تکنولوژیرویدادهای خارجیگوناگون

نگاهی به جالب‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES 2022

نمایشگاه CES 2022 هر ساله برای معرفی به روزترین فتاوری‌ها در حوزه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. هدف این رویداد به نمایش گذاشتن کاربردی‌ترین فناوری‌های برتر از گوشه‌ و کنار جهان است. تیم فناوری وال استریت ژورنال نگاه اجمالی به چندین محصولات برتر ارائه شده در نمایشگاه CES 2022 انداخته و انان را در شمار کاربردی‌ترین ابزارهای سال برشمرده است. 

BMW iX  خودرویی با رنگ دلخواه شما

نمایشگاه CES 2022

شرکت BMW در نمایشگاه CES 2022 از ایده خودروی الکتریکی iX خود رونمایی کرد که در آن می‌توان با زدن یک دکمه، رنگ بدنه خودرو را در طیف رنگی سفید و خاکستری تغییر داد. ایده این است که شما می‌توانید ظاهر وسیله نقلیه خود را بسته به روحیه و شخصیت خود تغییر دهید. به عنوان مثال می‌توانید با تغییر به رنگی روشن‌تر در یک روز گرم، فضای داخلی خودرو خود را خنک‌تر نگه دارید و زمانی که هوا سرد است، با تغییر به رنگ تاریک‌تر، گرم‌تر بمانید.

هدفون‌های کنترل ذهن  Wisear

نمایشگاه CES 2022

تا دیروز هدفون‌ها را یا به صورت دستی یا با توسل به دستیار صوتی‌مان کنترل می‌کردیم. امروز استارت‌آپ فرانسوی Wisear یک رابط عصبی از طریق هوش مصنوعی ایجاد کرده است که به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی مانند پخش موسیقی یا پاسخ به تماس را بدون نیاز به حرکت فیزیکی انجام دهید. Wisear قصد دارد فناوری خود را به سازندگان هدفون، هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بفروشد تا در محصولات خود جاسازی کنند.

صندلی گیمینگ Razer 

نمایشگاه CES 2022

هدست‌های واقعیت مجازی به شما این امکان را می‌دهند که به شکل واقعی وارد یک بازی شوید. اکنون صندلی‌های جدید راهی بازار شدند تا با حرکات ارتعاشی و لمس بدن کمک شایانی به شبیه‌سازی واقعی‌تر احساسات شما کنند. Enki Pro HyperSense پیشرفته‌ترین صندلی گیمینگ Razer است که با یک موتور در پایه صندلی، آن را قادر می‌سازد تا 65000 تغییر ارتعاش و حرکت را برای تکمیل آنچه که بر روی صفحه نمایش کامپیوتر شما ظاهر می‌شود، انجام دهد.

نمایشگر 3 بعدی فرمان  Imuzak

نمایشگاه CES 2022

استارتاپ ژاپنی فناوری نانو Imuzak در نمایشگاه CES 2022 طرحی را ارائه داده است که به راننده اجازه می‌دهد تا هر آنچه که نیاز به دانستن آن دارد از طریق نمایشگری شناور ببیند. خودروسازان با تعبیه یک صفحه نمایش 2.8 اینچی در فرمان و قرار دادن یک میکرولنز بالای ان، موفق به خلق توهم هولوگرافی شدند.

هدفون نامرئی Noveto N1

نمایشگاه CES 2022

بهترین نوع هدفون آن است که هیچ کس نتواند آن را ببیند. هدفون Noveto N1 مانند نوار صوتی به نظر می‌رسد که از طریق بلوتوث با کامپیتور یا تلفن هوشمند شما ارتباط برقرار می‌کند و صدا را در سکوت از طریق هوا به گوش شما می‌فرستد. در واقع این دستگاه امواج فراصوت را به سمت گوش‌های شما ساطع می‌کند و در نقطه‌ای به نام «جیب‌های قابل شنیدن» همگرا می‌شود. در چنین شرایطی سایر افراد حاضر در اتاق فقط نجوایی را می‌شنوند. 

هدست VR2 پلی استیشن سونی

نمایشگاه CES 2022

در نمایشگاه CES 2022 سونی اطلاعات بیشتری در مورد نسل دوم سیستم واقعیت مجازی پلی استیشن خود به اشتراک گذاشته است. این هدست با نام خلاقانه VR2 دارای نمایشگرهای OLED با رزولوشن 2000 در 2040 پیکسل راهی بازار خواهد شد. این ابزار همچنین میدان دید 110 درجه ای را به کاربران می‌دهد. این هدست شگفت انگیز دارای فناوری ردیابی چشم است، به طوری که وقتی در یک بازی به بالا نگاه می‌کنید، دوربین مجازی می‌تواند نمای شما را دنبال کند. 

تراکتور خودران John Deere

نمایشگاه CES 2022

وقتی صحبت از فناوری خودروان کشاورزان به میان می‌آید، ماجرا تغییر می‌کند، زیرا در مزرعه ذرت، چیزی به نام ‌ترافیک در ساعات شلوغی وجود ندارد. Deere & Co اولین‌تراکتور کاملاً خودران را با نام 8R در نمایشگاه CES رونمایی کرد که به کشاورزان این امکان را می‌دهد که مزارع خود را بدون نیاز به حضور کشاورز شخم بزنند. این‌تراکتور بدون راننده، توسط دوربین‌ها و دیگر ابزارهای هوشمند در اطراف زمین حرکت می‌کند و با دیدن سنگ‌ها یا موانع دیگر به طور خودکار متوقف شود. 

میز رباتیک Labrador Retriever

نمایشگاه CES 2022

میز رباتیک Retriever توسط شرکت Labrador به گونه‌ای طراحی شده است که غذا را از یک یخچال اختصاصی با استفاده از بازوهای جمع شونده بیرون می‌کشد، سپس به سمت مبل شما می‌آید و با تنظیم ارتفاع غذای شما سرو می‌کند. همچنین این میز رباتی به آمازون الکسا متصل است. سازنده آن تصور می‌کند که از آن برای حمل بار برای مشتریان و تسهیلات زندگی سالمندان و کسانی که تحت فیزیوتراپی هستند استفاده خواهد شد.  

ردیاب تناسب اندام و حلقه سلامت movano

این حلقه هوشمند با در نظر گرفتن بدن زنان طراحی شده است. البته که از حلقه محبوب Oura باریک‌تر است اما برخی از معیارهای مشابه مانند ثبت ضربان قلب و دمای بدن را نشان می‌دهد. movano می‌خواهد از معیارهایی برای توضیح اینکه چگونه ورزش یا کمبود ورزش بر خواب شما تأثیر می‌گذارد استفاده کند و به دنبال مجوز FDA برای ارائه تشخیص‌های پزشکی است. برای مثال، ابزار غربالگری دما می‌تواند برای ردیابی باروری شما استفاده شود. وب‌سایت این شرکت می‌گوید: «این برنامه به شما اطلاع می‌دهد که دمای بدنتان بالا رفته است، بنابراین اگر می‌خواهید باردار شوید، شریک زندگی خود را پیدا کنید».

دوربین گردنی Linklet

دستگاه Linklet یک دوربین گردنی برای پخش زنده و تماس ویدیویی است که به طرف مقابل نشان می‌دهد که شما به چه چیزی نگاه می‌کنید. از این ابزار می‌توانید برای ضبط در حین آشپزی استفاده کنید، یا بدون در دست گرفتن گوشی هوشمند خود، یک تور مجازی در خانه به سایر افراد بدهید. این دوربین از Zoom و Microsoft Teams پشتیبانی می‌کند. 

ربات آموزشی اورژانسی  Pedia_Roid

نمایشگاه CES 2022

آیا واکنش‌های یک کودک که برای اولین بار روی صندلی دندانپزشک نشسته است را دیدید؟ یک شرکت روباتیک ژاپنی به نام Tmsuk عروسکی ساخته که شرایط اضراری برای آموزش دندان‌پزشکان شبیه سازی کرده است. این عروسک گاز می‌گیرد، تکان می‌خورد و دهانش را می‌بندد؛ از‌ترس و درد لگد می‌زند و فریاد می‌کشد تا کارآموزان برای شرایط واقعی، آماده شوند. 

شیر بدون دستگیره Moen

شرکت Moen ایده ای برای ضد میکروب بودن سینک آشپزخانه در دوران پاندمی ‌ارائه داده است. جدیدترین خط شیرآلات این شرکت شامل Nio است، یک شیر آب شیک بدون دسته. این بدان معناست که باید فشار و دمای آب را با استفاده از حرکات، دستورات صوتی یا اپلیکیشن موبایل تنظیم کنید. این برنامه شامل تنظیمات از پیش تعیین شده آب برای موقعیت‌های روزمره مانند پر کردن شیشه کودک یا کاسه آب سگ است.

کنترل از راه دور جمع‌آوری انرژی سامسونگ

نمایشگاه CES 2022

شرکت سامسونگ پیش از این تکنولوزی کنترل از راه دور را در برخی از محصولات خود استفاده کرده بود که می‌توانست با نور خورشید یا حتی لامپ‌های داخلی شارژ شود. اکنون اما سامسونگ در نمایشگاه CES 2022 این فناوری را به روز کرده است که می‌تواند انرژی را از فرکانس‌های رادیویی تولید شده توسط دستگاه‌های دیگر خانه شما مانند روترهای Wi-Fi دریافت کند. طبق این فرآیند انرژی فرکانس رادیویی جمع‌آوری می‌شود و آن را از طریق یک ‌تراشه به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند تا سیستم کنترل از راه دور جدید شارژ شود. 

دستگاه رنگ مو خانگی لورآل دستی

بسیاری از ما در طول قرنطینه، کمتر به موهای خود رسیده‌ایم. هدف جدیدترین محصول L’Oréal این است که رنگ کردن موهای شما را در خانه آسان‌تر کند، بدون اینکه به طور تصادفی نیمی ‌از موهای شما به رنگی متفاوت از بقیه تغییر کند. Colorsonic یک دستگاه دستی است که زمانی که در حمام خود تنها هستید بدون نگرانی رنگ مورد نظر خود را از بین 40 سایه در وب سایت Colorsonic انتخاب کنید، پس از دریافت کارتریج رنگ را در دستگاه قرار دهید، سپس موهای خود را از ریشه تا نوک برای اعمال رنگ یکنواخت برس بزنید. پس از 30 دقیقه، موهای شما آماده شستشوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا