تکنولوژی

ثبت نام برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس ایکس اخیرا اطلاعات جدیدی را در خصوص پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک خود ارائه داد.

شواهد نشان می‌دهد که این شرکت فاصله زیادی تا دستیابی به هدف خود مبنی بر ارائه خدمات پهن‌باند ماهواره ای از فضا ندارد و احتمالا این پروژه تا پایان سال جاری میلادی محقق خواهد شد. با ورود به وب‌سایت استارلینک، کاربران با صفحه‌ای مواجه می‌شوند که می‌بایست آدرس ایمیل و کد پستی خود را وارد کنند تا آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در محل زندگی آن‌ها، برایشان ارسال شود.

با ارسال این درخواست، کاربران می‌توانند از اینترنت آزمایشی استارلینک بهره‌مند گردند. در خصوص این پروژه نیز باید گفت که استارلینک، طرح بلندپروازانه‌ای از اسپیس ایکس به شمار می‌رود که می‌تواند با کمک 12 هزار ماهواره کوچک، اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهد.

اسپیس ایکس علاوه بر آنکه می‌بایست این تعداد ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهد، باید مجموعه‌ای گسترده از ایستگاه‌های زمینی و پایانه‌هایی را برای فراهم کردن دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای خود ایجاد کند.

گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس در سال 20118 در این باره گفت که راه‌اندازی پروژه استارلینک، چیزی حدود 10 میلیارد دلار و حتی بیشتر برای این شرکت هزینه خواهد داشت.

افرادی که اطلاعات درخواستی در وب‌سایت استارلینک را وارد کنند، یک ایمیل تایید را دریافت خواهند کرد که در آن آمده است «این سرویس به منظور ارائه اینترنت پرسرعت پهن باند به مناطقی که دسترسی کاربران آن‌ها به اینترنت میسر نیست یا هزینه‌بر است. در این ایمیل آمده که تست آزمایشی خصوصی این سرویس، از اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد.

اسپیس ایکس پیشتر به کمیسیون ارتباطات  فدرال (FCC) گفته بود اینترنت ماهواره ای استارلینک، ارائه خدمات تجاری خود را تا پایان سال جاری میلادی در شمال آمریکا و جنوب کانادا آغاز خواهد کرد و به سرعت و در سال 2021، به پوشش جهانی خود خواهد رسید.

از سویی دیگر، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به حدی است که می‌تواند به رقیبی برای سرویس‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی زمینی تبدیل شود. وی همچنین گفت که میزان تاخیر این سرویس، کمتر از 20 میلی ثانیه است و می‌تواند عملکرد خوبی را در اجرای بازی‌های ویدیویی به ارمغان آورد.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

‫33 دیدگاه ها

  1. خیلی عالیست ولی موانع فراوانی در برابر استفاده آسان از آن وجود دارد۱- هزینه سخت افزاری آن که اکنون حدود۳۰۰پونداعلام شده یعنی حدود۹میلیون تومان بعلاوه هزینه ماهانه خرید اکانت از شرکت اراءه دهنده که هزینه کمی ۲- مانع حاکمیتی کشور مربوطه ازجمله ایران که به هیچ وجه اجازه استفاده از اینترنت آزادوبدون فیلترینگ وکنترل را نخواهد دادمگر بدون مجوز وبصورت غیرقانونی که آنهم ممکن است توسط سیستمهای مخابراتی ردیابی شده وکاربر شناسایی شود.فعلا.

  2. چقدر عالی میشه اینترنت استار لینک زودتر در اختیار جهان قرار بگیره
    ممنون از مدیریت استار لینک
    که خدمت بزرگی به بشریت می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا