پهپادتکنولوژی

مجوز پرواز اولین پهپاد خودران صادر شد

شرکن American Robotics که در زمینه تولید پهپاد فعالیت دارد، اعلام کرد که توانسته مجوز پرواز پهپاد خودران خود را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) کسب کند.

این پهپاد خودران که تحت عنوان Scout شناخته ‌می‌شود، قادر است بدون دخالت انسان به پرواز درآید. این اتفاق که تاکنون سابقه نداشته، در حالی رقم خورد که تا پیش از این، اداره هوانوردی فدرال آمریکا تنها به پهپادهایی اجازه پرواز ‌می‌داد، که تحت نظارت انسان‌ها‌ حرکت کنند.

از سوی دیگر محدودیت‌ها‌یی نیز از سوی این مرکز برای جلوگیری از برخورد و تصادف این پهپاد اعمال شده بود که به گفته فعالان این عرصه، راه را برای پیشرفت و توسعه پهپادها دشوار ‌می‌کرد. با این حال، ریسه موزر، مدیرعامل شرکت American Robotics طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با کسب این مجوز، شرکت ما ‌می‌تواند پرواز پلتفرم خودران Scout را اجرایی کند که این دستاورد به نفع حوزه‌ها‌ی انرژی، زیرساخت، کشاورزی و امنیت خواهد بود. همچنین این مجوز راه را برای توسعه و پیشرفت رو به جلوی بازار 100 میلیارد دلاری پهپادهای تجاری هموار کند.

در حال حاضر، پرواز پهپاد خودران Scout در مناطق شهری در ارتفاع پایین و در  مناطقی همچون ماساچوست، نوادا و کانزاس انجام خواهد شد. سیستم پهپاد Scout به فناوری تشخیص و اجتناب از برخورد آکوستیک مجهز شده که مانع از برخورد پهپاد با هواپیماها خواهد شد.

همچنین قبل از شروع هر پرواز، بررسی‌ها‌یی در جهت تایید امنیت پهپاد صورت خواهد گرفت که این کار از طریق یک نیروی انسانی و همچنین بواسطه یک پرتال وب انجام خواهد شد.

ریسه موزر ‌می‌گوید: ما از اداره هوانوردی آمریکا سپاسگزاریم که در طی چهار سال اخیر با شرکت American Robotics همکاری نزدیکی داشته تا بتوانیم موفق به کسب این مجوز شویم.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا