تکنولوژی

صندلی هوشمندی که وضعیت روحی و فیزیکی راننده را کنترل می‌کند

صندلی هوشمند جدیدی به‌منظور استفاده در خودروها و با نام  Active Wellness تولید شده‌ است که با استفاده از رهگیری و زیر نظر داشتن وضعیت فیزیکی و روحی راننده می‌تواند شرایط را برای رانندگی بهتر او مهیا کند. 

مَتیو بنسون، مدیر نوآوری‌های جدید در شرکت Faurecia، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط با صنعت خودرو در این خصوص می‌گوید: ” ما صندلی به نام Active Wellness تولید کرده‌ایم که اطلاعاتی در خصوص ضربان قلب و نرخ تنفس شما در اختیار ما قرار می‌دهد تا بدین‌ترتیب موفق به اندازه‌گیری میزان استرس شما شویم.”

در صورتی که شما استرس داشته باشید این صندلی از سیستم حسگرهای بیومتریک به‌منظور ارسال پیغام و یا فعال‌کردن سرمایش و گرمایش استفاده می‌کند و در صورت خواب‌آلودگی، پیش از آنکه خودتان متوجه شوید، شما را آگاه می‌کند. 

بنسون توضیحات خود درخصوص این محصول را اینچنین ادامه می‌‌دهد: ” تغییرات تعداد ضربان قلب و یا تعداد نفس‌کشیدن‌ شما بر اساس الگوریتم‌های طراحی شده ما مورد بررسی قرار می‌گیرند.”

Faurecia در تولید این محصول با مهندسین ناسا، انستیتو تحقیقاتی Spine در دانشگاه ایالت اُهایو و محققان دانشگاه استنفورد همکاری کرده تا از سنسورهای تعبیه شده در صندلی به‌منظور جمع‌آوری علائم حیاتی، بدون حتی لمس‌کردن پوست راننده استفاده کند. 

اگرچه ممکن است برخی رانندگان در خصوص استفاده از محصولاتی اینچنینی تردید داشته باشند اما خوان اِمِریک، گروهبان اداره پلیس لس‌آنجلس معتقد است این صندلی دقیقا چیزی است که رانندگان به آن نیاز دارند. 

او در این خصوص می‌گوید: ” به نظر من این صندلی ابزار جالبی است زیرا اکثر تصادفاتی که شاهد آن‌ها هستیم با خواب‌آلودگی رانندگان در ارتباط هستند. با استفاده از این روند، صندلی به راننده هشداری می‌دهد تا او را به شرایط معمولی بازگرداند و از بروز تصادف جلوگیری کند.”

بنسون از این محصول به عنوان اولین صندلی با ویژگی رهگیری و بررسی سلامتی راننده یاد می‌کند و اظهار امیدواری کرده است که این محصول ظرف دو تا سه سال آینده روانه بازار شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا