اپل

مقایسه چهار ایرپادز اپل + جدول مشخصات

اپل در جریان مراسم ۱۸ اکتبر، علاوه بر معرفی مک بوک پروهای جدید، از نسل سوم ایرپادز خود نیز پرده برداشت. محصولی که قرار است از تاریخ ۲۶ اکتبر و با قیمت ۱۷۹ دلار وارد بازار شود.

این شرکت همچنین قیمت ایرپادز ۲ خود را نیز از ۱۵۹ به ۱۲۹ دلار کاهش داد و اکنون تنها نسخه مجهز به کیس شارژ سیمی‌این ایرپاد به فروش می‌رسد. با این حال، ایرپادزهای موجود اپل شامل چهار مدل می‌شوند که عبارتند از: ایرپادز ۲ با قیمت ۱۲۹ دلار؛ ایرپادز ۳ با قیمت ۱۷۹ دلار، ایرپادز پرو با قیمت ۲۴۹ دلار و ایرپادز مکس ۵۴۹ دلاری.

این تنوع گزینه‌ها با قیمت‌های مختلف، ممکن است کار خریداران را در انتخاب سخت کند. به همین جهت، در این مطلب سعی شده تا با مقایسه میان این مدل‌ها، راهنمایی برای انتخاب بهترین گزینه پیش روی کاربران قرار گیرد.

نگاهی کلی به مشخصات چهار ایرپادز اپل

نگاهی کلی به مشخصات چهار ایرپادز اپل

همانطور مشاهده می‌کنید، ایرپادز ۳ همانند ایرپاد پرو در برابر تعریق و آب مقاوم است که این ویژگی در ایرپادز ۲ مشاهد نمی‌شود. این یعنی، در حین انجام تمرین‌های ورزشی بابت استفاده از این ایربادها نگرانی نخواهید داشت.

همچنین ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو از دم یا همان دنباله‌های کوتاه‌تری به نسبت ایرپادز ۲ بهره می‌برند. البته نباید فراموش کرد که ایرپادز پرو از سری‌های سلیکیونی قابل تعویض در سه سایز مختلف برخوردار است که ویژگی متمایزکننده آن محسوب می‌شود.

برخلاف مدل‌های ایرپادز که بدنه آنها از پلاستیک ساخته شده، ایرپاد مکس از دو گوشی فلزی تشکیل شده که روی گوش قرار می‌گیرند. همچنین، ایرپادز مکس در رنگ‌بندی‌های متنوع و در نسخه‌های خاکستری، آبی، صورتی، نقره‌ای و سبز عرضه می‌شود. این در حالی است که ایرپادزهای توگوشی اپل، تنها در یک رنگ سفید قابل خرید است.

ایرپادز
ایرپادز پرو و ایرپادز مکس

تمامی‌مدل‌های ایرپادز از قابلیت اتصال به گوشی‌های جدید آیفون، آیپدها، اپل واچ‌ها و مک برخوردارند. با این حال، ایرپادز ۲ از قابلیت اتصال به دستگاه‌های قدیمی‌تر همانند آیفون ۵اس، آیپد مینی۳، آیپد مینی۲ و نسل ششم آیپاد تاچ نیز بهره می‌برد.

اپل در ایرپادز مکس از دکمه‌ای تحت عنوان «دیجیتال کرون» استفاده کرده که نمونه آن را پیشتر در اپل واچ دیده‌ایم. همچنین این محصول به یک دکمه دیگر برای تغییر حالت‌ها از حذف نویز فعال به حالت شفافیت و برعکس مجهز شده است. اما هیچ دکمه پاوری روی ایرپادز مکس تعبیه نشده است.

در طرف مقابل اما دیگر ایرپادزهای اپل مبتنی بر کنترل‌های لمسی کار می‌کنند. در ایرپادز ۲، برای پخش موزیک، رفتن به ترک بعدی یا پاسخ دادن به تماس، می‌بایست از دابل تپ استفاده کرد. در ایرپادز ۳، ایرپادز پرو و دیجیتال کرون ایرپادز مکس، برای توقف پخش، پخش موزیک یا پاسخ به تماس می‌بایست تنها یک بار تپ کرد. در این سه محصول، با دو بار تپ کردن به ترک بعدی و سه بار تپ کردن نیز به ترک قبلی، منتقل خواهید شد.

ایرپادز
ایرپادز 2

در خصوص قابلیت‌های صوتی نیز باید گفت که سه مدل جدیدتر یعنی ایرپادز ۳، ایرپادز پرو و ایرپادز مکس از فناوری صوتی پیشرفته‌تری به نسبت ایرپادز ۲ بهره می‌برند به طوری که این سه مدل از قابلیت Spatial Audio برخوردارند.

اگرچه ایرپادز ۲ از طریق اپل موزیک تا حدی می‌تواند از فناوری Spatial Audio بهره‌مند شود اما سه مدل دیگر می‌توانند از این قابلیت برای تماس‌های گروهی فیس تایم، نتفلیکس و دیگر محتواها استفاده کنند. ایرپادز ۳ نیز از این فناوری به همراه قابلیت ردیابی سر داینامیک و همچنین دالبی اتموس در اپل موزیک بهره می‌برد.

یکی دیگر از قابلیت‌های صوتی پیشرفته در سه مدل جدید، ویژگی Adaptive EQ است که قادر به شخصی‌سازی تجربه صوتی کاربران است. همچنین در این سه مدل ایرپادز، درایورهای جدیدی تعبیه شده که می‌توانند باس قوی را ارائه دهند.

قابلیت حذف نویز فعال نیز در ایرپادز پرو و ایرپادز مکس جای گرفته که می‌توانند صداهای مزاحم اطراف را مسدود کنند تا کاربر با تمرکز و دقت بیشتری به صدای خروجی ایرباد گوش دهد. همچنین این دو مدل، تنها مدل‌هایی هستند که از امکان سوییچ به حالت شفافیت بهره می‌برند. با فعال شدن این قابلیت، صداهای محیط نیز به گوش کاربر خواهد رسید.

ایرپادز

در رابطه با کیفیت تماس‌ها نیز باید گفت که ایرپادز ۲، ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو به میکروفون‌های دوگانه Beamforming مجهز شده‌اند که قادرند در حین برقراری تماس، صداهای بیرونی را مسدود کنند. در ایرپادز مکیس نیز از ۹ میکروفون استفاده شده که هشت میکروفون برای قابلیت حذف نویز و سه میکروفون نیز برای دریافت صدا به‌کار گرفته می‌شوند.

مدل‌های ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو از قابلیت تشخیص حرکت بهره می‌برند که قادر به تشخیص تپ‌ها و صحبت هستند. همچنین در مدل‌های ایرپادز ۲ و ایرپادز پرو، سنسورهای آپتیکال دوگانه تعبیه شده که می‌تواند لحظه قرار گرفتن در گوشی را تشخیص دهد. اگرچه ایرپادز ۳ از این قابلیت بی‌بهره است، اما در عوض به سنسور تشخیص پوست مجهز شده که با کمک آن، تشخیص می‌دهد که آیا ایرپادز درون گوش قرار گرفته یا خیر. از طرفی دیگر، ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو به سنسور نیرو برای کنترل رسانه‌ای مجهزند که این ویژگی در ایرپادز ۲ وجود ندارد.

در ایرپادز مکس نیز یک سنسور اپتیکال و شتاب‌سنج در هر کدام از گوشی‌ها تعبیه شده است. همچنین سنسور تشخیص کیس نیز در این محصول جای گرفته که می‌تواند با کمک آن، زمان قرار گرفتن روی سر کاربر را تشخیص دهد. در گوشی سمت چپ نیز یک ژیروسکوپ تعبیه شده است.

کدام مدل را انتخاب کنیم؟

هر کدام از این ایرپادزهای اپل می‌توانند کیفیت صدای بالایی را در پخش موزیک و برقراری تماس‌ها ارائه دهند. بنابراین، انتخاب از میان این چهار مدل، به بودجه و نیازتان بستگی دارد. بدیهی است که اگر به هدفون‌های روگوشی علاقه‌مندید، ایرپادز مکس می‌تواند اولین و تنها گزینه باشد.

اما اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای کارهای روزمره خود هستید، ایرپادز ۳ یا ایرپادز پرو می‌توانند انتخاب خوبی باشند. اگرچه هر دو محصول در برابر تعریق و آب مقاومند اما ایرپادز پرو به سری‌های قابل تنظیم و تعویض مجهز است که این امکان در ایرپادز ۳ وجود ندارد.

اما اگر بودجه‌تان محدود است، ارزان‌ترین گزینه یعنی ایرپادز ۲ پیش رویتان خواهد بود. اگرچه این محصول، ۵۰ دلار از ایرپادز ۳ ارزان‌تر است اما از برخی ویژگی‌ها همانند کیس شارژ مگ‌سیف، پشتیبانی از Spatial Audio و باتری ارتقایافته بی‌بهره است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا