خودرو

رونمایی تویوتا از خودروی مفهومی‌ هیدروژنی برای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز 

تویوتا ساعاتی پیش از جدیدترین خودرو مفهومی‌خود به نام GR H۲ Racing که برای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طراحی شده، پرده برداشت.

این روزها اغلب خودروهای الکتریکی مدرن به دلیل زمان انتظار طولانی برای پر شدن شارژ باتری، برای مسابقات چندین ساعته مناسب نیستند و همین مسئله، مدیران تویوتا را بر این داشت تا محصولی را برای رفع این معضل طراحی کند.

این خودروی هیدروژنی که در واحد Gazoo Racing تویوتا طراحی شده، می‌تواند برای مسابقات ۴ ساعته لمانز مورد استفاده قرار گیرد. این خودروساز هنوز حرفی از مشخصات فنی این خودرو نزده اما اعلام کرد که هیچ آلایندگی ندارد و راننده می‌تواند به جای انتظار برای پر شدن شارژ، زمان بیشتری را به مسابقه اختصاص دهد.

همچنین تویوتا زمانی برای آماده بودن این خودرو و ورود آن به پیست مسابقه اعلام نکرده است. به گفته تویوتا، GR H۲ Racing خودروی برای رقابت‌های آینده است و بعید نیست که در آینده شاهد تغییرات بیشتری در این محصول باشیم.

با این حال، تویوتا پیشتر نیز سابقه تولید خودروهایی با میزان آلایندگی کم و صفر را در کارنامه دارد. این شرکت از سال ۲۰۲۱ با موتور هیدروژنی کرولا در مسابقات Super Taikyu ژاپن شرکت می‌کند.

همچنین ابرخودروی هیبریدی GR010 این شرکت نیز در مسابقات لمانز سال گذشته توانست رده‌های بالا را کسب کند. اعلام موجودیت این خودروی مفهومی‌در حالی صورت گرفت که این شرکت، سال‌ها در برابر تغییر خط تولید خود به خودروهای هیبریدی و هیدروژنی مقاومت می‌کرد.

همچنین کوجی ساتو مدیرعامل جدید تویوتا هم پیشتر اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی استفاده از هیدروژن به عنوان یک سوخت قابل اطمینان است.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا