اپل

مک بوک پرو 16 اینچی اپل با پردازنده‌های جدید M1 Pro و M1 Max رونمایی شد

اپل به تازگی از مک بوک پرو جدید خود که به نمایشگر 16.2 اینچی، طراحی مدرن و پردازنده‌های قدرتمند M1 Pro و M1 MAx مجهز شده، پرده برداشت.

محصولی که شاسی آن بازطراحی شده و وزن آن به 2.1 کیلوگرم و ضخامت بدنه آن نیز به 16.8 میلیمتر ‌می‌رسد. مطابق با انتظارات، تاچ بار جای خود را به دکمه‌های فیزیکی داده و یک درگاه HDMI به سمت راست بدنه اضافه شده است.

همچنین در سمت راست بدنه، شاهد قرارگیری یک درگاه تاندربولت و یک درگاه میکرو اس‌دی هستیم و در سمت چپ نیز یک ورودی هدفون به همراه دو درگاه تاندربولت 4 جای گرفته است. در واقع، این مک بوک پرو، بیشترین درگاه را در میان مک‌های تولیدشده توسط اپل دارد.

اپل برای اولین بار در نوامبر 2019، اولین مک بوک پرو 16 اینچی خود را عرضه کرد. محصولی که شباهت نزدیک به مک بوک پروهای 15 اینچی قبلی داشت و از پردازنده‌های نسل نهم اینتل بهره ‌می‌برد و توانست به لطف طراحی مناسب کیبورد، کیفیت بالای صوت خروجی و همچنین قدرت عملکرد نظر منتقدان را به خود جلب کند. اما قابلیت‌های ارتباطی و اتصالات مناسبی در این دستگاه تعبیه نشده بود و دو درگاه تاندربولت در هر کدام از طرفین بدنه، جای گرفته بود.

حال در مک بوک پرو جدید، این نقطه ضعف برطرف و با چندین درگاه جدید همراه شده است. افزون بر این، مک بوک پرو جدید اپل به دوربین 1080p مجهز شده که به گفته اپل ‌می‌تواند عملکرد بهتری را در عکاسی و فیلمبرداری از محیط‌هایی با نور کم در مقایسه با مدل‌های قبلی ارائه دهد.

همچنین میزان حاشیه های کناری نمایشگر نیز کمتر شده و ناچ همچنان در قسمت بالایی صفحه مشاهده می شود. به لطف استفاده از فناوری مینی LED، این لپ‌تاپ به بهره‌گیری از پیکسل های بیشتر، می توان کنتراست بالاتر و حداکثر روشنایی تا 1600 نیت را پشتیبانی کند. از دیگر ویژگی های این نمایشگر می توان به برخورداری از فناوری پرو موشن و پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی اشاره کرد.

همچنین روی این مک بوک، از سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از فناوری Spatial Audio استفاده شده است. اپل همچنین در این مراسم از دو پردازنده جدید به نام‌های M1 Pro و M1 Max پرده برداشت که کاربر می تواند بسته به انتخاب خود، هر یک از این دو چیپست را در این لپ‌تاپ تعبیه کند.

پردازنده M1 اپل که نوامبر سال گذشته معرفی و در دل محصولاتی همچون مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی، مک مینی، آیپد پرو و آی‌مک 2021 استفاده شد، از توان پردازشی و قدرت گرافیکی بالایی برخوردار است. اما کاربران به دنبال معرفی پردازنده‌ای اختصاصی برای دستگاه‌های ورک‌استیشن همانند مک بوک پرو 16 اینچی و احتمالا آی‌مک 27 اینچی این شرکت بودند که در رویداد امشب اپل، این خواسته محقق شد.

اپل قوی‌ترین لپ‌تاپ خود را به پردازنده‌های جدید M1 Pro و M1 Max مجهز کرده است. استفاده از چیپست M1 Max ‌می‌تواند عملکرد گرافیکی دستگاه را به نسبت مدل قبلی آن، تا 4 برابر ارتقا دهد و استفاده از چیپست M1 Pro ‌می‌تواند ارتقای 2.5 برابری عملکرد گرافیکی را به ارمغان آورد.

این دو چیپست از 10 هسته پردازشی بهره می برند که هشت هسته برای پردازش های سنگین و دو هسته نیز برای پردازش های سبک‌تر مورد استفاده قرار می گیرند. اما در M1 Max از 32 هسته گرافیکی استفاده شده که دو برابر تعداد هسته های گرافیکی (16 هسته) چیپست M1 Pro است. همچنین پهنای باند مموری (32 در برابر 16) و حافظه رم پشتیبانی‌شده M1 Max دو برابر M1 Pro است؛ 64 در برابر 32.

مک بوک پرو 16 اینچی

به گفته اپل، مک بوک پرو 16 اینچی در رنگ های نقره‌ای و خاکستری و با قیمت پایه 2499 دلار روانه بازار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا