تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تلگرام نسخه ۸.۵ با قابلیت‌های جدید عرضه شد

اگرچه تلگرام از لحاظ تعداد کاربر فعال، به پای واتس‌اپ نمی‌رسد اما از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران خود قرار داده، یک سروگردن بالاتر از این اپلیکیشن رقیب قرار می‌گیرد.

تلگرام با عرضه آپدیت‌هایی مجهز به ویژگی‌های جدید، روزبه‌روز بهتر می‌شود و اخیرا نیز جدیدترین نسخه اپلیکیشن خود را تحت عنوان تلگرام ۸.۵ عرضه کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی تلگرام، در این به‌روزرسانی ویژگی‌هایی همچون استیکرهای ویدیویی، ارائه واکنش‌های بهتر و گزینه‌های نویگیشن جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین و چشمگیرترین ویژگی جدید در تلگرام ۸.۵، استیکرهای ویدیویی است. اگرچه این شرکت در زمینه ارائه استیکرهای اختصاصی، یکی از پیشتازان در میان رقبای خود به شمار می‌رود، اما تا پیش از این آپدیت، ساخت استیکر توسط کاربران کار ساده‌ای نبود و به نرم‌افزارهای خاصی نیاز داشت.

خوشبختانه در تلگرام ۸.۵، این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند ویدیوهای معمولی خود را به استیکر تبدیل کنند. به گفته تلگرام، می‌توان این استیکرهای ایجادشده را از طریق ربات @Stickers منتشر کرد.

تلگرام ۸.۵

ویژگی دیگر، بهبود نحوه ارائه واکنش نسبت به پیام‌های کاربران است. این قابلیت برای اولین بار در تلگرام ۸.۴ در دسترس کاربران قرار گرفت و حال در نسخه جدید یعنی تلگرام ۸.۵، امکانات بیشتری به آن اضافه شده است.

از جمله این تغییرات می‌توان به کامپکت یا فشرده‌تر شدن واکنش‌های انیمیشنی اشاره کرد. ناگفته نماند که امکان مشاهده این انیمیشن‌ها به حالت قبل نیز وجود دارد. همچنین از این پس، واکنش‌ها با گیرندگان آنها همگام‌سازی می‌شوند؛ به طوری که شخص مخاطب، انیمیشن را درست زمانی که شما آن را انتخاب می‌کنید، مشاهده خواهد کرد.

تلگرام ۸.۵

قابلیت دیگر نمایش وضعیت دیده شدن واکنش‌هاست که این ویژگی اغلب برای نظرسنجی‌ها، پاسخ‌ها و تایید مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با این امکان، می‌توان متوجه شد که چه افرادی، واکنش شما را دیده‌اند. در این به‌روزرسانی، پنج واکنش جدید نیز اضافه شده که امکان ارتباط از طریق ایموجی را راحت‌تر می‌کند. همچنین این پنج ایموجی به صورت استیکرهای تعامل نیز در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

افزون بر این، تلگرام گزینه مراجعه به تاریخچه پیمایش کاربران را نیز عرضه کرده است که عملکرد آن به گونه‌است که وقتی روی دکمه بازگشت تپ می‌شود، گزینه‌هایی از صفحاتی که کاربر پیشتر در آنها بوده، به نمایش درمی‌آید.

تلگرام ۸.۵

این آپدیت به گوگل پلی استور اضافه شده اما اگر همچنان نمی‌توانید آن را مشاهده و نصب کنید، می‌توانید آن را در وب‌سایت تلگرام نیز دریافت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا