تکنولوژی

هک فروشگاه آنلاین پلی استیشن سونی

 

شرکت سونی با حمله سایبری تازه‌ای مواجه شده و این بار فروشگاه آنلاین کنسول بازی پلی استیشن آن مورد حمله قرار گرفته است.

 حمله به فروشگاه آنلاین پلی‌استیشن سونی باعث شد که فروشگاه یاد شده در سطح جهان روز گذشته به مدت حداقل دو ساعت در دسترس نباشد.

سونی چند هفته ای است که با حملات متعدد هکری دست و پنجه نرم می کند. هفته گذشته هم شبکه رایانه‌ای سونی پیکچرز هک شد و اطلاعات دهها هزار نفر شامل کارمندان و افراد مشهور طرف قرارداد با این شرکت به سرقت رفت. این حمله همچنین منجر به سرقت برخی فیلم های سینمایی جدید تولید شده توسط استودیوی فیلم سای سونی و انتشار آنها در فضای مجازی شد. از جمله این فیلم ها می‌توان به Annie اشاره کرد که قرار بود در تعطیلات کریسمس در سینماها اکران شود.

در حالی که عامل واقعی این حملات مشخص نیست برخی منابع غربی این اقدامات را به کره شمالی نسبت می‌دهند، اما این کشور ادعاهای یاد شده را رد کرده است.

هکرها با دستکاری فروشگاه آنلاین پلی استیشن سونی کاری کردند که این پیام به کاربران نمایش داده شود: صفحه پیدا نشد. این تقصیر شما نیست. تقصیر اینترنت است.

سونی می‌گوید مشکل یاد شده را در سطح جهان برطرف کرده است ولی کماکان در حال تحقیق در مورد علل وقوع این مشکل ات. سونی اعلام نکرده به دنبال این حملات چه اطلاعاتی سرقت کرده و به بیرون درز کرده است. یک گروه هکری ناشناس موسوم به Lizard Squad  مسئولیت حملات مذکور را بر عهده گرفته است.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا