اپلچگونهموبایل

باز کردن قفل آیفون بدون نیاز به رمز ورود گوشی

حتی در صورتی که اپل آی‌دی را فراموش کرده‌اید این مطلب را بخوانید

فراموش کردن رمز ورود، ترسی است که هر کاربر آیفون دارد. اگر از مدل‌های جدید آیفون XR، XS یا XS Max دارید، تعدادی روش برای بازیابی و مشاهده شماره رمز ورود به گوشی خود در اختیار دارید(حتی با وجود فراموش کردن اپل‌آی‌دی.)

آسان‌ترین روش هنگام فراموش کردن رمز ورود آیفون، ریست کردن دستگاه است. ریست کردن گوشی همچنین هنگامی که قصد فروش گوشی را دارید و یا هنگامی که صفحه نمایش دستگاه با مشکل روبرو شده و قفل شده است نیز کارایی دارد. فرقی ندارد که به چه منظوری قصد ریست کردن دستگاه را دارید، با وجود بک آپ موجود در آیکلود، مورد خاصی برای نگرانی ندارید. در ادامه قصد داریم به شیوه‌های ریست کردن آیفون، بدون نیاز به Passcode یا رمز ورود بپردازیم.

دو راه اصلی برای ریست کردن آیفون وجود دارد: ریست نرم(Soft Reset) یا ریست سخت( Hard  یا Factory Reset).

برای ریست فکتوری آیفون بدون نیاز به رمز ورود، تنها به نرم افزار آیتیونز ( که میتوانید به صورت رایگان از سایت اپل دانلود کنید )‌ احتیاج دارید. این شیوه، ایده آل‌ترین روش برای انتقال گوشی به کاربر جدید است. اما هشیار باشید: این روش تنها در صورتی صحیح است که شما از اطلاعات گوشی خود به روی آی کلاد یا آیتیونز جدیدا بک آپ گرفته باشید. در صورت نگرفتن بک آپ، تمامی اطلاعات و داده‌هایتان از روی گوشی حذف می‌شود.

آسان‌ترین روش هنگام فراموش کردن رمز ورود آیفون، ریست کردن دستگاه است.

پس‌ در صورت امکان، اگر از اطلاعات خود بک آپ نگرفته‌اید، حتما این کار را انجام دهید. بعد، گوشی خود را با یو‌اس‌بی به کامپیوتر وصل کرده و آیتیونز را اجرا کنید. در ادامه، با کلیک Restore iPhone، عملیات ریست کردن را آغاز کنید. در مرحله بعد باید با قوانین و مقررات ارائه شده موافقت کنید و بعد از آن آیتیونز، دانلود آخرین نسخه آی‌او‌اس را آغاز کرده و آیفون شما را ریست می‌کند.

بعد از تمام شدن این مرحله، گوشی شما کاملا ریست می‌شود. اسامی تمامی مخاطبین، عکس‌ها، پیغام‌ها، موسیقی‌ها، پادکست‌ها، یادداشت‌ها و غیره، کاملا پاک خواهند شد.

روش دیگر برای این کار، از طریق Setting یا تنظیمات ممکن است. مانند روش قبل، در این شیوه نیز باید بک‌آپ جدید از گوشی خود گرفته باشید. به علاوه، قابلیت Find My iPhone نیز باید فعال باید تا اپل بتواند شما را به عنوان صاحب اصلی گوشی شناسایی کند. ادامه پروسه در این شیوه بسیار ساده است.

ابتدا، در ‌آیفون خود به قسمت تنظیمات یا Setting بروید. گزینه General و بعد Reset را انتخاب کنید. در مرحله بعد، گزینه Erase All Content and Setting را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پروسه آغاز می‌شود که ممکن است چند دقیقه‌ای به طول بینجامد. بعد، آیفون شما ریستارت شده و پیغام معروف خوشامدگویی «Hello» نشان داده می‌شود. در این مرحله، زمانیکه صفحه Apps and Data نمایش داده شد، گزینه Restore from iCloud Backup و بعد بک آپ مد نظر خود را انتخاب کنید. کار شما حالا تمام شد و می‌توانید رمز ورود جدید برای آیفون انتخاب کنید.

در صورتی که هر دو روش قبلی موفق نبود، گزینه سومی نیز برای شما وجود دارد. dr.fone یک برنامه مخصوص مک است که می‌تواند آخرین قفل صفحه را نشان دهد و مشکلات سیستم آی‌او‌اس در بیشتر مدل‌های آیفون و آیپد را حل کند.

ابتدا، برنامه dr.fone را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و بعد گزینه Unlock را از مِنو انتخاب کنید. اگر آیفونتان بوت نشده، آن را بوت کنید( خاموش و روشن) و بعد گوشی را با یو ا‌بی به کامپیوتر متصل کنید. اگر برنامه آیتیونز باز شد، آن را ببندید.

به برنامه dr.fone مراجعه کنید و گزینه Start را انتخاب کنید تا Factory Reset اجرا شود. در اینجا صفحه‌ای بالا می‌‌آید که از شما می‌خواهد حالت DFU mode را فعال کنید( خلاصه شده حالت ارتقا سخت افزاری دستگاه) .بر اساس نوع دستگاه شما، گزینه‌های مختلفی داخل منو در دسترس شماست. مدل آیفون خود و دیگر جزئیات دستگاه را انتخاب کرده و گزینه دانلود را انتخاب کنید. در ادامه نیز گزینه Unlock Now را انتخاب کنید.

امکان دسترسی به گوشی بدون وارد کردن رمز عبور به شیوه فوق الذکر، تنها یک بار امکان پذیر است پس هشیار باشید.

نوشته های مشابه

‫1,567 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا