اسپیس ایکستکنولوژی

ثبت تنها 20 میلی ثانیه تاخیر برای اینترنت ماهواره ای استارلینک

اسپیس ایکس اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای این شرکت استارلینک توانست در تست اخیر خود که در جریان پرتاب ماهواره‌های جدید انجام شد تاخیری حدود 20 میلی ثانیه را ثبت کند که با سرویس‌های اینترنتی زمینی برابری ‌می‌کند.

این شرکت اطلاعات مربوط به تست سرعت و تاخیر اینترنت ماهواره‌ای خود را چندی پیش در اختیار کمیسیون ارتباط فدرال آمریکا (FCC) قرار داد. نتایج تست بنچمارک‌ها نشان ‌می‌دهد که استارلینک توانست نرخ دانلود 102 تا 103 مگابیت بر ثانیه، نرخ آپلود 40 تا 42 مگابیت بر ثانیه و تاخیر 18 تا 19 میلی ثانیه‌ای را ثبت کند.

در گزارش اسپیس ایکس، به توضیحات دیوید گلدمن مدیر سیاست‌های ماهواره‌ای این شرکت اشاره شده که ‌می‌گوید تست‌های بتای اولیه برای استارلینک نشان‌دهنده تاخیر زیر 30 میلی ثانیه‌ای هستند. جهت مقایسه بد نیست بدانید که متوسط تاخیر اینترنت ثابت زمینی در آمریکا 25 میلی ثانیه و برای شبکه‌های موبایلی حدود 48 میلی ثانیه است.

این گزارش اسپیس ایکس، یک روز پس از آن ارائه شد که این شرکت به صورت علنی از ثبت سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه‌ای برای پروژه استارلینک خود خبر داد. خوشبختانه نتایج بنچمارک‌ها نشان ‌می‌دهد که اسپیس ایکس در این زمینه اغراق نکرده است.

گفته ‌می‌شود که هر دو بنچمارک در روز 30 ژوئن انجام شده یعنی زمانی که اسپیس ایکس تنها 500 ماهواره استارلینک را در مدار داشت. در حال حاضر، بیش از 700 ماهواره استارلینک حول زمین در گردش‌اند که ‌می‌توانند پوشش بهتر و سرعت بالاتری را به ارمغان آورند.

طبق آخرین گزارش‌ها، اسپیس ایکس در ماه چیزی حدود 120 ماهواره استارلینک را تولید ‌می‌کند. این شرکت قصد داد تا ظرف ماه‌های آتی، هزاران ماهواره را به فضا بفرستد و از این طریق بتواند به سرعت دانلودی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دست یابد.

این شرکت همچنین در حال تولید هزاران سیستم دریافت‌کننده سیگنال‌ها از اینترنت ماهواره‌ای خود است تا کاربران بتوانند آن را در خانه‌های خود دریافت کنند. این شرکت همچنین در حال آماده‌سازی مقدمات آزمایش عمو‌می‌این اینترنت در بخش‌های از آمریکاست.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا