تکنولوژی

ترامپ یک فرمان اجرایی علیه تیک‌تاک، بایت‌دنس، وی‌چت و تنسنت امضا کرد

تنسنت مهمترین شرکت سرمایه‌گذاری استارتاپی چینی است که سهامدار بسیاری از شرکتهای آمریکایی است

یک هفته پیش ترامپ از مسدود شدن تیک‌تاک خبر داد و بعد اعلام شد که رییس جمهور آمریکا مهلتی ۴۵ روزه برای گفت و گوی مایکروسافت برای خرید تیک‌تاک داده و روز پنج‌شنبه ترامپ یک فرمان اجرایی برای ممنوعیت معامله با تیک‌تاک ، بایت‌دنس ،‌وی‌چت و تنسنت امضا کرد.

بایت دنس کمپانی مادر تیک‌تاک است و بر اساس فرمان اجرایی ترامپ هرگونه ترنزکشن با این شرکت ممنوع است و این فرمان از ۴۵ روز دیگر به اجرا در می آید درست در پایان همان مهلتی که برای خریده شدن توسط مایکروسافت ( و یا احتمالا یک شرکت آمریکایی دیگر ) داده شده است.

همزمان نیز سنای آمریکا استفاده از تیک‌تاک روی دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرده است.

به دنبال این التیماتوم مشخص شد که سرمایه‌گذاران مایکروسافت و حتی اپل برای خرید تیک‌تاک وارد مذاکره با بایت‌دنس شده‌‌اند. بعد مشخص شد که ترامپ هم مهلت ۴۵ روزه‌ای برای مذاکره شرکتها داده است.

حالا و در حکم اجرایی ترامپ نام وی‌چت ( پیام رسان مشهور چینی )  و شرکت بسیار شناخته شده  پشت آن یعنی تنسنت هم به چشم می‌خورد.نشانه‌ای دیگر از اینکه مقابله با اپلیکیشنها و شرکتهای تکنولوژی چینی که از هواوی شروع شد یک سیاست ادامه دار در دولت ترامپ است.

بر خلاف تیک‌تاک، وی‌چت عمدتا در خود چین کاربران زیادی دارد و مشخص نیست این فرمان چقدر روی کاربران آمریکایی این پیام رسان تاثیر خواهد گذاشت.

شرکت تنسنت در بسیاری از استارتاپهای آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده است از جمله آن‌ها اسنپ‌چت است.

در فرمان اجرایی ترامپ از اصطلاح ممنوعیت« ترنزکشن » استفاده شده که مشخص نیست دقیقا هدف از ترنزکشن چیست . هرچند بعدا کاخ سفید اعلام کرده ممنوعیت ترنزکشن فقط شامل وی‌چت می‌شود.

تنسنت همچنین سرمایه‌گذار بسیاری از شرکتهایی است که  گیم‌های مشهوری تولید کرده‌اند.

تنسنت همچنین در تولید تعدادی از فیلمهای سینمایی هالیوودی نیز در نقش سرمایه‌گذار فعالیت کرده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تنسنت اگر قرار باشه عملا بر بروی هر دوایس همراه ممنوع بشه ممنوع بشه منظورم بازیهایی نظیر پابجی و کا اف دیوتی موبایل چه بر سر گیمرهای امریکایی این بازیهای ملیاردی خواهد امد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا