سونی

جدیدترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳

هر ساله در اوایل تابستان تا حدودا اواخر پاییز شاهد ورود مدل‌های جدید برند سونی در بازار ایران هستیم که همان طور که انتظار می‌رود کمی با تاخیر نسبت به عرضه جهانی است.  در این مقاله به معرفی جدید‌ترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳ می‌پردازیم و با هم می‌بینیم که این مدل‌ها با چه مشخصات و امکانات و سایزهایی وارد بازار داخلی می‌شوند و به شما کمک می‌کنیم که در میان محصولات جدید سونی متناسب با نیازتان انتخاب مناسبی داشته باشید.  تلویزیون سونی 2023 با پسوند L وارد بازار می‌شود این برند هر ساله تلاش می‌کند که پردازنده‌های قدرتمند و به روز را در محصولاتش به کار ببرد اما در سری L با توجه به موفق بودن پردازنده‌های XR در مدل‌های سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، دوباره از همان پردازنده استفاده کرده با این تفاوت که در سری جدید تلاش کرده کیفیت تصاویر ثابت و متحرک را با تکنولوژی‌های جدیدش بهتر پردازش کند. به لطف پردازشگر قدرتمند این مدل، انتظار می‌رود صدا و تصویر بهتری در اختیار بیننده قرار بگیرد که از برند سونی هم همین انتظار می‌رفت.

برند سونی همانند سال‌های گذشته همکاری خوبی با گوگل داشته و در جدید‌ترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳ هم از رابط کاربری روان Google TV با آپدیت‌های به روز‌تری استفاده کرده است. یکی از قابلیت‌های جذاب تلویزیون سونی در سال ۲۰۲۳ پشتیبانی از دوربین Bravia Cam است که با وجود آن امکاناتی همچون پیروی از دستورات حرکتی به تلویزیون شما اضافه می‌شود.  در محصولات جدید سونی از ریموت کنترل جدید این برند استفاده شده که همانند سال قبل دارای ظاهری با ابعاد کوچک و با طراحی مدرن است. یکی از امکانات جدید این برند برای تلویزیون‌هایش افزایش حافظه داخلی آن به ۳۲ گیگ است که البته در تمام مدل‌هایش از این قابلیت استفاده نکرده است. در کل می‌توان گفت تلویزیون سونی در سری جدیدش چندان تفاوتی با مدل‌های سال قبل نداشته و فقط تلاش کرده محصولات را با ظاهری زیبا‌تر و کیفیتی بهتر به بازار معرفی کند که مثل همیشه بی‌نقص باشد.

سونی در سال۲۰۲۳ از مدل‌های متنوعی با فناوری LED و فناوری جدید Mini LED و QD-OLED  رونمایی کرد که اگر چه در تکنولوژی صفحه نمایش همانند سال گذشته عمل کرده اما تلاش کرده محصولاتش را با بهبود کیفیت و با ظاهری جذاب‌تر روانه بازار جهانی کند که به نظر موفق هم بوده است. در ادامه به معرفی ۴ مدل تلویزیون سونی ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

اولین مدل Mini LED: سونی X95L

این مدل جز محصولات بالا رده برند سونی است که در سال ۲۰۲۳ با امکانات به روز عرضه شده و ارزش خرید بسیار بالایی دارد که از نظر قیمتی ممکن است کمی تعجب برانگیز باشد اما اگر امکانات را در نظر بگیرید حتما ارزش خرید این مدل را درک می‌کنید.  سونی X۹۵L همانند سال گذشته با تکنولوژی صفحه نمایش از نوع MiniLED معرفی شده، در این مدل با استفاده از LEDهای کوچک سبب روشنایی عالی تصویر، رنگ‌های با عمق بالا و تصاویری نزدیک به واقیت با بافت طبیعی شده است که تجربه بی‌نظیری از تماشای محتوای ۴K را در اختیار بیننده میگذارد به علاوه تاثیر بسیار مثبتی هم در ظاهر این محصول داشته که این تلویزیون را بسیار ظریف‌تر از مدل‌های LED برند سونی کرده است.

این مدل دارای پردازنده قدرتمند XR، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و پورت HDMI2.1 است که رفرش ریت متغیر و با تاخیر ورودی کم را همراه با کیفیت تصویر فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به بازی‌ها فراهم کرده و یک تلویزیون گیمینگ تمام عیار را معرفی کرده است.  این محصول با وجود هوش مصنوعی پردازنده XR در نمایش محتواها عملکرد بهتری دارد و هر محتوای تصویری یا ویدئویی را در حد کیفیت ۴K نمایش می‌دهد.

سیستم صوتی به کار رفته در این محصول سونی از نوع۲.۲ کاناله است و با قدرت بی‌نظیر ۶۰ وات عرضه شده که برای تلویزیون با کاربری مشابه X۹۵L کاملا مناسب است و هر کاربری را راضی می‌کند.  این محصول سونی مجهز به بهترین سیستم صوتی این برند یعنی  Acoustic Multi-Audio+ به همراه Frame Tweeter است و صداها را به صورت آکوستیک و از صفحه نمایش پخش می‌کند تا حس واقع گرایانه‌ای را به بیننده انتقال دهد.

این مدل برای انواع کاربری حرفه‌ای و عمومی مناسب است و انتخاب آن برای گیمینگ، تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و کاربری روزمره و عمومی مناسب است و پشنهاد می‌کنیم که اگر محدودیت بودجه ندارید حتما این مدل را انتخاب کنید.  همانطور که انتظار می‌رفت تلویزیون X۹۵L در اندازه‌های ۶۵،  ۷۵ و ۸۵ اینچ وارد بازار ایران شده و همراه آن Bravia Cam سونی هم عرضه نشده و فقط امکان پشتیبانی از این دوربین هوشمند سونی را دارد. در کل اگر به دنبال محصولی هستید که نوعی از ال‌ای دی باشد و کیفیتی نزدیک به محصولات Oled برند سونی ارائه دهد حتما این محصول را انتخاب کنید.

امکانات تلویزیون سونی 2023

دومین مدل LED قدرتمند: سونی X90L

بهترین LED معرفی شده در بین جدید‌ترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳ مدل X۹۰L است که با امکاناتی به روز شده نسبت به مدل سال قبل عرضه شده.  کیفیت تصویر این مدل ۴K بوده که با حضور پردازنده قدرتمند XR که جز پردازنده‌های شناختی است و عملکردی شبیه به مغز انسان دارد رنگ‌ها و بافت‌های تصویر بسیار نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شود.  سیستم صوتی این مدل چندان پیشرفته نیست اما از اکثر تلویزیون‍های LED بازار که هم رده با این مدل است کیفیت صدای بهتری دارد با این تلویزیون صدایی با قدرت ۳۰ وات را تجربه می‌کنید که لذت تماشای محتوا در این تلویزیون را چندین برابر می‌کند.

این مدل دارای نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز همراه با پورت HDMI2.1 و تکنولوژی ALLM است که تجربه خوبی از بازی با کنسول‌های نسل نهم و تماشای تصاویر با سرعت بالا را در اختیار شما می‎گذارد و این مدل را در کنار سایر امکانات یکی از بهترین تلویزیون‌های LED مناسب گیمینگ هم کرده است.

تلویزیون X۹۰L با داشتن تمام امکانات یک تلویزیون قدرتمند،  بهترین مدل LED سونی در سال ۲۰۲۳ است که تمام نیاز کاربران را رفع می‌کند و برای گیمینگ حرفه ای، تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال، استفاده روزمره و عادی و وبگردی کاملا مناسب است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این رده باشد که امکاناتش هر کاربری را راضی کند.

این مدل در بین LEDهای موجود با امکاناتی که عرضه کرده بسیار ارزش خرید دارد.  این مدل در اندازه‌های ۵۵،  ۶۵،  ۷۵ ،  ۸۵ و ۹۸ اینچ وارد بازار شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد البته انتظار می‌رود مدل ۹۸ اینچ دیرتر وارد بازار شود.

سومین مدل همه فن حریف میان رده: سونی X85L

این مدل را می‌توان تلویزیونی ایده آل از برند سونی دانست که محصولی با تمام امکانات است که تمام ویژگی‌های یک تلویزیون بالا رده را در کنار قیمتی معقول در اختیار شما می‌گذارد.  تلویزیون X۸۵L دارای کیفیت تصویر ۴K است و پردازنده آن مدل X۱ است که از دسته پردازنده‌های قدیمی سونی است که سعی شده با فناوری‌های به روزی آپدیت شود اما اصلا نباید انتظار قدرت بالای پردازنده XR را از آن داشت اما در این تلویزیون به نسبت هم رده‌هایش عملکرد مناسبی دارد.

در این مدل از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و پورت HDMI2.1 استفاده شده و این مدل را هم می‌توان جز نمونه تلویزیون‌های گیمینگی دانست که به عنوان اقتصادی‌ترین تلویزیون گیمینگ شناخته می‌شود.  در این مدل هم سونی از امکانات روزی مثل پشتیبانی از دوربین براویا، ریموت کنترل هوشمند و… استفاده کرده و این تلویزیون را یک میان رده قدرتمند کرده است.  این مدل رد زمینه صوتی چندان قدرتمند نیست و قدرت خروجی صدای آن ۲۰ وات است که البته با توجه به اقتصادی بودن این مدل و کیفیت خوب بلندگوهای این برند می‌تواند راضی کننده باشد و کیفیت معمول را به کاربران ارائه دهد.

این مدل سونی برای کاربری روزمره و عادی کاملا مناسب است اما برای کاربری حرفه‌ای گیمینگ ممکن است عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد و برای گیمرهای حرفه پیشنهاد نمی‌شود اما اگر به دنبال مدلی خانگی برای استفاده خودتان هستید که تمام امکانات یک مدل قدرتمند و به روز را داشته باشد در عین حال نیاز به هزینه زیادی نداشته باشد باید گفت که این مدل برای شما انتخابی بسیار خوب و کارآمد است.  سونی X۸۵L در اندازه‌های ۵۵،  ۶۵ و ۷۵ اینچ وارد بازار ایران می‌شود و شامل تمام ابعاد کاربردی یک تلویزیون برای فضاهای مختلف است.

آخرین مدل یکی از تلویزیون‌های اقتصادی: سونی X80L

این مدل به عنوان یکی از تلویزیون‌های پایه در بین جدید‌ترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد و دارای قیمتی کاملا به صرفه است و برای افرادی که بودجه محدودی دارند بهترین انتخاب است چرا که در کنار قیمت مقرون به صرفه امکانات خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

کیفیت تصویر این تلویزیون ۴K می‌باشد و از فناوری‌های تصویری محدودی پشتیبانی می‌کند و نباید از آن انتظار نمایش جزییات تصویر فوق‌العاده‌ای همچون مدل‌های بالا رده سونی داشته باشید.  این مدل مناسب برای تماشای شبکه‌های تلویزیونی و کاربری روزمره است و وضوح راضی کننده‌ای برای تماشای تصاویر با کیفیت دارد.  پردازنده این تلویزیون هم همان X۱ قدیمی سونی است و برای کاربری عمومی این مدل انتخابی معقول است.

این مدل با رفرش ریت۶۰ هرتز و نبود هیچ یک از تکنولوژی‌های گیمینگ تجربه بازی حرفه‌ای با کنسول‌ها را برای کاربر سلب می‌کند و برای گیمرهای حرفه‌ای اصلا انتخاب خوبی نیست.  در کل این مدل را برای کاربری خانگی و تماشای فیلم سریال مناسب می‌دانند و برای کاربری خانگی بهترین کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.  این مدل برند سونی هم دارای ریموت هوشمند است و در امکانات هوشمند کاملا مشابه مدل‌های بالا رده است اما در کاربری حرفه‌ای کمی با آن‌ها متفاوت است عملکرد ضعیفی دارد که با انتطاری که از این مدل داریم راضی کننده است.  اگر اهل تماشای فیلم، سریال و شبکه‌های تلویزیونی هستید و قصد وب گردی با تلویزیون را دارید این مدل یکی از بهترین انتخاب‌هاست چرا که سونی در میان هم رده‌هایش در دیگر برندها بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

این مدل در بین LEDهای موجود با امکانات مناسب کاربری روزمره و خانگی بسیار ارزش خرید دارد.  این مدل در اندازه‌های ۴۳،  ۵۰،  ۵۵ ،  ۶۵ ،  ۷۵و ۸۵ اینچ وارد بازار شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که با توجه به سایزهایش نشان می‌دهد برای تمام فضاها با ابعاد متنوع مناسب است.

جمع بندی خرید بهترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳

خرید جدیدترین تلویزیون سونی 2023

قیمت تلویزیون سونی در میان هم رده‌هایش در برندهای دیگر کمی بالاتر است اما با آشنایی با مدل‌های این برند ارزش خرید آن را درک کردیم، از طرفی محصولات معرفی شده این برند مونتاژ کشور مالزی و دارای قطعاتی ژاپنی هستند که خودش ضمانت کننده کیفیت این محصولات است.

با مدل‌های کاربردی از سری L برند سونی آشنا شدیم که هر کدام مناسب کاربری‌های خاصی هستند که خوب است متناسب با نیازتان مدل را انتخاب کنید.  هر کدام این مدل‌ها متناسب با کاربری خاص، قیمت و رده خود از ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کند.  اگر به دنبال تلویزیونی پیشرفته و با فناوری روز هستید به سمت X۹۵L بروید که با صفحه نمایش به روز MINI LED عرضه شده و ظاهرش مشابه مدل‌های OLED این برند است و اما اگر تلویزیونی کارآمد و با قیمت مناسب‌تر می‌خواهید به سمت انتخاب مدل‌های X۹۰L،  X۸۵L و X۸۰L در بین جدید‌ترین تلویزیون سونی ۲۰۲۳ بروید.

می‌توانید تمام مدل‌های تلویزیون سونی ۲۰۲۳ را از سایت تهران مال با بهترین قیمت خریداری کنید و اگر نیاز به مشاوره داشتید از خدمات مشاوره رایگان سایت TEHRANMALL استفاده کنید تا تجربه‌ی خرید آنلاین متفاوتی را داشته باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا