سامسونگ

تلویزیون سامسونگ QN90C با تصویر، عملکرد و طراحی بی‌نظیر

چکیده: همسو با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون سامسونگ QN90C نیز قدم به قدم در حال پیشروی است؛ تاخیر ورودی بسیار کم، زمان پاسخگویی عالی و استفاده از HDMI2.1 باعث شده‌اند این نئو کیولد انتخاب عالی برای خرید با قیمت مناسب باشد؛ همچنین به لطف فناوری کوانتوم ماتریکس (Quantum Matrix)، درخشان‌ترین جزئیات را مهمان صفحه نمایش می‌سازد.

منشأ ظهور نوآوری، تلویزیون سامسونگ QN90C از سری نئوکیولدهای فورکی در سال ۲۰۲۳ است که یک مدل بالارده می‌باشد و جانشین خوبی برای تلویزیون QN90B خواهد بود. سامسونگ با این تلویزیون، بار دیگر ورود به دنیای Neo QLED را جشن گرفت چونکه توانسته فناوری رنگ کوانتومی را با بک لایت MiniLED ترکیب کند و حاصل این ترکیب جادویی، چیزی به جز تصویر خارق العاده نیست که قادر است در هر محیطی خودی نشان بدهد تا کنتراست عالی، روشنایی فوق‌العاده به ویژه برای HDR و تصویری بدون لرزش و تاری را محور اصلی کارکردش قرار دهد.

همسو با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون سامسونگ QN90C نیز قدم به قدم در حال پیشروی است؛ تاخیر ورودی بسیار کم، زمان پاسخگویی عالی و استفاده از HDMI2.1 باعث شده‌اند این نئو کیولد انتخاب عالی برای خرید با قیمت مناسب باشد؛ همچنین به لطف فناوری کوانتوم ماتریکس (Quantum Matrix)، درخشان‌ترین جزئیات را مهمان صفحه نمایش می‌سازد.

در صفحه ۳ تلویزیون سامسونگ پیشنهادی با بودجه مختلف در وبسایت دلگرم، پرطرفدارترین نمایشگرهای این برند معرفی شده‌اند که تلویزیون سامسونگ QN90C نیز یکی از آن‌ها می‌باشد برای بررسی بیشتر این مدل‌های می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید و تلویزیون‌های پرفروش سامسونگ را بیشتر بررسی کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت qn90c می‌توانید به فروشگاه افرالند مراجعه کنید.

تلویزیون نئو کیولد فورکی سامسونگ مدل ۲۰۲۲

تمرکز اصلی سامسونگ در این تلویزیون QN90C، بر روی ویژگی‌های هوشمند در سیستم عامل Tizen است؛ از جمله Google Duo، که با اتصال یک وب کم، از تماس ویدیویی شما با حداکثر ۳۲ نفر پشتیبانی می‌کند؛ همچنین این مدل با پشتیبانی از کنسول بازی نسل نهم و پورت‌های HDMI2.1، یکی از بهترین گیمینک‌های سال است. در مجموع تلویزیون QN90C به دلیل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های هوشمند که دارد و مجموعه چشمگیری از قابلیت‌های تصویری، می‌تواند برای هر کاربری یک انتخاب عالی باشد.

ترکیب جادویی Quantum Matrix با MiniLED

پرچمدار میانی سامسونگ، این بار تلویزیونی درخشان از خانواده نئوکیولدهای ۴K می‌باشد و با روشنایی فوق‌العاده و کنتراست عالی، انتخابی مناسب برای تماشای فیلم در اتاق تاریک است. گفتیم که این فناوری در تلویزیون QN90C با مینی ال‌ای دی ترکیب شده که متشکل از هزاران LED کوچک است تا دقت بیشتری برای رنگ و کنتراست در صفحه مهیا شود؛ پس بدون هیچ مشکلی، شاهد نمایش صحنه‌های فیلم و هایلایت‌های روشن در نمایشگر آن هستیم.

مجموع روشنایی تصویر در تلویزیون سامسونگ کیو ان ۹۰ سی به نسبت مدل سال قبل که QN80B است، روشن‌تر و درخشان‌تر خواهد بود؛ همچنین مدل پایین رده‌تر همین سال (QN85C) با روشنایی حدود ۹۱۶ نیت تولید شده پس در این میان، تلویزیون مورد بحث ما، یک شاهکار واقعی است.

در تلویزیون نئوکیولد فورکی سری ۹، تمام جزئیات با کنتراست واقع گرایانه و درخشش کامل، زنده می‌شوند که سامسونگ تنها به این بسنده نکرده و از فناوری Quantum HDR ۳۲X برای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های درخشان بهره برده است به طوری که تمام تفاوت‌های ظریف در جدیدترین فیلم‌ها و محتوای هالیوودی را برایتان کشف خواهد کرد. یکی از ویژگی‌هایی که سامسونگ در این تلویزیون به آن اشاره کرده، نمایش رنگ‌های مشکی به صورت یکدست در اتاق تاریک است که همین رنگ‌ها در صحنه‌های روشن به لطف MiniLED، درخشان‌تر و شفاف‌تر از همیشه جلوی چشم شما ظاهر می‌شوند.

ترکیب جادویی Quantum Matrix با MiniLED
ترکیب جادویی Quantum Matrix با MiniLED

در همین بخش تصویر، برای آشنایی بیشتر، نگاهی خواهیم انداخت به دیگر قابلیت‌ها مانند رفرش ریت، نوع پنل، کنتراست و بازتاب صفحه که همگی از موراد دخیل در خرید تلویزیون هستند. پنل تلویزیون QN90C از نوع VA است و این برخلاف IPS، تمرکزش را روی زاویه دید نگذاشته بلکه رنگ‌های زنده و شفاف برایش در اولویت هستند به همین دلیل یک امتیاز منفی برای زاویه دید و یک امتیاز مثبت برای رنگ‌ها داریم.

گفتیم که بک لایت تلویزیون QN90C، مینی ال‌ای دی است اما در تکمیل این، باید بگوییم که فناوری Micro Dimming Ultimate به میدان آمده است تا تصویر را کیفیت تصویر را با تجزیه و تحلیل هر فریم در صدها منطقه به صورت جداگانه، افزایش بدهد. اگر بخواهیم برای بیان کنتراست این صفحه نمایش عددی دقیق را بیان کنیم باید به ۳.۱۶۸:۱ اشاره کنیم که نشان می‌دهد صفحه نمایش کنتراست بسیار خوبی دارد (کنتراست: نسبت رنگ‌های روشن به رنگ‌های تیره در تصویر می‌باشد).

به خاطر داشته باشید که تلویزیون نامبرده دارای صفحه‌ای برای جلوگیری از بازتاب نور است که ضد انعکاس (Anti-Reflection) نامیده می‌شود و به لطف این پنل، اکنون کل بازتاب صفحه، ۱.۷ درصد خواهد بود؛ پس حتی اگر تلویزیون شما روبروی پنجره باشد نیز می‌توانید به درستی جزئیات صحنه‌های فیلم را ببینید. بخش دیگری از تصویر تلویزیون، اختصاص یافته به پردازنده آن که از نوع Neo Quantum Processor ۴K می‌باشد و دست بالایی در پردازش و ارتقای کیفیت محتوای تصویری خواهد داشت.

تلویزیون گیمینگ، همانی که آرزویش را داشتیم!

برای اجرای بی‌نقص یک بازی به چند ویژگی مهم نیاز داریم: ۱- تاخیر ورودی کم که ALLM نامیده می‌شود و سامسونگ این تلویزیون را از آن محروم نساخته؛ همچنین زمان پاسخگویی سریع که در تلویزیون QN90C مقدار آن ۷.۹ میلی ثانیه است و تاخیر ورودی با مقدار 5.9ms؛ بنابراین هنگامی که ماوس را روی صفحه تکان می‌دهید در همان لحظه صفحه نمایش به درخواست شما پاسخ می‌دهد نه دیرتر! که این باعث می‌شود تاری در حرکت اجسام به صفر برسد. در نهایت این تلویزیون، روشنایی بالا در صحنه‌های بازی، زاویه دید گسترده و بازتاب مناسب دارد پس نیازی نیست نگران باشد که در اتاق پذیراییتان نتوانید بهترین تصویر را از بازی موردعلاقه تان ببینید.

لازم به ذکر است که هر ۴ پورت HDMI این تلویزیون، ۲.۱ هستند و با کنسول‌های PS5 و Xbox Series X کاملا سازگاری دارند و این چیزی است که پشتیبانی از حالت FreeSync Premium Pro را ممکن می‌سازد. در کنار ویژگی‌های نامبرده، تلویزیون از VRR یا رفرش ریت متغییر بهره می‌برد که با جبران فریم‌های از دست رفته در بازی، تجربه‌ای بی‌نقص از گیمر بودن را به ما هدیه می‌دهد. یک ایراد قابل توجه که به بخش گیمینگ تلویزیون وارد است، نشان دادن صحنه‌های بازی روشن‌تر از چیزی که هستند، می‌باشد. نباید فراموش کنیم که تلویزیون سامسونگ QN90C با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، یکی از بهترین مدل‌های گیمینگ فورکی در این سال به شمار می‌آید.

تلویزیون گیمینگ
تلویزیون گیمینگ

تلویزیون QN90C در مقایسه با رقبا

گفتیم که تلویزیون QN90C یک مدل بالارده است پس اگر بخواهیم وارد بحث مقایسه شویم باید با همرده‌هایش در برند ال جی و سونی و حتی خودِ سامسونگ آن را مقایسه کنیم. با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده ایم، تلویزیون QN90C سامسونگ بالاترین میزان روشنایی را در بین رقبا دارد و می‌توان گفت یک گیمینگ تمام عیار است. در جدول زیر، شاهد مقایسه این تلویزیون نئوکیولد فورکی با مدل‌های همرده‌اش هستیم:

مدل روشنایی (نیت) ضخامت (cm) زمان پاسخگویی (ms)
تلویزیون سامسونگ QN90C ۱۹۶۸ ۲.۷ ۷.۹
تلویزیون سامسونگ QN85C ۹۱۶ ۴.۴ ۲.۴
تلویزیون ال جی C3

 

۸۱۰ ۲.۷ ۹.۷
تلویزیون سونی X90L ۱۲۳۲ ۶.۱ ۹.۹

با توجه به مقادیر بالا، درمی‌یابیم که مدل QN90C روشنایی چشمگیری در تصویر دارد اما اگر روی جزئیات اجرای بازی حساس هستید، تلویزیون اولد C۲ نیز می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد. هر کدام از اعضای این مجموعه، با تصویری درخشان، هوشمندی کامل و بازی در سطح حرفه‌ای در اختیار شما قرار گرفته اند.

در پایان

تلویزیون‌های نئوکیولد سامسونگ در دو بخش ۴K و ۸K تولید می‌شوند که توانسته‌اند بهترین ویژگی‌ها را ازآن خود کنند از این رو به عنوان مدل‌های بالارده این شرکت در نظر گرفته می‌شوند. در میان این مدل ها، این بار تلویزیون QN90C را برای نقد و بررسی انتخاب کردیم که یک بالارده گیمینگ است و در سال ۲۰۲۳ تولید و روانه بازار شد. این تلویزیون ارتقا یافته مدل QN90B می‌باشد و با بالاترین میزان روشنایی در میان رقبای خودش، تصویری شگفت انگیز را ارائه می‌دهد که البته همکاری Mini LED در این میان بی‌تاثیر نیست.

همانطور که اشاره کردیم، سامسونگ در این تلویزیون جدیدش، تمرکز بالایی بر روی امکانات هوشمند داشته که در سیستم عامل تایزن ۷ گرد هم آمده‌اند و کلکسیونی از سرگرمی‌ها را در صفحه نمایش گسترده می‌سازند. در مجموع این تلویزیون برای استفاده‌های گیمینگ، تماشای فیلم و سریال، وب گردی و … گزینه ایده آلی است پس اگر با قیمت آن کنار آمده اید، بهترین انتخاب در میان همرده‌هایش می‌باشد. برای اطلاع از قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ qn90c می‌توانید به وبسایت افرالند مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا