سونیواقعیت مجازی

رونمایی سونی از طراحی هدست پلی استیشن وی‌آر۲

پس از رونمایی اولیه در فوریه سال گذشته، بالاخره سونی از طراحی و شکل ظاهری نسل جدید هدست‌ پلی استیشن وی‌آر۲ خود پرده برداشت.

این هدست جدید به مانند کنسول پلی استیشن ۵ از تم رنگی سیاه و سفید بهره می‌برد و به گفته سونی، در طراحی این دو محصول توجه ویژه‌ای به هماهنگی ظاهری میان آنها شده است.

پلی استیشن وی‌آر۲ اگرچه در کل، شباهت‌های زیادی به مدل قبلی یعنی پلی استیشن وی‌آر دارد اما با چند تغییر و به‌روزرسانی جدید همراه شده که از جمله آنها می‌توان به دکمه تنظیم لنز، طراحی جدید خروجی هوا و بدنه سبک‌تر اشاره کرد.

به گفته سونی، روی بدنه این هدست جدید همانند پلی استیشن ۵ و کنترلر دوآل سنس، نمادهای بسیار کوچک دوآل سنس تعبیه شده که در قسمت جلویی و پشتی هدست مشاهده می‌شوند. سونی در حالی از این محصول پرده برداشت که بیش از ۵ سال از عرضه نسخه قبلی این هدست می‌گذرد و دیگر وقت آن رسیده بود تا سونی، ای محصول را ارتقا دهد.

بر اساس آخرین اطلاعات، پلی استیشن وی‌آر۲ با کنسول پلی استیش ۵ سازگار است اما برای استفاده از آن باید از یک آداپتور استفاده کرد و تجربه استفاده از آن با هدست قبلی این شرکت متفاوت است. سونی همچنین چندین بازی واقعیت مجازی را به صورت رایگان برای کاربران سرویس پلی استیشن پلاس عرضه کرد.

از دیگر مشخصات این هدست می‌توان به پشتیبانی از بازخورد لمسی، ردیابی چشم، پشتیبانی از HDR ۴K، نرخ فریم ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی، رندر پیشرفته، دامنه دید ۱۱۰ درجه‌ای و اتصال به پلی استیشن ۵ از طریق کابل USB-C اشاره کرد.

هدست واقعیت مجازی قبلی سونی از کیفیت و مشخصات رده‌بالایی برخوردار نبود و طولی نکشید که نمونه‌های مشابه با قابلیت‌های بیشتر وارد بازار شدند. حال سونی با پلی استیشن وی‌آر۲ خود را به عنوان رقیبی جدی برای شرکت‌های فعال در این عرصه و محصولاتی همچون آکیولس کوئست ۲، ولو ایندکس و اچ‌پی ریورب جی۲ معرفی کرده است.

سونی از طراحی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر۲ رونمایی کردت پلی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا