تکنولوژی

طرح مفهومی گوشی تاشوی سه‌قسمتی Tecno معرفی شد

شرکت تکنو با دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو بیگانه نیست و هر از گاهی، آزمایش‌های تحقیقاتی و دستاوردهای خود در این زمینه را به رخ می‌کشد. پس از معرفی مفهوم گوشی رول شونده Phantom Ultimate در سال گذشته، اکنون تکنو از Phantom Ultimate 2 رونمایی کرده است – یک دستگاه مفهومی سه قسمتی که صفحه‌نمایش آن به قطر ۱۰ اینچ باز می‌شود.

گوشی‌های تاشوی افقی کنونی، مرز بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های کوچک را محو کرده‌اند، اما Phantom Ultimate 2 صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد که با تبلت‌های بزرگ رقابت می‌کند. این دستگاه می‌تواند از اندازه صفحه‌نمایش ۶.۴۸ اینچی در حالت تا شده، به یک صفحه‌نمایش LTPO OLED با اندازه ۱۰ اینچ با وضوح ۱۶۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ گسترش یابد.

تکنو ادعا می‌کند که Phantom Ultimate 2 اولین گوشی تاشو با فناوری TDDI است که در آن درایور نمایشگر و حسگر لمسی روی یک تراشه قرار گرفته‌اند. به لطف مکانیسم لولای دوگانه‌ای که توسط خود شرکت توسعه داده شده، صفحه نمایش این مدل در حالت کاملاً تا شده تنها ۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد. تکنو این مکانیسم پیچیده را برای ۳۰۰,۰۰۰ بار تا کردن آزمایش کرده است. این برند همچنین نازک‌ترین پوشش باتری در میان گوشی‌های هوشمند را – با ضخامت تنها ۰.۲۵ میلی‌متر – توسعه داده است.

لولای دوگانه همچنین به کاهش چین‌خوردگی صفحه‌نمایش در وسط نمایشگر کمک می‌کند. تکنو چندین کاربرد منحصربه‌فرد برای Phantom Ultimate 2 در نظر گرفته از جمله حالت لپ‌تاپ که در آن، نیمه پایین تا شده و به عنوان یک صفحه‌کلید برای تایپ استفاده می‌شود. حالت چادر (Tent mode) دو قسمت مساوی از نمایشگر را در طرف‌های مقابل قرار می‌دهد تا مکالمات دو طرفه با دو صفحه‌نمایش جداگانه و ترجمه زنده به صورت روان انجام شود.

همچنین صفحه‌نمایش بزرگ ۱۰ اینچی Phantom Ultimate 2 ، از حالت چند‌پنجره‌ای پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد سه یا تعداد بیشتری  اپلیکیشن را به‌طور همزمان اجرا کرده و تجربه چندوظیفه‌ای بدون ازدحام را داشته باشید.

تکنو هنوز برنامه‌های دقیق خود برای عرضه اولین دستگاه سه‌تایی خود را اعلام نکرده است، اما بدون شک این مدل، پنجره‌‌ای هیجان‌انگیز به آینده بازار دستگاه‌های تاشو محسوب می‌شود.

منبع: gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا