اپلچگونه

نحوه استفاده از قابلیت SharePlay در آس او اس 15.1

اپل در زمان رونمایی از آی او اس 15، از چند قابلیت جدید و کاربردی برای این پلتفرم نیز سخن گفت که یکی از آنها SharePlay بود. قابلیتی پرطرفدار که بالاخره پس از انتشار آی او اس 15.1 در اختیار کاربر قرار گرفت.

به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانند انواع موزیک، ویدیو و یا صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته SharePlay اشتراک همه محتواها را پشتیبانی نمی‌کند اما خوشبختانه با کمک SharePlay می‌توان به راحتی و با اشتراک صفحه نمایش دستگاه، این محدودیت را دور زد و هر چیزی را به آسانی به اشتراک گذاشت.

نحوه استفاده از SharePlay در آیفون و آیپد

  • ابتدا باید دستگاه خود را به آی او اس 15.1 به‌روزرسانی کنید (این قابلیت در اواخر سال جاری میلادی برای مک او اس مانتری عرضه خواهد شد)
  • تماس فیس تایم برقرار کنید
  • پس از شکل‌گیری ارتباط، می‌توانید به اپلیکیشن‌های اپل موزیک یا تی‌وی وارد شوید
  • در اینجا اگر در حال پخش موزیک یا ویدیو باشید، این فایل به صورت خودکار از طریق SharePlay به اشتراک گذاشته می‌شود. توجه داشته باشید که شخص مقابل می‌بایست درخواست اشتراک SharePlay را قبول کند
  • همچنین می‌توانید پس از شروع تماس فیس تایم، روی آیکون «مستطیل و کاربر» که در قسمت بالایی و سمت راست صفحه جای گرفته، تپ کنید تا کل صفحه نمایش خود از جمله محتواها و اپلیکیش‌های شخص ثالث را به اشتراک بگذارید
  • برای توقف SharePlay یا اشتراک صفحه نمایش، می‌بایست روی آیکون که در قسمت بالایی و سمت چپ صفحه تعبیه شده، تپ کنید و سپس گزینه End SharePlay/Screen Sharing را انتخاب کنید

اشتراک صفحه نمایش از طریق SharePlay

 قابلیت SharePlay

پس از شروع SharePlay از طریق اشتراک صفحه نمایش یا پخش موزیک یا ویدیو، شخص مقابل می‌بایست به این قابلیت محلق شود و دکمه Open را انتخاب کند.

 قابلیت SharePlay

پس از شروع اشتراک صفحه نمایش، می‌توان روی آیکون بنفشی که در سمت چپ و بالای صفحه جای گرفته، تپ کنید تا کنترل‌های فیس تایم برگردد.

 قابلیت SharePlay

همچنین امکان اشتراک موزیک و ویدیو از طریق اپل موزیک یا تی‌وی یا اشتراک صفحه نمایش در اپلیکیشن فوتوز یا هر اپلیکیشن دیگر نیز وجود دارد. اما اگر قصد اشتراک مواردی همچون یوتیوب یا دیگر اپلیکیشن‌ها را دارید، می‌توانید از گزینه اشتراک صفحه نمایش SharePlay استفاده کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا