تکنولوژیلپ‌تاپ

با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی سری Elite Dragonfly آشنا شوید

اچ‌پی در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ با دو محصول جدید سری Elite Dragonfly به روی صحنه آمد و طرفداران برند خود را غافلگیر کرد.

لپ‌تاپ‌هایی که با مشخصات و قابلیت‌های ارتقایافته‌ای معرفی شدند و می‌توانند تجربه جدیدی از کار با محصولات این شرکت را برای کاربران به ارمغان آورند. در ادامه قصد داریم تا نگاه بیندازیم به این دو محصول جدید که تحت عناوین Elite Dragonfly G۳ و Elite Dragonfly Chromebook معرفی شدند.

HP Elite Dragonfly G3

لپ‌تاپ‌های سریElite Dragonfly در شمار مدل‌های پیشرفته و ویژه کسب‌‎وکارها جای می‌گیرند و علی‌رغم آنکه عمر زیادی از ورود آنها به بازار نمی‌گذرد، اما توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند.

عضو جدید این خانواده یعنی Elite Dragonfly G۳ نیز با ویژگی‌ها و مشخصات راضی‌کننده خود می‌تواند به خوبی ادامه‌دهنده این راه باشد. این لپ‌تاپ از نمایشگری با نسبت ابعاد ۳:۲ بهره می‌برد که می‌تواند فضای صفحه نمایش بزرگ‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

ابعاد این نمایشگر OLED برابر با ۱۳.۵ اینج و رزولوشن آن نیز برابر با ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل عنوان شده است. بار پردازشی این محصول را چیپست نسل دوازدهمی‌ اینتل با قابلیت پشتیبانی از پلتفرم vPro به دوش می‌کشد که در جریان CES امسال معرفی شد.

خریداران این لپ‌تاپ می‌توانند حافظه رم آن را تا ۳۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن را تا ۲ ترابایت ارتقا دهند. یک باتری ۶۸ وات‌ساعتی نیز انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن به رگ‌های دستگاه تزریق می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به برخورداری از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که از جمله کاربردهای آن می‌توان به استفاده در تماس‌های تصویری برای کاهش نویز اشاره کرد. طبق گفته اچ‌پی، Elite Dragonfly G۳ در ماه مارس امسال وارد بازار خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این لپ‌تاپ منتشر نشده است.

HP Elite Dragonfly Chromebook

اگرچه اچ‌پی تاکنون سه نسل از مدل‌های Elite Dragonfly را وارد بازار کرده، اما این شرکت برای اولین بار عضوی از این خانواده را به پلتفرم کروم او اس مجهز کرده است. این کروم‌بوک از نمایشگری ۱۳.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل بهره می‌برد.

این محصول جزو معدود کروم‌بوک‌هایی است که از درگاه تاندربولت بهره می‌برد و حتی از قابلیت‌های ارتباطی ۴G LTE و ۵G LTE نیز برخوردار است. ویژگی بارز دیگر Elite Dragonfly Chromebook، مجهز بودن به قابلیت ترک‌پد لمسی است که برای اولین بار در یک کروم‌بوک مشاهده می‌شود.

با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی سری Elite Dragonfly آشنا شوید

حسگر اثر انگشت و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقای صوت و ویدیو در تماس‌های تصویر، از دیگر مشخصات این کروم‌بوک است. به گفته اچ‌پی، رم این محصول تا ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز تا ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقاست.

پردازنده نسل دوازدهمی‌ اینتل نیز در دل این عضو جدید تعبیه شده و از پلتفرم vPro اینتل نیز پشتیبانی می‌کند که برای اولین بار در یک کروم‌بوک مشاهده می‌شود. باتری این دستگاه نیز از ظرفیت ۵۱ وات‌ساعتی بهره می‌برد و به گفته اچ‌پی می‌توان در ۹۰ دقیقه، شارژ آن را از صفر به ۹۰ درصد رساند.

این محصول نیز از ماه آوریل به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. هنوز جزییات مربوط به قیمت این کروم‌بوک از سوی اچ‌پی اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

‫495 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا