سونی

وضوح حیرت انگیز تلویزیون سونی ۲۰۲۳ هر کسی را مجذوب می‌کند!

چکیده: اگر دوست دارید به صورت تخصصی‌تر نگاهی به رقابت بین سه برند مطرح تلویزیون بیندازید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «تلویزیون سامسونگ برنده رقابت با ال جی و سونی» را از زومیت مطالعه کنید. در این مقاله اشاره شده است که چرا با وجود اینکه کیفیت تلویزیون سامسونگ به پایه سونی و ال جی نمی‌رسد اما فروش بیشتری دارد و آیا ارزشش را دارد که شما هم کیفیت سونی را نادیده بگیرید و سراغ رقبا بروید یا خیر؟!

در بین برندهای متنوع بازار نمایشگرها، تلویزیون‌های سونی همیشه کیفیت عالی و وضوح تصویر بهتری داشته‌اند که دلیلش هم مستقیماً مرتبط با استعداد و توانایی این شرکت در فیلم‌سازی است. اگرچه قیمت تلویزیون سونی به نسبت رقبا بیشتر است اما وقتی به تفاوت کیفیتی بین رقبا و ژاپنی‌ها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این اختلاف قیمت ریشه در کیفیت و کارایی بهتر دارد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به کارنامه چندین ساله تلویزیون‌های سونی بیندازیم و ببینیم که چه چیزی باعث محبوبیت تلویزیون سونی شده است؟!

اگر قصد خرید تلویزیون سونی و یا دیگر برندهای مطرح مثل ال جی و سامسونگ را دارید و دوست دارید به صورت تخصصی‌تر نگاهی به رقابت بین سه برند مطرح تلویزیون بیندازید پیشنهاد می‌کنیم مقاله تلویزیون سامسونگ برنده رقابت با ال جی و سونی را از زومیت مطالعه کنید، در این مقاله اشاره شده است که چرا با وجود اینکه کیفیت تلویزیون سامسونگ به پایه سونی و ال جی نمی‌رسد اما فروش بیشتری دارد و آیا ارزشش را دارد که شما هم کیفیت سونی را نادیده بگیرید و سراغ رقبا بروید یا خیر؟!

تلویزیون سونی در این چند سال اخیر تمرکز فزاینده‌ای بر کیفیت و اصالت داشته و به موجب آن آتش رقابت‌ها را شعله‌ور کرده است. ژاپنی‌ها با استعداد بینظیرشان در دیدن زیبایی ها، روح واقعی تصاویر را در تلویزیون‌هایشان می‌دمند. اگر دیدن تصاویر بی‌روح و جان رضایتتان را جلب نمی‌کند، سونی میتواند لبخند رضایت بر لبان تان بیاورد. برای خرید تلویزیون سونی می‌توانید به فروشگاه‌های واقع در شهرهای مرزی مثل بانه و گناوه مراجعه کنید و یا خریدتان را به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهید. افرالند یکی از وبسایت‌های خوب این حوزه است که شما می‌توانید خرید خود را به صورت غیر حضوری و با گارانتی طلایی، تضمین اصالت و سلامت کالا انجام دهید.

در تلاش برای رسیدن به بهترین کیفیت ممکن

ژاپنی‌ها همیشه سعی خود را می‌کنند تا کیفیت تلویزیون‌های‌شان در مقایسه با رقبا چند پله بالاتر باشد، به همین دلیل از متریال با کیفیت‌تر در ساخت قطعات استفاده می‌کنند و همچنین تلاش مضاعفی به خرج می‌دهند تا کیفیت تصویر و سیستم صوتی قدرتمندتری را در نمایشگرها تعبیه کنند. اینجاست که در نتیجه نهایی کار قیمت تلویزیون سونی حدود 20٪ بیشتر از برندهایی همچون سامسونگ و ال جی است. در صورتی که دنبال خرید یکی تلویزیون اورجینال با کیفیت بالا هستید، می‌توانید برند سونی را انتخاب کنید اما اگر کیفیت بالا خیلی برای‌تان مهم نیست می‌توانید سراغ برندهای کمی ارزان‌تر بروید.

قیمت تلویزیون سونی
قیمت تلویزیون سونی

استفاده از پردازنده قدرتمند XR Cognitive

اولین نسخه پردازنده قدرتمند سری X با نام X۱ در تلویزیون‌های سونی بکار می‌رفت اما در یکی دو سال اخیر سری جدیدتر این پردازنده در تلویزیون‌های پیشرفته به کار می‌رود که به نام پردازنده XR Cognitive معروف است. این پردازشگر با الگوبرداری از الگوریتم تشخیص عصبی همچون سیستم عصبی انسان به پردازش محتوای صوتی و تصویری می‌پردازد به همین دلیل می‌تواند کیفیتی نزدیک به احساس واقعی ما را در تلویزیون خلق کند، اینجاست که فیلم‌های سونی واقعی‌تر از دیگر تلویزیون‌ها هستند و دقیقاً شبیه به فضای واقعی هستند.

امکانات و قابلیت‌های هوشمند Sony

جدیدترین تلویزیون‌های سونی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری Google TV تولید می‌شوند که امکانات بسیار متنوع و جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تلویزیون‌های اسمارت سونی به راحتی برنامه‌های مختلف را ساپورت می‌کنند و می‌توانید گوشی اندروید و IOS خودتان را به آن متصل کنید. همچنین از جذابیت‌های اندروید آشنا بودن و منعطف بودنش است که همین باعث می‌شود کاربری راحت‌تری به نسبت دیگر سیستم عامل‌ها داشته باشد.

امکانات و قابلیت‌های هوشمند Sony
امکانات و قابلیت‌های هوشمند Sony

نگاهی به تلویزیون‌های کلاس X سونی

تنوع تلویزیون سونی به نسبت ال جی و سامسونگ کمتر است اما تقریباً برای هر نوع کاربری خاصی تلویزیون سونی مناسبی وجود دارد که می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. تلویزیون‌های کلاس X سونی در چند سری ۷.۸ و ۹ تولید شده‌اند که هر کدام برای گروه خاصی از کاربران مناسب هستند. سری ۷ سونی تلویزیون اقتصادی است که امکانات خیلی حرفه‌ای ندارد و بیشتر برای استفاده معمول روزمره مناسب است. سری ۸ «تلویزیون سونی X۸۰L و X۸۵L» مدل‌های میان رده هستند که از این سری تلویزیون‌های گیمینگ سونی شروع می‌شود و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تولید می‌شود. همچنین سری ۹ (تلویزیون سونی X۹۰L و X۹۵L) مدل‌های بالارده هستند که قیمت بیشتری به نسبت دیگر سری‌های سونی دارند.

مدل

نوع نمایشگر

تلویزیون سونی X75L

LED

تلویزیون سونی X80L

LED

تلویزیون سونی X85L

LED

تلویزیون سونی X90L

LED

تلویزیون سونی X95L

Mini LED

تلویزیون سونی A80L

OLED

تلویزیون سونی A95L

QD-OLED

تلویزیون اولد سونی کلاس A

علاوه‌بر نمایشگرهای کلاس X سری بالاتر سونی کلاس اولدها یا همان کلاس A است. این تلویزیون‌ها جزو مدل‌های لاکچری و گران‌قیمت به حساب می‌آیند و تمام امکانات حرفه‌ای را در خود دارند. تلویزیون سونی A۸۰L به کمک پنل OLED و پیکسل‌های خودنورده کنتراست بی‌نهایت و مشکلی مطلق را خلق می‌کنند و سیاهی کامل را نمایش می‌دهند همین باعث می‌شود دقت رنگی گسترده‌ای ایجاد کند. البته تلویزیون‌های این سری شامل مدل جدید A۹۵L با QD-OLED هستند که روشنایی بیشتری دارد و علاوه‌بر کنتراست بی‌نهایت روشنایی بسیار عالی ارائه می‌دهد و نقصی که به اولدهای معمولی برای روشنایی کم بود را به کلی پوشش می‌دهد.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید تلویزیون با کیفیت فوق‌العاده هستید و تفاوت قیمتی چند میلیونی برای‌تان مشکل‌ساز نیست، بهترین انتخاب تلویزیون سونی است. همانطور که اشاره کردیم سونی به جای تمرکز روی افزایش تنوع و کاهش قیمت، بر روی افزایش کیفیت محصولاتش تمرکز کرده است و همین باعث می‌شود در نتیجه کار قیمت تلویزیون سونی بیشتر از رقبا باشد. در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید که کیفیت برای‌تان مهم‌تر است یا قیمت و اینکه بیشتر دوست دارید از چه برندی خریدتان را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا