تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

وضع قوانین جدید در چین؛ کلاف فروش تیک تاک در آمریکا پیچیده‌تر شد

چین در حال وضع قوانین جدیدی در حوزه صادرت فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند مانع از فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی شود.

نیویورک تایمز با انتشار این گزارش نوشت تمرکز این قوانین جدید روی فناوری‌هایی معطوف است که از نگاه دولت چین جزو فناوری‌های حساس به شمار می‌رود. بدین معنی که شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت‌دنس می‌بایست قبل از هرگونه اقدام به فروش کسب‌وکار این اپلیکیشن در آمریکا به یکی از شرکت‌های آمریکایی، مجوز این کار را از دولت چین کسب کند.

این قوانین جدید، صادرت فناوری در حوزه‌هایی همچون تحلیل متن، تشخیص صدا و پیشنهاد محتوا بدون مجوز از دولت چین امکان‌پذیر نخواهد بود. وال استریت ژورنال در این رابطه نوشت که یک مقام دولتی چین به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که بایت‌دنس می‌بایست به طور جدی در تصمیم خود برای مذاکره با آمریکا برای فروش تیک تاک تجدیدنظر کند و این گفت‌وگوها را متوقف کند.

در حال حاضر، مایکروسافت محتمل‌ترین خریدار تیک تاک به شمار می‌رود. البته در این میان، درپای شرکت‌های دیگری همچون توییتر، نتفلیکس، اوراکل و حتی اپل نیز به عنوان خریداران این شرکت مشاهده می‌شود.

گفتنی است کوین مایر، مدیرعامل تیک تاک که حدود شش ماه پیش سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفت، به دنبال فشارهای وارده از سوی دونالد ترامپ و مسائل پیش آمده در خصوص واگذاری کسب‌وکار این اپلیکیشن در آمریکا به شرکت‌های آمریکایی از سمت خود استعفا کرد.

علاقه‌مندان به دنیای فناوری حتما به خاطر دارند که ترامپ در 6 آگوست با صدور یک فرمان اجرایی، هرگونه معامله با شرکت بایت‌دنس را ممنوع اعلام و عنوان کرد که بخش مربوط به مدیریت فعالیت کاربران آمریکایی تیک تاک می‌بایست به یک شرکت آمریکایی واگذار شود.

اگرچه ترامپ مهلت 45 روزه‌ را برای فروش کسب و کار این شرکت تعیین کرد اما در 14 آگوست، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی دیگر، تا 90 روز به بایت‌دنس مهلت داد تا بخش مربوط به مدیریت اطلاعات کاربران آمریکایی را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند.

حال با توجه به قوانین جدید در چین، مشخص نیست که چه سرنوشتی برای این اپلیکیشن محبوب و عملکرد آن در آمریکا رقم خواهد خورد. تیک تاک در طی ماه‌های اخیر، رشد بی‌سابقه‌ای را در تعداد کاربران خود تجربه کرد به طوری که تا ماه آوریل امسال، بالغ بر 2 میلیارد دانلود برای این اپلیکیشن در سراسر جهان ثبت شد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا