تکنولوژی

انتقاد شدید استیو بالمر از مدیرعامل مایکروسافت

 بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت که کماکان بزرگترین سهام دار این شرکت است به تندی از سیاست‌های ساتیا نادلا مدیر عامل فعلی این شرکت انتقاد کرده و برخی از آنها را مزخرف توصیف کرده است.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، وی که روز گذشته در جلسه‌ای با سهام داران مایکروسافت شرکت کرده بود پس از ارائه گزارش مالی این شرکت تصریح کرد: بخشی از استراتژی مایکروسافت “به درد نمی خورد”. او همچنین گزارش مربوط به عملکرد خدمات کلود مایکروسافت و اعداد ارائه شده در این گزارش را مزخرف دانسته، زیرا در این گزارش تنها نرخ رشد ذکر شده و نه میزان درآمد به دست آمده.

بخش عمده نارضایتی بالمر مربوط به استراتژی مایکروسافت در ارتباط با سیستم عامل همراه ویندوز فون بوده، زیرا وی معتقد است هنوز برنامه های همراه طراحی شده برای نسخه همراه ویندوز بسیار محدود است و این یک نقطه ضعف جدی است که موجب می شود کاربران تمایل زیادی به مهاجرت به سیستم عامل همراه مایکروسافت نداشته باشند.

در جلسه مذکور از ساتیا نادلا پرسیده شده که وی چه برنامه‌ای برای رفع کمبود برنامه های همراه مهم و متنوع برای پلتفرم موبایلی کمپانی مایکروسافت دارد و وی در پاسخ، به توضیح برنامه های خود برای تشویق توسعه دهندگان به منظور ساخت برنامه های فراگیر که قابل استفاده روی کامپیوترهای شخصی، موبایل و اکس باکس هستند، پرداخته است.  

اما بالمر ضمن رد این راهکار افزوده که سیستم عامل ویندوز فون باید امکان اجرای برنامه های اندرویدی را داشته باشد. مایکروسافت فعلا قابلیت بهره‌گیری از برنامه های آندروید گوگل در ویندوز موبایل را کنار گذاشته اما کماکان برنامه‌ای مشابه را در مورد برنامه های iOS‌ اپل دنبال می‌کند.

گفتنی است در زمان مدیرعاملی بالمر بر مایکروسافت این شرکت اوضاع چندان مناسبی نداشت و بسیاری معتقدند که سیاست‌های ساتیا نادلا باعث جهش در این شرکت شده است. 

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا