چگونه

چگونه در واتس اپ به شماره تلفن‌های ذخیره نشده پیام بفرستیم؟

یکی از بزرگترین دردسرهای اپلیکیشن واتس اپ این است که برای ارسال پیام به یک شخص باید حتما شماره او در مخاطبین دیوایس شما ذخیره شده باشد.

تنها استثنا در این میان این است که شماره یک مخاطب از طریق چت توسط یک مخاطب دیگر برایتان ارسال شده باشد و در این صورت دیگر نیازی به ثبت شماره مخاطبین ذخیره نشده در برنامه نخواهد بود. با این اوصاف، چند راه برای حذف این محدودیت‌ها به عنوان ترفندهای واتس اپ وجود دارند که توسط خود واتس اپ ارائه شده‌اند. البته این راه حل‌ها در اپلیکیشن واتس اپ در دسترس نیستند اما با خواندن این مطلب می‌توانید با این راه‌‌ها و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

لینک‌های wa.me واتس اپ

یکی از روش‌های رسمی واتس اپ برای ارسال پیام به دیگر کاربران بدون ذخیره شماره آنها استفاده از لینک‌های اینترنتی واتس اپ است. برای این کار ابتدا باید به آدرس وبسایت wa.me بروید. البته باید در ادامه این آدرس شماره تلفن شخص مورد نظرتان را هم وارد کنید مثلا برای ارسال پیام به شماره تلفن 123456789 باید به آدرس wa.me/123456789 بروید. همچنین هنگام وارد کردن شماره باید کد کشور را نیز بدون 00 و + وارد کنید.

ارسال پیام مخاطبین واتس اپمخاطبین ذخیره نشده واتس اپ

پس از وارد کردن آدرس، همانند تصویر زیر وارد یک صفحه می‌شوید که آیکون سبز رنگ Message درون آن قابل مشاهده است. با لمس این آیکون شما مستقیما وارد صفحه چت درون اپلیکیشن واتس اپ می‌شوید و در اینجا می‌توانید به مخاطب مورد نظرتان پیام ارسال کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های واسطه

اگر روش بالا کمی برایتان گیج کننده یا زمان بر است می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که برای انجام این مراحل طراحی شده‌اند استفاده کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی با استفاده از لینک‌های wa.me قادرند این کار را در زمان کوتاهی برایتان انجام دهند و دیگر نیازی به تایپ کردن آدرس و شماره تلفن در مرورگر نخواهد بود. درون این اپلیکیشن‌ها ابتدا شماره تلفن مورد نظرتان را وارد می‌کنید و یک گزینه را انتخاب می‌کنید و سپس به طور مستقیم وارد صفحه چت آن شخص خواهید شد.

ترفندهای واتس اپ

در بین این اپلیکیشن‌ها، برنامه Click to chat از کمترین حجم برخوردار است و همچنین هیچ تبلیغاتی ندارد و البته هیچ شرایط خاصی هم برای استفاده از آن وجود ندارد. اپلیکیشن‌های Direct Message for WhatsApp و Easy Message هم دیگر اپلیکیشن های خوبی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

انتخاب شماره تلفن از دیگر اپلیکیشن‌ها

سومین روشی که می‌توانید آن را به‌کار بگیرید، در حقیقت آسان ترین، سریع‌ترین و بهترین روش ممکن است.

زمانی که در هر اپلیکیشنی یک شماره تلفن دارید، می‌توانید با انتخان آن شماره تلفن یک سری گزینه را مشاهده کنید که در پایین این گزینه‌ها می‌توانید Sending a WhatsApp message را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید به شماره مورد نظرتان بدون ذخیره کردن شماره تلفن پیام ارسال کنید.

در تست‌های انجام شده، این ویژگی بر روی اندروید 9 Pie و اندروید Q به خوبی کار می‌کند. البته استفاده از این ویژگی فعلا بر روی دیوایس‌های شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و وان پلاس ممکن نیست اما احتمالا در آنیده نزدیک در این گوشی‌ها نیز امکان پذیر شود.

هنوز مشخص نیست که چرا چنین محدودیت‌هایی درون اپلیکیشن واتس اپ وجود دارد اما در هر صورت این 3 روش بالا می‌تواند تا حدودی کار شما را آسان‌تر کند.

مرتبط: جزییات به روزرسانی جدید واتس اپ

جزئیات به روزرسانی جدید اپلیکیشن واتس اپ

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا