسکی جابز را تهدید کرده بود که در صورت عدم تغییر سیاست فعلی، اپل را ترک خواهد کرد و حتی اجازه اخراج شدن توسط مسئولان این شرکت را نخواهد داد. با این رویکرد، استیو جابز که به گفته دابینسکی انعطاف بالایی در مقابل پیشنهادهای مثبت داشت، دیدگاه خود در خصوص فرایند توزیع محصولات را تغییر داد. 

دابینسکی پس از این اولتیماتوم نه تنها اخراج نشد بله ترفیع مدیریتی پیدا کرد 

دابینسکی پس از ترک اپل در سال 1991 به عنوان مدیرعامل پالم مشغول به کار شد و بعدها شرکت هنداسپرینگ (که یکی از اولین گوشی‌های هوشمند یعنی Treo را تولید کرد) را پایه‌گذاری کرد. دابینسکی می‌گوید پس از دیدار مجدد با جابز او به من گفت غیرممکن است که ما روزی یک گوشی همراه تولید کنیم اما در نهایت در سال 2007 اولین آیفون تولیدی این شرکت به بازار عرضه شد. 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا