تکنولوژی

تیک تاک از ترامپ شکایت کرد

تیک تاک تایید کرده که این شرکت از دولت ترامپ به خاطر دستور به جداشدن تیک‌تاک از شرکت مادر خود – بایت دنس – و اجبار به فروش آن شکایت کرده است.

طی روزهای اخیر شایعه شکایت تیک تاک از ترامپ قوت گرفته بود که حالا مشخص شده صحت داشته است.

جاش گارتنر سخنگوی تیک‌تاک درباره شکایت تیک تاک از ترامپ به سایت ورج گفته است: ما نگرانی‌های ابراز شده از سوی دولت علیه تیک‌تاک را کاملا رد می‌کنیم با این حال همواره به دنبال یک راه حل سازنده در این میان بوده‌ایم.

سخنگوی تیک‌تاک همچنین گفت: دولت به حقایق توجه نکرد و تلاش کرد که در روند مذاکره تیک‌تاک و شرکتهای خصوصی دیگر مداخله کند.

به گفته گارتنر شرکت تیک تاک برای اطمینان از عدم اعمال موارد غیر قانونی علیه این شرکت و تهدید کاربرانش چاره‌ای جز شکایت از دولت آمریکا نداشته است.

ترامپ اخیر و بعد از تهدیدهای بسیار علیه تیک تاک دونالد ترامپ به بایت‌دنس (شرکت مادر تیک تاک) 90 روز مهلت داد تا کسب‌وکار خود در آمریکا را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند.

فرمان جدید ترامپ در حالی صادر شد که وی پیشتر نیز در اقدامی‌مشابه، مهلتی 45 روزه را به شرکت‌های آمریکایی داده بود تا هرگونه همکاری خود را با بایت‌دنس و تنسنت (شرکت مادر وی‌چت) متوقف کنند. در بخشی از فرمان جدید ترامپ آمده است: شواهد مستدلی وجود دارد که من را به این باور رساند که بایت‌دنس احتمالا در حال انجام اقداماتی است که برای امنیت ملی آمریکا تهدیدآمیز است.

مایکروسافت هم‌اکنون به عنوان مشتری اول این اپلیکیشن به شمار می‌رود. در این میان، نام شرکت‌های دیگری همچون توییتر و اپل نیز به عنوان خریداران احتمالی تیک تاک به چشم می‌خورد.

اوراکل و بنیانگذار مشهور آن لری الیسون هم حالا تازه‌ترین متقاضیان تیک‌تاک هستند و گفته می‌شود مذاکرات مقدماتی برای خرید آن با سرمایه‌گذاری چینی تیک‌تاک یعنی بایت‌دنس انجام داده‌اند.

تیک تاک یک شرکت چینی متعلق به بایت دنس است اما این شرکت دارای سرمایه‌گذاران آمریکایی متعددی هم هست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا