اپل

قابلیت تبدیل شدن ایرپادز به سمعک، در نسخه آی‌او‌اس ۱۸

ایرپادهای امروزی قابلیت‌های مختلفی در حوزه سلامت شنوایی ارائه داده ودسترسی این قابلیت‌ها را برای افراد دارای نقص عضو، آسان‌تر کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، اپل ظاهرا برنامه‌های بزرگی برای نسخه آی‌او‌اس 18 دارد و قرار است قابلیت جدیدی به نام «ماد سمعک(hearing aid mode)» را از طریق ایرپادز پرو ارائه دهد.

ایرپادز پرو مجهز به آی‌او‌اس 18

مارک گارمن در در بولتن خبری خود  که «Power On» نام دارد اعلام کرده که ایرپادز پروهای سال 2024 هیچ گونه تغییر سخت افزاری نخواهند داشت اما قرار است همره با نسخه آی‌او‌اس 18، قابلیت کاربردی و جدیدی  برای کمک به افراد کم شنوا ارائه شود.

ایرپادز همین حالا قابلیتی به نام «Live Listen» دارد که همراه با آی‌او‌اس 12 در سال 2018 معرفی شد. این قابلیت، عملا آیفون را به یک میکروفن هدایت‌گر کرده و صداهای دریافت شده توسط میکروفن آیفون را در لحظه به ایرپادها ارسال می‌کند. در طول زمان و با دریافت بازخوردهای کاربران مشخص شد که این قابلیت تا حدود زیادی کاربردی و مفید بوده است.

اپل در سال 2021 قابلیت جدیدی برای ایرپادز پرو معرفی کرد  که «ارتقا مکالمه-Conversation Boost» نام دارد. این قابلیت عملکرد میکروفن در دریافت صداهای نزدیک را ارتقا داده و به کمک آن، فرد می‌تواند مکالمه شخصی که روبروی او ایستاده را بشنود. بر اساس تحقیقی که سال 2022 انجام گرفته، مشخص شد که برخی از قابلیت‌های کنونی ایرپادز پرو در زمینه سلامت را می‌توان هم رده دستگاه‌های اختصاصی و گران قیمت این حوزه قرار داد.

فعلا اطلاعات زیادی از دیگر قابلیت‌های آی‌او‌اس 18 منتشر نشده است.

این اولین بار است که گارمن از برنامه‌های اپل در مورد ارائه قابلیت‌های کمک شنوایی ایرپادز می‌نویسد. البته سال گذشته وی در گزارشی به آزمایش قابلیت کمک شنوایی ایرپادزهای آینده، اشاره کوتاهی کرده بود.

منبع:9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا