تکنولوژیواقعیت مجازی

افزایش درخواست خسارت کاربران هدست‌های واقعیت مجازی از شرکت‌های بیمه

افزایش استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی منجر به رشد ۳۱ درصدی درخواست‌ها برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه در سال گذشته شده است.

گاردین در گزارشی نوشت که استقبال از هدست‌های واقعیت مجازی و افزایش بروز اتفاقاتی همچون شکستن نمایشگر تلویزیون و آسیب رسیدن به دیگر وسایل خانگی در پی استفاده از این فناوری، باعث شده تا میزان مطالبه خسارت در یک سال گذشته با افزایش ۳۱ درصدی همراه شود.

آویوا (Aviva) یکی از شرکت‌های بیمه در انگلیس به گاردین اعلام کرد که تعداد درخواست‌ها برای دریافت خسارت‌های ناشی از استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۶۸ درصد بیشتر شدهاست.

طبق اعلام این شرکت، میانگین رقم پرداختی برای خسارت‌ها حدود ۸۸۲ دلار بوده است. یکی از کاربران هدست واقعیت مجازی در این رابطه عنوان کرد که وقتی یک زامبی در بازی به سمت او پرید، با تلویزیون خانه برخورد کرد و نمایشگر تلویزیون شکست.

بر اساس این گزاش، بسیاری از کاربران، هدست واقعیت مجازی را به عنوان هدیه کریسمس دریافت کردند و شواهد نشان می‌دهد که تعداد گزارش‌های دریافت خسارت از آغاز سال ۲۰۲۲، با رشد محسوسی همراه بوده است.

کلی ویتینتون، از مدیران Aviva اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرد: هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند دستگاه‌های خوبی برای سرگرمی‌ باشند، اما به افراد توصیه می‌کنیم که مراقب محیط اطراف خود باشند و بیمه وسایل خانه را قبل از آنکه بی‌محابا به این دنیای مجازی وارد شوند، چک کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا