اینترنت

چگونه نرخ کلیک ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم؟

عصر حاضر با عنوان عصر دیجیتال شناخته می‌شود. وقتی دنیا، دنیای دیجیتال و اینترنت و فضای مجازی باشد، قاعدتاً صنایع مختلف هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به سمت فضای دیجیتال پیش می‌روند. بازاریابی یکی از صنایع مهمی است که خیلی زود و سریع از دنیای اینترنت تأثیر گرفت و مدتی است که با مفهومی تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال سر و کار داریم. دیجیتال مارکتینگ بخش‌های مختلفی از جمله بازاریابی در فضای مجازی یا سوشیال مدیا مارکتینگ را دربرمی‌گیرد. یکی از بخش‌های مهم بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. در این روش از بازاریابی، تلاش می‌کنیم که مشتریان بالقوه را از طریق ایمیل به سمت محصولات و کسب و کار خودمان جذب کنیم و آنان را به مشتریان وفادار و همیشگی خودمان تبدیل کنیم. مهم‌ترین دغدغه کسانی که از بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار خودشان استفاده می‌کنند، چگونگی افزایش نرخ کلیک ایمیل است.

تصور کنید که شما یک ایمیل عالی آماده می‌کنید و می‌خواهید برای کسانی که در خبرنامه شما عضو شده‌اند یا کسانی که برای خرید از سایت شما، ایمیل خودشان را در سایت شما درج کرده‌اند، یک ایمیل درجه یک و جذاب ارسال کنید. سپس بررسی می‌کنید که ببینید چند نفر این ایمیل را باز کرده و خوانده‌اند. پیش از بررسی تصور می‌کنید که ایمیل شما خیلی جذاب بوده و حتماً مخاطبان را جذب خواهد کرد ولی وقتی بررسی را انجام دادید می‌بینید که اصلاً چنین چیزی درست نیست و نرخ کلیک روی ایمیل شما و میزان باز کردن آن خیلی کم بوده است.

ما در این مقاله قصد داریم روی همین موضوع یعنی « افزایش نرخ کلیک ایمیل » تمرکز کنیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم نرخ کلیک کاربران روی ایمیلی که برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم را افزایش دهیم؟ ما که با کلی امید این ایمیل را آماده کرده‌ایم، قطعاً تمایل داریم که کاربران آن را بخوانند و به آن بازخورد نشان دهند. پیش از آن‌که بخواهیم بگوییم راهکار افزایش نرخ کلیک ایمیل چیست و چگونه می‌توانیم یک ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشیم، بهتر است ابتدا مزایای ایمیل مارکتینگ را با هم مرور کنیم و سپس سراغ مطالب بعدی برویم.

مزایای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

در حال حاضر هزاران کسب و کار از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های خوب و موفق برای بازاریابی است که برای بسیاری از کسب و کارها جواب داده است. در ادامه به چند مورد از مزایای بازاریابی ایمیلی اشاره می‌شود:

  1. هزینه پایین

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک روش برای بازاریابی، میزان هزینه است. به عنوان مثال تبلیغات در تلویزیون یکی از روش‌هایی است که بازدهی نسبتاً خوبی دارد ولی هزینه آن بسیار بالا است و به همین خاطر هم استفاده از این روش چندان معمول نیست.

کارآفرینان و صاحبان کسب و کار دنبال روش‌هایی هستند که هزینه آن پایین باشد. اولین مزیت بازاریابی ایمیلی این است که هزینه آن پایین است و اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها خیلی راحت می‌توانند از این روش استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

  1. دسترسی به مخاطبانی که با شما آشنا هستند

وقتی شما ایمیل کسی را در اختیار دارید و آن ایمیل را از طریق ثبت نام آن کاربر در سایت خود به دست آورده‌اید، در واقع این موضوع به این معنا است که آن کاربر از برند و کسب و کار شما اطلاعات دارد و می‌داند که کیفیت محصولات و خدمات شما به چه صورت است.

بنابراین وقتی یک ایمیل برای آن کاربر ارسال می‌کنید و به او یک محصول جدید یا یک کد تخفیف می‌دهید، اگر رابطه او با کسب و کار شما بد نباشد، احتمالاً ایمیل شما را باز می‌کند و محصول جدید شما را در صورتی که نیاز داشته باشد خریداری می‌کند.

در واقع منظور ما این است که در ایمیل مارکتینگ، بازدهی بالایی هست؛ زیرا کاربر با برند شما یک آشنایی جزئی یا کلی دارد. اگر برای کسانی که شما را نمی‌شناسند ایمیلی ارسال کنید، ممکن است مخاطب شما این حرکت را آزار تلقی کند و تصویر نامناسبی از برند شما در ذهن او شکل بگیرد.

  1. افزایش درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که می‌تواند به راحتی درآمد یک کسب و کار را بیشتر کند. یکی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی سالانه حدود 29 میلیارد پوند درآمد برای خرده فروشی‌ها به ارمغان می‌آورد.

دلیل این مسئله آن است که کسی که شما برای او ایمیل ارسال می‌کنید، برند شما را می‌شناسد و به همین خاطر اگر پیشنهاد خوبی به او بدهید، بعید است دست رد به سینه شما بزند و از پیشنهاد شما استقبال می‌کند. یکی از مزایای ویژه ایمیل مارکتینگ این است که در آن فاصله بین دیدن یک پیشنهاد تا خرید محصول خیلی کم است. شاید فاصله کاربر از باز کردن ایمیل تا خرید محصول، دو یا سه کلیک باشد.

  1. استفاده از ایمیل مارکتینگ خیلی آسان است

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که استفاده از آن به یک تیم کاری حرفه‌ای و توانمند احتیاج ندارد و تنها کافی است از یکی از ابزارهایی که در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد استفاده کنید. برخی از کسب و کار در ابتدای کار خودشان به چنین ابزارهایی هم احتیاج ندارند و تنها از طریق داشتن آدرس ایمیل کاربران خود، ایمیل را برای آن‌ها ارسال می‌کنند. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارد که به شما این امکان را می‎دهد که بازاریابی ایمیلی خود را به آسان‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

  1. آنالیز، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری موفقیت آسان است

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد که میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید و بفهمید که کجای کار را دارید اشتباه می‎روید؟ چه مواقعی نرخ کلیک ایمیل شما بالا و چه مواقعی پایین است؟ چه مواقعی باید از راهکارهای موجود برای افزایش نرخ کلیک ایمیل استفاده کنید؟

در حال حاضر ابزارهایی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که کلیه اطلاعات لازم در زمینه ایمیل مارکتینگ را به دست آورید و بفهمید که شما در این زمینه تا حد موفق هستید و در واقع نرخ تبدیل این نوع بازاریابی را به دست آورید.

  1. اشتراک گذاری ایمیل‌ها خیلی آسان است

مطمئن باشید که اگر بتوانید یک ایمیل جذاب حاوی یک کد تخفیف یا پیشنهاد خوب برای کاربران خود ارسال کنید، کاربران هم بیکار نمی‌مانند و ایمیل شما را برای دوستان و عزیزان خود ارسال می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند از این امتیازها و فرصت‌ها استفاده کنند. وقتی این اتفاق افتاد تعداد طرفداران شما بیشتر می‌شود و پس از مدتی با موجی از مشتریان علاقمند و وفادار مواجه خواهید شد. اگر نگاهی به سایر روش‌های بازاریابی بیندازید متوجه خواهید شد که اشتراک گذاری در هیچ روشی به اندازه بازاریابی ایمیلی موثر و کارآمد نیست.

  1. دستیابی به مخاطبان مختلف در سراسر جهان

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که به کمک این روش می‌توانید به مخاطبانی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بازاریابی کنید، ممکن است مخاطبان شما محدود خواهند بود؛ زیرا در حال حاضر کاربران زیادی هستند که در اینستاگرام فعالیت نمی‌کنند و به همین خاطر شما آن‌ها را از دست خواهید داد. این در حالی است که تعداد کسانی که در جهان ایمیل دارند و ایمیل خودشان را چک می‌کنند خیلی زیاد است. همچنین ممکن است در برخی از کشورها جهان استفاده از اینستاگرام معمول و مرسوم نباشد ولی ایمیل معمولاً در اکثریت کشورهخا شناخته شده است.

  1. تأثیر فوق‌العاده سریع ایمیل

اگر نگاهی به میزان اثرگذاری و مدت زمان لازم برای اثرگذاری روش‌های مختلف بازاریابی بیندازید، با نتایج عجیبی مواجه خواهید شد. مهم‌ترین نتیجه‌ای که می‌گیرید این است که بازاریابی ایمیلی خیلی زودتر از سایر روش‌های بازاریابی تأثیر خودش را می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی در همان دقیقایق اول ارسال ایمیل برای مخاطبان، تأثیر خودش را می‌گذارد و این فوق‌العاده است. این روش کاربران را تشویق می‌کند که خیلی سریع اقدام کنند و این احساس را در وجود آن‌ها به وجود می‌آورد که اگر عجله نکنند، این فرصت از دست آن‌ها خواهد رفت. اگر بخواهید بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی را با بازاریابی ایمیلی مقایسه کنید متوجه خواهید شد که چند هفته طول می‌کشد که سوشیال مدیا مارکتینگ جواب بدهد.

  1. بازگشت سرمایه بی‌رقیب ایمیل مارکتینگ

در حال حاضر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیده‌اند که فقط باید بازاریابی را با یک معیار سنجید و آن یک معیار، میزان بازگشت سرمایه است؛ به این معنا که بازاریابی وقتی مفید است که اگر 1000 تومان صرف بازاریابی می‌کنید باید آن 1000 تومان در اسرع وقت به همراه سود به شما برگردد.

یکی از موسسات بازاریابی در زمینه میزان بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ تحقیق کرد و متوجه شد که در سال 2017 هر کس یک پوند در بازاریابی ایمیلی سرمایه‌گذاری کرد، با رعایت تمام نکات توانست 32.28 پوند برداشت کند و این خارق‌العاده است و همین موضوع نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی، تأثیرگذارترین روش بازاریابی دیجیتال است. حال که مزایای بازاریابی ایمیلی را عنوان کردیم، زمان آن فرارسیده است که روش افزایش نرخ کلیک ایمیل را توضیح دهیم.

نحوه افزایش نرخ کلیک ایمیل

یکی از مهم‌ترین دغدغه کسانی که ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهند این است که چگونه و با چه اقداماتی به افزایش نرخ کلیک ایمیل های خودشان کمک کنند؟ در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه دهیم:

  1. ایمیل خود را با یک عنوان جذاب آغاز کنید

اگر می‌خواهید کاری کنید که به افزایش نرخ کلیلک ایمیل خودتان کمک کنید، اولین گامی که باید بردارید این است که ایمیلی که برای مخاطب خود ارسال می‌کنید را با یک عنوان جذاب و بی‌نظیر آغاز کنید. مطالعاتی که در زمینه بازاریابی ایمیلی صورت گرفته است به خو.بی نشان می‌دهد که 34 درصد افراد پس از آنکه عنوان جذاب ایمیل شما را می‌بینند تصمیم می‌گیرند آن را باز کنند. در ادامه به چند نکته مهم در این زمینه اشاره کرده‌ایم که می‌تواند به افزایش نرخ کلیک ایمیل شما کمک کند:

  • عنوانی بنویسید که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. وقتی کنجکاوی مخاطب برانگیخته شد، ایمیل را باز می‌کند تا ببیند درون ایمیل شما چه خبر است.
  • به مخاطبان این احساس را منتقل کنید که اگر ایمیل را باز نکند، گویی چیز مهمی را از دست می‌دهد.
  • استفاده از ایموجی‌ها را فراموش نکنید.

البته مراقب باشید که عنوان ایمیل و محتوای درون آن با هم همخوانی داشته باشد؛ چون اگر مخاطب احساس کند که فریب خورده است، به احتمال زیاد اشتراک خود را لغو می‌کند و اعتبار برند شما بدون شک آسیب می‌بیند.

  1. تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبار برند خود بکنید

مطالعات دیگری در زمینه این نوع از بازاریابی صورت گرفته است. این مطالعات نشان می‌دهد که 42 درصد از افراد وقتی می‌خواهند یک ایمیل را باز کنند، به نام فرستنده آن توجه می‌کنند. 42 درصد عدد کمی نیست و این نشان می‌دهد که باید تمام تلاش خود را برای بالا بردن اعتبار برند خود انجام دهید. وقتی اعتبار برند شما نزد مخاطب بالا باشد به خوبی می‌فهمد که برند شما اشتباه نمی‌کند و ایمیل بی‌ارزش و بی‌محتوا نمی‌فرستد و این اطمینان برای او به وجود می‌آید که اگر ایمیل شما را باز کند، با یک محتوای ارزشمند مواجه می‌شود.

  1. متن پیش‌نمایش را خیلی جدی بگیرید

وقتی یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود، اطلاعیه این ایمیل حاوی نام فرستنده، عنوان ایمیل و خلاصه‌ای از ایمیل است. این نکته را بدانید که خلاصه ایمیل و خوب نوشتن آن تأثیر زیادی بر افزایش نرخ کلیک ایمیل دارد. همین خلاصه کوتاه می‌تواند مخاطب را متقاعد کند که ایمیلی که برای او فرستاده‌اید خیلی ارزشمند است و ارزشش را دارد که آن را باز کند و بخواند.

مطالعاتی که پژوهشگران در مورد میزان تأثیر خلاصه ایمیل بر باز کردن آن انجام داده‌اند نشان می‌دهد که 24 درصد از مخاطبان پس از دیدن خلاصه یا پیش‌نمایش ایمیل تصمیم می‌گیرند که ایمیل را باز کنند. برخی از ابزارهایی که در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد که متن پیش‌نمایش ایمیل خود را به صورت انتخابی بنویسید.

  1. قالب ایمیل‌های خود را جذاب طراحی کنید

اکنون تصور کنید که کاربر از عنوان ایمیل شما خوشش آمد، برای شما اعتبار قائل شد، با خلاصه یا پیش‌نمایش ایمیل شما ارتباط برقرار کرد و ایمیل را باز کرد. حال چگونه می‌توانید او را به ایمیل‌های خود وفادار کنیم و کاری کنیم که هرگاه ایمیلی از ما به او رسید بدون بروبرگرد آن را باز کند؟ اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم قالب ایمیل است. باید قالب ایمیل خود را به گونه طراحی کنیم که تحسین مخاطب را برانگیزد و برای او جذاب باشد.

  1. ایمیل خود را با صفحه نمایش گوشی هوشمند سازگار کنید

یکی از نکاتی که در افزایش نرخ کلیک ایمیل شما تأثیر دارد این است که طراحی قالب ایمیل خود را به گونه‌ای انجام دهید که عرضه مناسبی داشته باشد و برای نمایش در گوشی هوشمند مناسب باشد؛ زیرا بسیاری از کاربران ایمیل‌های خود را در گوشی هوشمند خود باز می‌کنند.

  1. تولید محتوای ارزشمند

سعی کنید متن ایمیل شما جذاب باشد و به دل مخاطب بنشیند. اگر محتوایی که در ایمیل خود قرار می‌دهید ارزشمند باشد و مخاطب را متقاعد کند، قطعاً مخاطب به درخواست شما پاسخ مثبت خواهد داد.

  1. استفاده از CTA

در آخرین گام برای افزایش نرخ کلیک ایمیل خود باید درخواست خودتان از مخاطب را مطرح کنید. به عنوان مثال یک پیشنهاد تخفیف به مخاطب داده‌اید یا یک محصول جدید را به او پیشنهاد داده‌اید. با قرار دادن یک CTA می‌توانید از مخاطب بخواهید که از تخفیف استفاده کنید یا برای خرید محصول جدید و آشنایی بیشتر با آن اقدام کند. با استفاده از CTA یا همان درخواست اقدام می‌توانید مخاطب را به سمت وب‌سایت خودتان هدایت کنید. با این کار در واقع با یک تیر دو نشان را زده‌اید:

  1. ترافیک ارگانیک سایت خود را بالا برده‌اید و با افزایش ترافیک سئوی سایت شما هم بهبود پیدا می‌کند و جایگاه شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر می‌شود.
  2. وقتی مخاطب وارد سایت شد، آنجا با محتوای عالی و خصوصیات محصولی که در ایمیل معرفی کرده‌ بودید آشنا می‌شود و در نتیجه شور و شوق بیشتری برای خرید محصول پیدا می‌کند.

تا به اینجای کار تلاش کردیم چگونگی افزایش نرخ کلیک ایمیل را توضیح دهیم. همراه آکادمی مقاله کاملی در این زمینه دارد که در آن به صورت کامل شیوه افزایش نرخ کلیک ایمیل را آموزش داده است. برای مطالعه این مقاله کافی است به افزایش نرخ کلیک ایمیل مراجعه کنید.

 

معرفی چند ابزار عالی و رایگان برای ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ

حال که تا به اینجای مقاله راه و رسم موفقیت در ایمیل مارکتینگ را ارائه دادیم، زمان آن رسیده است که چند ابزار رایگان هم معرفی کنیم می‌تواند به موفقیت شما در ایمیل مارکتینگ کمک کند. در ادامه به این ابزارها اشاره شده است:

  1. میلر لایت

میلر لایت نام یکی از سرویس‌های رایگان و پیشرفته در زمینه ایمیل مارکتینگ است. این پلتفرم به خاطر عملکرد خوبی که دارد در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سرویس از نظر ایجاد ایمیل بی‌نظیر است و برای طراحی یک ایمیل بی‌نظیر هیچ نیازی به تخصص بالایی نیست تنها کافی است کشیدن و رها کردن را بلد باشید تا بتوانید یک ایمیل ناب و کاربرپسند ایجاد کنید. خصوصیت دیگری که این سرویس دارد این است که با وردپرس سازگاری کامل دارد. فریلنسرها و صاحبان کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این سرویس، یک بازاریابی ایمیلی عالی را تجربه کنند. در صورتی که تمایل دارید از این سرویس استفاده کنید، تنها کافی است به وب‌سایت این سرویس مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات میلر لایت کافی است به سرویس ایمیل مارکتینگ میلر لایت مراجعه کنید.

  1. نجوا؛ یک سرویس کاملاً ایرانی برای ایرانیان

این سرویس ایمیل مارکتینگ، محصول کار و تلاش جوانان ایرانی است. این ابزار در  کنار ایمیل مارکتینگ خود، خدمات پوش نوتیفیکیشن را هم ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار امکان گزارش‌گیری تحلیلی و دسته‌بندی مخاطبان و غیره وجود دارد و به همین خاطر بسیاری از متخصصان ایرانی به استفاده از این سرویس تمایل دارند.

  1. کانستنت کانتکت

تجربه متخصصان بازاریابی نشان داده است که کانستنت کانتکت، یکی از بهترین ابزارهایی است که در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد. نکته جالبی که در مورد این سرویس وجود دارد این است که کاربران با استفاده از ابزار می‌توانند چندین ساعت آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ دریافت کنند. این سرویس به مدت 60 روز کاملاً رایگان است ولی پس از دو ماه، برای دریافت خدمات باید هزینه خرید اشتراک را بپردازید که این هزینه از 20 دلار در ماه آغاز می‌شود. همیار آکادمی یک مقاله عالی دارد که در آن به معرفی ابزارهای رایگان و عالی در زمینه ایمیل مارکتینگ پرداخته است. در صورتی که تمایل دارید این مقاله را مطالعه کنید به سایت همیار اکادمی و بخش آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.

همیار آکادمی؛ یک مرجع منحصر به فرد در زمینه آموزش ایمیل مارکتینگ

همیار آکادمی یکی از موسسات خاصی است که در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی و رشد و توسعه آن فعالیت می‌کند. یکی از ابزارهای مهمی که می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند، ایمیل مارکتینگ است که همیار آکادمی تخصص ویژه‌ای در این زمینه دارد. این مجموعه یک دوره آموزشی کاملاً رایگان در زمینه ایمیل مارکتینگ دارد که سعی دارد در این دوره تمام نکات لازم در مورد بازاریابی ایمیلی را به مخاطبان خود آموزش دهد. در صورتی که تمایل دارید در این دوره آموزشی کاملاً رایگان شرکت کنید و از محتوای ارزشمند این دوره آگاه شوید، کافی است به آموزش ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.

البته دقت داشته باشید که همیار آکادمی فقط در زمینه ایمیل مارکتینگ کار نمی‌کند بلکه فعالیت این مجموعه شامل کلیه کارهایی می‌شود که به راه اندازی رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی مربوط می‌شود. در صورتی که تمایل دارید از جزئیات این دوره‌ها و اطلاعات آن‌ها مطلع شوید و مقالات خوب و رایگان همیار آکادمی را مطالعه کنید، کافی است به سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا