ارز دیجیتال

فچ اِی آی (FET) و سینگولاریتی نت (AGIX) در نوبیتکس لیست شدند

نوبیتکس ارزهای دیجیتال فچ اِی آی (FET) و سینگولاریتی نت (AGIX) را که مربوط به پروژه‌های هوش مصنوعی هستند، به لیست رمزارزهای خود در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم اضافه کرده است.

ارز دیجیتال فچ اِی آی (FET)

فچ اِی آی (Fetch.ai) که با حروف اختصاریFET شناخته می‌شود، یک شبکه بلاکچینی، منبع‌ باز و غیرمتمرکز است که از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال را تسریع کند. این شبکه دستگاه‌ها و خدمات مختلف را به اینترنت اشیاء متصل می‌کند.

این شبکه، افراد، ابزارها و خدمات را به همدیگر متصل می‌کند تا انتقال اطلاعات را آسان‌تر کند. اقتصاد ارز فچ حول تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خدمات شکل گرفته است و هر سرویس و اکوسیستمی اهداف و موارد استفاده خود را دارد.

تیم توسعه ارز FET ادعا می‌کند که اگر این موارد استفاده محقق شود، می‌تواند چندین صنعت را متحول کند. مهم‌ترین صنایعی که Fetch.ai قصد ایجاد بهبود در آنها را دارد عبارتند از شهرهای هوشمند، زنجیرهٔ تامین، نقل و انتقال، پارک هوشمند، خانه‌های هوشمند، یادگیری جمعی و هر سیستم دیجیتال پیچیده‌ای که بر مجموعه داده‌هایی در مقیاس بزرگ متکی است.

توکن کاربردی بلاکچین فچ ای آی، با نام FET شناخته می‌شود .به لطف استفاده گسترده از فناوری‌هایی مانند گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG)، دفترکل توزیع‌شده (DLT)، قراردادهای هوشمند، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، فچ ای آی یک پروژه منحصر به فرد است.

سقف عرضهٔ توکن FET حدود ۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون واحد است. در حال حاضر، ۸۲۴ میلیون واحد از این توکن‌ها در بازار در حال گردش هستند.

ارز دیجیتال FET را می‌توان در انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست ولت، مای‌سلیوم، اکسودوس و کوینومی و کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر، ترزور، کول والت و کیپ کی، ذخیره، ارسال و دریافت کرد.

این رمزارز در حال حاضر در رتبه ۹۳ کوین مارکت کپ قرار دارد و در حالی که اوج قیمتی آن ۹۰ سنت بوده، در حال حاضر در محدوده ۷۱ سنت در بازارهای معتبر ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود.

امکان خرید ارز دیجیتال FET و فروش آن در دو بازار ریالی و تتری در نوبیتکس ایجاد شده است.

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت (AGIX)

سینگولاریتی نت یک پلتفرم هوش مصنوعی غیرمتمرکز است که بر پایه دو بلاکچین میزبان قراردادهای هوشمند، یعنی اتریوم و کاردانو ایجاد شده است. این پلتفرم به کاربران خود این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات مربوط به هوش مصنوعی را در این پلتفرم ایجاد کرده و به‌اشتراک‌ بگذارند. همچنین کاربران می‌توانند این خدمات را در سینگولاریتی نت به دیگران معرفی کرده و با پولی کردن خدمات خود، از آن درآمد کسب کنند.

علاوه بر توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی که خدمات خود را بر بستر AGIX ایجاد کرده و به فروش می‌رسانند، سایر کاربران نیز می‌توانند از طریق این پلتفرم به خدمات هوش مصنوعی موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. این کاربران حتی می‌توانند خدمات موردنظر خود را به‌صورت سفارشی در پلتفرم AGIX درخواست داده و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی با فراهم کردن سرویس مربوط، کسب درآمد کنند.

ارز AGIX از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به مدت دو سال در زیر قیمت ۰,۰۵ دلار معامله می‌شد. در بازار صعودی سال ۲۰۲۱، قیمت AGIX‌ در دو مقطع به بیش از ۰.۵ دلار رسید. در سال ۲۰۲۲ قیمت این ارز دوباره افت کرده و مجددا به زیر ۰,۰۵ دلار رسید. اما در ابتدای سال ۲۰۲۳ با اینکه بازار ارزهای دیجیتال در روند نزولی قرار داشت، با ترند شدن پروژه‌های هوش مصنوعی، قیمت سینگولاریتی دوباره افزایش یافت و به بالای ۰,۵ دلار رسید. برای مشاهده قیمت AGIX در لحظه می‌توانید از نمودار همین صفحه استفاده کنید.

سینگولاریتی نت در سال ۲۰۱۸ توسط دو دانشمند کامپیوتر به نام‌های بن گورتزل (Ben Goertzel) و دیوید هنسن (David Hanson) راه‌اندازی شد. در ابتدا، توکن بومی این شبکه AGI نام داشت و در بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده بود. در سال ۲۰۲۱ طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که اسم توکن بومی شبکه به AGIX تغییر می‌کند و بعد از این با بلاکچین کاردانو هم سازگار خواهد بود. انتقال کامل توکن بومی از AGI به AGIX در اواسط سال ۲۰۲۱ انجام شد.

در حال حاضر، عرضه در گردش توکن AGIX حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون واحد و عرضه کلی آن حدود یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون واحد است. عرضه نهایی این توکن بیش از ۲ میلیارد واحد نخواهد بود.

این در حالی است که عرضه کلی این توکن در ابتدا یک میلیارد توکن AGI در شبکه اتریوم بود که در سال ۲۰۲۱ علاوه بر افزایش عرضه، این توکن به AGIX تغییر نام داد.

سینگولاریتی نت اولین پلتفرمی است که فروش محصولات هوش مصنوعی را برای توسعه‌دهندگان تسهیل کرده است. همچنین به خریدران این امکان را داده که محصولات هوش مصنوعی را قبل از خرید تست کنند.

با استفاده از توکن بومی پلتفرم AGIX که با همین نام شناخته می‌شود، کاربران می‌توانند انواع خدمات هوش مصنوعی را مرور، آزمایش و خریداری کنند. توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌توانند از این پلتفرم برای انتشار و فروش ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده کنند و به راحتی عملکرد آنها را ردیابی کنند.

علاوه بر این، کاربران سینگولاریتی نت این امکان را دارند که درخواست‌های شخصی‌سازی‌شده خود برای استفاده از خدمات ویژه مربوط به هوش مصنوعی را در این پلتفرم مطرح کنند تا توسعه‌دهندگان براساس درخواست‌های مطرح‌شده، خدمات و محصولات را توسعه داده و به فروش برسانند.

ارز AGIX سه کاربرد اصلی در شبکه SingularityNET دارد. کاربرد اصلی، استفاده از AGIX در پرداخت‌های درون‌شبکه‌ای است. خرید و فروش خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در سینگولاریتی نت با ارز AGIX انجام می‌شود. دومین کاربرد مهم این توکن، گاورننس است. سینگولاریتی نت یک شبکه حاکمیتی است که تصمیمات شبکه براساس رای دارندگان توکن بومی شبکه اتخاذ می‌شود. درواقع هولدرهای توکن AGIX می‌توانند برحسب تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارند در تصمیمات شبکه نقش داشته باشند.

علاوه بر این، ارز AGIX قابلیت استیک کردن در شبکه سینگولاریتی نت را هم دارد. کاربران این ارز علاوه بر دریافت پاداش از استیک کردن توکن، به تامین نقدینگی آن نیز کمک می‌کنند.

در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال AGIX و فروش آن در دو بازار ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس فراهم شده است.

نوبیتکس اولین و بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران است که نزدیک به ۶ میلیون کاربر در ایران به آن اعتماد کرده‌اند.

در نوبیتکس دارایی کاربران به‌صورت سرد نگهداری می‌شود و با توجه به این مسئله، امکان از دست رفتن دارایی کاربران تقریبا غیرممکن است. همچنین سیستم چندامضایی برداشت از کلد ولت نوبیتکس امکان سوء استفاده از دارایی کاربران را به حداقل رسانده است.

رابط کاربری این پلتفرم بسیار ساده و آسان است. ضمن اینکه امکان استفاده از تست‌نت نوبیتکس هم در سایت و هم در اپلیکیشن نوبیتکس برای کاربران تازه‌وارد وجود دارد.

از سوی دیگر، با توجه به تعداد زیاد کاربران و تعداد و حجم معاملات، نوبیتکس از عمق بازار و نقدشوندگی بالایی برخوردار است. نوبیتکس خدماتی مانند خرید و فروش تعهدی و امکان استفاده از ضریب در این معاملات را برای کاربران خود فراهم کرده است. پشتیبانی نوبیتکس در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته پاسخگوی سوالات کاربران است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا