چگونهشبکه‌های اجتماعیمتا

آموزش استفاده از قابلیت Take a Break اینستاگرام

اینستاگرام چندی پیش، قابلیتی جدید به نام Take a Break را به منظور تشویق کاربران به استراحت دادن به خود در حین کار با این شبکه اجتماعی به پلتفرم خود اضافه کرد.

این ویژگی در شرایطی به اینستاگرام اضافه شد که در طی سال‌های اخیر، میزان حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و کاربران چندین ساعت در روز را به گشت‌وگذار در این فضا و اسکرول کردن تصاویر و ویدیوها می‌گذرانند.

این مساله اما نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و بسیاری از منتقدان، خواستار اتخاذ تدابیری از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری به منظور مدیریت بهتر نحوه استفاده کاربران از این پلتفرم‌ها شدند. اینستاگرام نیز در جهت رفع یا کم کردن این نگرانی‌ها، دست به کار شد و قابلیت‌های Take a Break و Daily Limit را به پلتفرم خود اضافه کرد.

عملکرد این دو ویژگی به گونه‌ای است که کاربران را به استراحت دادن به خود در حین استفاده از این شبکه اجتماعی و مدیریت زمانی بهتر کار با این پلتفرم تشویق می‌کنند. طبق گفته اینستاگرام، قابلیت Take a Break فعلا برای کاربران  نسخه آی او اس این اپلیکیشن قابل استفاده است اما Daily Limits برای کاربران اینستاگرام در هر دو نسخه اندروید و آی او اس در دسترس است.

نحوه استفاده از قابلیت Daily Limit

قبل از هر چیز باید گفت که عملکرد قابلیت Daily Limit به گونه‌ای است که استفاده طولانی‌مدت کاربر از اینستاگرام در طول روز را به وی یادآور شده و از او می‌خواهد تا از اپلیکیشن خارج شود. برای استفاده از این امکان باید:

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و روی تصویر خود که در سمت راست و پایین صفحه جای گرفته، تپ کنید
  • روی علامت سه خط که در سمت راست و بالای صفحه تعبیه شده، تپ کرده و گزینه Your Activity را انتخاب کنید
  • در تب Times‏ و قسمت پایینی Manage Your Times، روی گزینه Set daily time limit در گوشی‌های آیفون و Set Daily Reminder در گوشی‌های اندروید تپ کنید
  • در اینجا می‌توانید مدت زمان مدنظر برای استفاده روزانه از اینستاگرام را تعیین کنید. در گوشی‌های آیفون، امکان انتخاب از میان یکی از گزینه‌های ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه، یک ساعت، دو ساعت و سه ساعت وجود دارد. در گوشی‌های اندروید نیز می‌توان بازه‌های زمانی مختلف را تا ۲۳ ساعت و پنج دقیقه انتخاب کرد.
  • پس از انتخاب زمان مدنظر، کاربران آیفون باید گزینه Done و کاربران اندروید نیز گزینه Set Reminder را انتخاب کنند
  • با اتمام این فرآیند، زمانی که میزان استفاده شما از اینستاگرام به زمان تعیین‌شده برسد، پیامی‌به صوت پاپ‌اپ ظاهر خواهد شد

نحوه استفاده از قابلیت Take a Break

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و روی تصویر خود که در سمت راست و پایین صفحه جای گرفته، تپ کنید
  • روی علامت سه خط که در سمت راست و بالای صفحه تعبیه شده، تپ کرده و گزینه Your Activity را انتخاب کنید
  • در تب Times‏ و قسمت پایینی Manage Your Times، روی گزینه Set reminders to take breaks تپ کنید
  • در این مرحله باید بازه زمانی مدنظر بای نمایش پیام یادآور اینستاگرام برای استراحت دادن به خود را انتخاب کنید. گزینه‌های ۱۰‏، ۲۰ و ۳۰ دقیقه در این قسمت مشاهده می‌شود که با انتخاب هر کدام، پیام یادآور اینستاگرام پس از همان مدت زمان کار با اپلیکیشن ظاهر می‌شود
  • در پایان باید روی Done تپ کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا