موبایل

انتشار اولین ویدیوی رسمی‌ گوگل از گوشی تاشوی «پیکسل فولد»

پس از ماه شایعه و حرف و حدیث، بالاخره گوگل موجودیت گوشی تاشوی جدید خود موسوم به پیکسل فولد (Pixel Fold) را تایید کرد.

این شرکت برای اولین بار، تیزری را از این گوشی در توییتر و یوتیوب منتشر و اعلام کرد که این محصول به صورت کامل و رسمی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت (Google I/O) در چند روز آینده رونمایی و معرفی خواهد شد.

با توجه به اطلاعات یا بهتر بگوییم شایعاتی که از این گوشی منتشر شده، پیسکل فولد از یک لولای عمودی بهره می‌برد که در صورت باز شدن، فضایی شبیه به یک تبلت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

درواقع، این طراحی به گوشی‌های سری گلکسی فولد سامسونگ نزدیک است. زمانی هم که نمایشگر بسته می‌شود، می‌توان از یک تاچ اسکرینی که در قسمت کناری بدنه ایجاد می‌شود، برای دسترسی به برخی قابلیت‌ها بهره برد.

بر اساس گزارش‌ها، گوشی تاشوی پیکسل فولد گوگل با قیمت پایه ۱۷۰۰ دلاری و احتمالا از ماه آینده میلادی روانه بازار خواهد شد. گفته می‌شود که بار پردازشی این گوشی را چیپست تنسور G۲ که توسط مهندسان این شرکت توسه یافته، به دوش خواهد کشید. این چیپ پیشتر در مدل پیکسل ۷ نیز به کار رفته بود.

در خصوص ابعاد دستگاه نیز باید گفت که اندازه نمایشگر بیرونی برابر با ۵.۸ اینج و نمایشگر داخلی نیز ۷.۶ اینچ عنوان شده است. همچنین گفته می‌شود پیکسل فولد با یک بار شارژ می‌تواند تا ۲۴ ساعت روشن بماند که این مدت زمان در صورت روشن بودن قابلیت Extreme Battery Saver، به ۷۲ ساعت ارتقا می‌یابد.

هنوز جزییاتی زیادی از این گوشی و قابلیت‌های آن از جمله دوربین سربه مهر مانده که برای آگاهی از آن باید تا دهم ماه مه یعنی زمان برگزاری کنفرانس گوگل صبر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا