تکنولوژی

تست مقاومت گلکسی نوت 20 اولترا در برابر آیفون 11 پرو مکس

نتایج تست سقوط روی دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ نشان داد که گلکسی نوت 20 اولترا توانست مقاومت بالاتری را نسبت به آیفون 11 پرو مکس از خود نشان دهد.

سامسونگ چندی پیش رسما از پرچمداران سری گلکسی نوت 20 خود رونمایی و اخیرا نیز عرضه آن را آغاز کرد. گوشی هوشمندی که به نسل جدید محافظ صفحه گوریلا گلس مجهز شده که از مقاومت بالایی در برابر ضربات و آسیب‌های وارده بهره می‌برد. آیفون 11 پرو مکس اما حدود یک سال پیش رونمایی شد و تا چند هفته و یا شاید هم چند ماه دیگر، نسخه جدید آن روانه بازار خواهد شد. به گ

اما آنچه سبب برتری پرچمدار سامسونگ شد، برخورداری از گوریلا گلس ویکتوس (Victus) بود که پیشرفته‌ترین محصول شرکت کورنینگ به شمار می‌رود که در ماه ژوئیه امسال روانه بازار شد. به گفته این شرکت، این محصول می‌تواند تا 25 درصد عملکرد بهتر و مقاومت بالاتری را در برابر سقوط در مقایسه با نمونه قبلی خود نشان دهد.

همچنین، طراحی آن به گونه‌ای است که تا دو برابر خط و خش، تا دو برابر مقاوم‌تر است. کانال PhoneBuff در یوتیوب، تست سقوط این گوشی اندرویدی را انجام داده و نتیجه آن را با تست سقوط آیفون 11 پرو مکس مقایسه کرده است.

در نتیجه تست آمده است که گلکسی نوت 20 اولترا توانسته در تست سقوط، عملکرد بهتری را به نسبت عملکرد تمامی‌گوشی‌هایی که توسط این گروه مورد ارزیابی قرار گرفته، ارائه دهد. در این تست، گوشی سامسونگ 11 بار از سمت نمایشگر به پایین رها شد. در اولین تست، از ارتفاع یک متری و در مابقی موارد، گلکسی نوت 20 اولترا از ارتفاع یک و نیم متری رها شد. در پایان، مشاهده شده که گوریلا گلس روی گوشی توانسته بدون وارد آوردن هیچ آسیبی، از خود و گوشی محافظت کند.

اما گلس محافظ در آیفون 11 پرو مکس، در همان سقوط از ارتفاع یک متری دوام نیاورد و شکست. به گفته کورنینگ، در این گوشی اگرچه از گوریلا گلس استفاده شده اما مشخص نیست که اپل چه مدلی را برای این آیفون در نظر گرفته است.

اگر خاطرتان باشد اپل در مراسم رونمایی از آیفون 11 تنها به گفتن این جمله در خصوص گلس محافظ این گوشی بسنده کرد:«سرسخت‌ترین گلس در یک گوشی هوشمند.» البته بهتر است تا چند هفته دیگر یعنی زمان عرضه آیفون 12 صبر کرد و مقاومت این گوشی را در برابر گلکسی نوت 20 اولترا مورد ارزیابی قرار داد.

تست سقوط روی دو گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس را می‌توانید با مراجعه به این لینک مشاهده کنید.

برتری گلکسی نوت 20 اولترا در برابر آیفون 11 پرو مکس در تست سقوط

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا